Breedbeeld monitor en VGA > 32Mb geheugen ???

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 25-08 21:36
Ik heb de gelukkige eigenaar (gebruiker eigelijk) van een Sony Mulitscan W900, da's een knappe 24" breedbeeld Trinitron buis ( http://www.ita.sel.sony.com/products/displays/wide/gdmw900.html ) :P waarmee ik nu op 1900x1200 draai.

Heel leuk allemaal, maar dit alles met een 16 bits kleurendiepte en een refreshrate van 60Hz (onacceptabel dus). Dit is de enige beeldbreedresolutie die op mijn V770D zit. Dit is niet echt lekker werken en ook zonde van die mooie monitor.

Ik heb dus 3 opties om dit te veranderen:
- Andere monitor (= geen optie)
- Met een platgedrukt/uitgerekt of niet-beeldvullend beeld werken
- Of een andere videokaart kopen ...

Dit laatste lijkt mij de beste oplossing, maarre, dan heb ik volgens mij een kaart met meer dan 32 Mb nodig. Wie heeft hier ideeen over ??? (en niet die Dell-kaart met 64 Mb want die verkopen ze niet los :(). Liefs een gamekaart (met GeForce of TNT2 ofzo) hij gaat samen werken met een Athlon 0,6 Ghz. @ 0,8 Ghz. ;)

Wie helpt mij uit de brand ???

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13
Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar misschien help ik je in de goede richting: Matrox kaarten zijn erg goed! Neem bijvoorbeeld de Matrox MGA G450 met zoveel mogelijk geheugen. Deze kaarten zijn ervoor gemaakt om met zulke mooie monitoren te werken. Als je nog niet aan de G450 kan komen, neem dan de G400. Volgens mij hebben deze kaarten ook gewoon 32 mb geheugen.

Wat betreft de hoeveelheid geheugen: 32 moet genoeg zijn. De beperking zit hem in je RAMDAC. De Diamond V770 die je nu hebt heeft, naar ik meen, een RAMDAC van 250 Mhz in de TNT2 chipset. Als je een kaart neemt met een GeForce dan zit er in elk geval al 300 MHz minimaal in.

sUCCes ermee!!

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 25-08 21:36
Wanneer is die G450 verkrijgbaar dan?

Verwijderd

ik weet er ook het fijne niet van, maar was er niet zo'n kaartje van sony zelf dat bij die monitor paste?