Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• kipppertje
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 11:23
Vannacht is mijn Fibaro smoke sensor (FGSD-002) afgegaan. Hele huis in paniek natuurlijk, en beneden aangekomen bleek alles er geen sprake te zijn van rook. Ik heb de batterij er uitgehaald en opnieuw in gedaan (als reset) en rondje door het huis gedaan. Niets aan de hand.

Als ik in de logs van mijn Vera Edge kijk, dan zie ik dat er 2 minuten lang rook is gedetecteerd. Zie hieronder de screenshots.

Alerts vera

En de details van de alert

View alert

Iemand enig idee wat het geweest zou kunnen zijn?

Maar het had ook zo gekunt

Beste antwoord (via kipppertje op 07-05-2018 17:35)

• BlazeMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 12:54
Kan zijn dat er wat stof in de melder zit.

Xbox Series X: BlazeMuis |  MacBook Pro 2018 TB i5, 8GB, 256GB |  iPhone 12 64GB |  Watch S4

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 12:54
Kan zijn dat er wat stof in de melder zit.

Xbox Series X: BlazeMuis |  MacBook Pro 2018 TB i5, 8GB, 256GB |  iPhone 12 64GB |  Watch S4

• Martin1209
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 30-01 13:38
Ik heb sinds een week ook het probleem van herhaaldelijke spookmeldingen op één van de drie geïnstalleerde fibaro melders. Vanochtend wat gegoogled en op het fibaro forum een litanie aan klachten gevonden, waarop de leverancier niet of nauwelijks reageert (na een jaar instructie voor resetten). De meeste mensen die het probleem hebben, hebben hun melder teruggestuurd of gewoon afgedankt. https://forum.fibaro.com/...e-sensor-33-false-alarms/

• kipppertje
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 11:23
Lekker dan. Ik had op iets meer support gehoopt van Fibaro.

Maar het had ook zo gekunt

• Phyt_
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 12:20

Phyt_

Steam ID: Phyt

Martin1209 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:31:
Ik heb sinds een week ook het probleem van herhaaldelijke spookmeldingen op één van de drie geïnstalleerde fibaro melders. Vanochtend wat gegoogled en op het fibaro forum een litanie aan klachten gevonden, waarop de leverancier niet of nauwelijks reageert (na een jaar instructie voor resetten). De meeste mensen die het probleem hebben, hebben hun melder teruggestuurd of gewoon afgedankt. https://forum.fibaro.com/...e-sensor-33-false-alarms/
Dit, hier ook 2 ongebruikt liggen, afentoe voor temperatuur metingen.
Maar ik hang ze niet meer aan het plafond, waar ik met een ladder bij moet.
Al moet ik zeggen ik heb de gevoeligheid op minst gevoelig gezet, geen meldingen meer gehad, maar vertrouwen doe ik ze niet meer.

ps. waarom gaan ze altijd snachts af en niet overdag... |:( 8)7

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True