Toon posts:

WinME, netwerkkaartjes probleem !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier even een probleem.

Twee PC's, beide met een netwerkkaartje van Realtek. Één van de PC's heeft een verbinding met Casema via een ander netwerkkaartje. In de ene PC zitten dus twee netwerkkaartjes.

De bedoeling is om het Internet te sharen alleen het lukt niet om netwerkverbinding te krijgen tussen de beide PC's. Is er misschien iets waar ik rekening mee moet houden vanwege het feit dat er 2 kaartjes in de ene PC zitten?

Thx

Verwijderd

nee, volgens mij niet, beide een ander ip en het moet goed gaat volgens mij..
wel ff tcp-ip installen he ?

welk proggie gebruik je voor de sharing ?
en kun je elkaar wel pingen ???

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 22:12 schreef GForce het volgende:
We hebben hier even een probleem.

Twee PC's, beide met een netwerkkaartje van Realtek. Één van de PC's heeft een verbinding met Casema via een ander netwerkkaartje. In de ene PC zitten dus twee netwerkkaartjes.

De bedoeling is om het Internet te sharen alleen het lukt niet om netwerkverbinding te krijgen tussen de beide PC's. Is er misschien iets waar ik rekening mee moet houden vanwege het feit dat er 2 kaartjes in de ene PC zitten?

Thx
firewall daar moet je rekening mee houde

Verwijderd

Harde schijven wel gedeeld? File- en printersharing aangezet (BTW niet op het kaartje dat internetverbinding heeft). Idd kunnen ze elkaar pingen? Etc..

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:22

pistole

Frutter

Is er misschien iets waar ik rekening mee moet houden vanwege het feit dat er 2 kaartjes in de ene PC zitten?
Bindings. Hoewel dat wat beperkt is in Win9x. Maar gebruik je een hub tussen die 2 pc's? Zo niet dan moet je natuurlijk een crosscable gebruiken... Heb je wel een "link" lampje branden?

File and printersharing etc is natuurlijk niet nodig. Wel ICS of dergelijke software

Ik frut, dus ik epibreer

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:42

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> NT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op woensdag 11 juli 2001 09:00 schreef Oscar the Grouch het volgende:
Move HA -> NT
Welkom in NT *D

Ik als ik de topic zo doorlees kun je het het best even het eerste stukje van de NT FAQ doorlezen, en hier even het antwoord posten op de standaardvragen, dan kunnen we je misschien verder helpen :)
Pagina: 1