Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Moederbord led lamp knippert en raar geluid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MUSCETEER
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-04-2023

MUSCETEER

i-Vormgever

Topicstarter
Mijn vraag

Ik heb een desktop met succes inelkaar gezet.

Ik was bezig met het installeren van windows en zag dat niet werkte. Dus keek in de case en die was nog niet aangesloten.

Opnieuw proberen te starten maar geen succes er gebeurt niks. Heb alle kabels los gekoppeld en een voor een erop gezet en getest geen succes.

Heb de batterij eruit gehaald minuut gewacht.

Voeding naar paradigit gebracht, voeding is getest en werkt prima geen problemen ondervonden.

Ben raadloos.

[ Voor 45% gewijzigd door MUSCETEER op 14-11-2017 15:27 ]

Mus

Alle reacties

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:34
Je hebt de computer niet uitgedaan, toen je de fan hebt aangesloten??

Zo ja, nooit wat aansluiten als se computer aanstaat, heb je weinig aan nu natuurlijk. Maar het kan van alles zijn , kortsluiting , ESD ontlading.

Maar heb je er al een andere voeding op aangesloten en heb je die fan er al afgehaald en toen opgestart?

[ Voor 65% gewijzigd door freaky35 op 11-11-2017 15:00 ]

• MUSCETEER

MUSCETEER

i-Vormgever

Topicstarter
freaky35 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:57:
Je hebt de computer niet uitgedaan, toen je de fan hebt aangesloten??
Ja heb alles eruit gehaald en getest met alleen cpu kabel erin en 1 ram.

[ Voor 27% gewijzigd door MUSCETEER op 14-11-2017 15:27 ]

Mus

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Dat ziet er 100% uit als kortsluiting. Trek de desbetreffende fan eens los kijk of dat helpt, zo niet > moederbord uitbouwen en buiten de kast proberen. Helpt dat niet wordt het RMA.

• MUSCETEER

MUSCETEER

i-Vormgever

Topicstarter
ECP0WERS schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 15:01:
Dat ziet er 100% uit als kortsluiting. Trek de desbetreffende fan eens los kijk of dat helpt, zo niet > moederbord uitbouwen en buiten de kast proberen. Helpt dat niet wordt het RMA.
Ja heb de fan al eraf gehaald. Is er geen andere optie voordat ik hem terugstuur?

[ Voor 3% gewijzigd door MUSCETEER op 14-11-2017 15:28 ]

Mus

• ECP0WERS
  • Niet online
MustiC schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 15:12:
[...]

Ja heb de fan al eraf gehaald. Is er geen andere optie voordat ik hem terugstuur? En wat zal zoiets kosten?
Heb je het moederbord al buiten de kast geprobeerd? Dus uitbouwen en wellicht even op de doos leggen en zo alles aansluiten en proberen?

• MUSCETEER

MUSCETEER

i-Vormgever

Topicstarter
ECP0WERS schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 15:17:
[...]

Heb je het moederbord al buiten de kast geprobeerd? Dus uitbouwen en wellicht even op de doos leggen en zo alles aansluiten en proberen?
Nee dat nog niet, zal dat ook maar is proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door MUSCETEER op 14-11-2017 15:28 ]

Mus

• ECP0WERS
  • Niet online
Nee, maar het lijkt me dat er ergens nog steeds kortsluiting optreed. Tevens maak even wat goede foto's van het bord als je hem uit de kast hebt.

Ik denk dat als er niets te zien valt je wel mazzel kan hebben mbt tot garantie/rma.

• MUSCETEER

MUSCETEER

i-Vormgever

Topicstarter
ECP0WERS schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 15:25:
Nee, maar het lijkt me dat er ergens nog steeds kortsluiting optreed. Tevens maak even wat goede foto's van het bord als je hem uit de kast hebt.

Ik denk dat als er niets te zien valt je wel mazzel kan hebben mbt tot garantie/rma.
Okey zal hem vanavond uit de case halen endan testen en fotos uploaden.

Mus

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-11 12:24
ECP0WERS schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 15:01:
Toch vind ik dit advies bijzonder.

Een RMA indienen bij een leverancier omdat je zelf (excuses) zo dom bent geweest om je PC niet van het netstroom te halen terwijl je met kabels gaat klooien? 8)7

• ECP0WERS
  • Niet online
AlxRoelofs schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 15:47:
[...]

Toch vind ik dit advies bijzonder.

Een RMA indienen bij een leverancier omdat je zelf (excuses) zo dom bent geweest om je PC niet van het netstroom te halen terwijl je met kabels gaat klooien? 8)7
Zou jij het verlies zomaar nemen?

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-11 12:24
ECP0WERS schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 15:51:
[...]
Zou jij het verlies zomaar nemen?
Ik zou in eerste instantie niet eens met de kabels gaan klooien als de PC aangesloten is op netstroom. Op dat moment weet ik namelijk zeker dat de RMA niet mijn schuld is.

Ik snap de gedachte, omdat je anders een dief bent van je eigen portemonnee. Maar ik kijk ook vanuit een bedrijf, en kan dit soort acties natuurlijk niet waarderen.

• ECP0WERS
  • Niet online
AlxRoelofs schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 15:53:
[...]

Ik zou in eerste instantie niet eens met de kabels gaan klooien als de PC aangesloten is op netstroom. Op dat moment weet ik namelijk zeker dat de RMA niet mijn schuld is.

Ik snap de gedachte, omdat je anders een dief bent van je eigen portemonnee. Maar ik kijk ook vanuit een bedrijf, en kan dit soort acties natuurlijk niet waarderen.
Niet geheel onlogisch! Echter maakt iedereen wel eens een foutje. Netjes is het zeker niet, maar ook ik zou geen dief van m'n eigen portemonnee zijn natuurlijk.

Enfin, het aansluiten van een fan en dan het hele moederbord kortsluiten is natuurlijk ook wel een beetje vreemd. In het verleden vaak genoeg fans aangesloten in een systeem dat aanstond en nooit geen problemen mee gehad.

• MUSCETEER

MUSCETEER

i-Vormgever

Topicstarter
Uiteraard ga ik eerst even buiten de case teste of het werkt en fotos hier uploaden zodat jullie beter beeld hebben voordat ik RMA doe.

[ Voor 62% gewijzigd door MUSCETEER op 14-11-2017 15:29 ]

Mus

• ECP0WERS
  • Niet online
MustiC schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 16:21:
Jullie hebben beide gelijk. Ik gaf zelf ook aan dat het niet de slimste actie was, maar ik was al best lang bezig en het werd al inmiddels ochtend mijn redbull was uitgewerkt dus wou het zsm nog afronden heel erg dom maar ik dacht een “case fan” zal geen kwaad doen maar was dus geen slimme zet.

Uiteraard ga ik eerst even buiten de case teste of het werkt en fotos hier uploaden zodat jullie beter beeld hebben voordat ik RMA doe.
Oké, het lijkt mij persoonlijk handig om foto's van de complete boven- en onderkant te maken. Daarnaast boven- en onderkant bij de desbetreffende fan connector en een foto van je lege kast.

Wat betreft de RMA procedure, neem maar contact met me op via DM.

• MUSCETEER

MUSCETEER

i-Vormgever

Topicstarter
De moederbord heb ik uit de case gehaald en getest, wat me opviel is dat de ledlampen dit keer verschillende kleuren hadden. Dus bijv de RAM slot had een ander kleur dan het andere slot. Hiervoor was alles 1 kleur. Misschien is het gewoon random led maar misschien heeft het wel een betekenis?

De fan zat aangesloten op SYS_Fan_2A

[ Voor 41% gewijzigd door MUSCETEER op 13-11-2017 08:11 ]

Mus

Verwijderd

MustiC schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 20:34:
De moederbord heb ik uit de case gehaald en getest, wat me opviel is dat de ledlampen dit keer verschillende kleuren hadden. Dus bijv de RAM slot had een ander kleur dan het andere slot. Hiervoor was alles 1 kleur. Misschien is het gewoon random led maar misschien heeft het wel een betekenis?

Hierbij de foto's
https://imgur.com/a/wzM2W

Hier een wat meer en langer closeup filmpje
YouTube: Gigabyte Z370 ultra gaming moederbord probleem kortsluiting

Hopelijk word het zo wat duidelijker.

De fan zat aangesloten op SYS_Fan_2A

(De batterij heb ik gedemonteerd tijdens het maken van de fotos.)
kortsluiting betekend niet dat je persé iets moet zien aan de buitenkant.
het kan een chip zijn die intern defect is, knap als je op dit kleur moederbord een sluiting kunt zien.

RMA, niet vergoed vrees ik voor een van eigen centen nieuw moederbord.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Lijkt me überhaupt knap om op deze manier kortsluiting te veroorzaken :?

Zeker niet tegen iets anders aangekomen want door een fannetje kortsluiting lijkt me vrij uniek.

Sowieso ben ik wel benieuwd naar de volledige lijst van je onderdelen :)

Gabriël AM5

• MUSCETEER

MUSCETEER

i-Vormgever

Topicstarter
sapphire schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 21:18:
Lijkt me überhaupt knap om op deze manier kortsluiting te veroorzaken :?

Zeker niet tegen iets anders aangekomen want door een fannetje kortsluiting lijkt me vrij uniek.

Sowieso ben ik wel benieuwd naar de volledige lijst van je onderdelen :)
100% zeker dat ik niks anders aangeraakt heb.

[ Voor 83% gewijzigd door MUSCETEER op 13-11-2017 10:56 ]

Mus

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Wacht, de 3 pins fan kabel zat al op de header maar de fan heeft ook nog een 4-pins molex aansluiting en die heb je toen óók aangesloten?

Dan heb je hem dubbel aangesloten, dan is kortsluiting heel goed mogelijk en gok ik er ook op dat je bord dood is :(

Gabriël AM5

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:34
Oei,als dat inderdaad het geval is, dan verbaast het me niet dat het systeem er mee opgehouden is helaas.
Pagina: 1