Zoektocht naar een eerste, future-proof receiver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KayJee
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-05 16:24
Op mijn kamer staat inmiddels al een jaartje of wat een trust 2.1 setje waar ik aardig op uitgeluisterd ben.
Ik wil wat nieuws neer gaan zetten, wat goed future-proof is dus waar ik de komende jaren wel zoet mee ben.
ik wil beginnen met een degelijke receiver en daar zoek ik afhankelijk van receiver die het gaat worden twee boekenplank speakers en een subwoofer bij uit om mee te beginnen.

Allereerst het budget, ik wil kijken voor een tweedehands receiver van 1-5 jaar oud, rond de 200E, mocht dit niet lukken kan ik het altijd nog iets opschroeven maar liever blijf ik tegen de 200E.

Een aantal zaken die ik graag terugzie in de receiver:
- minimaal 5.1 (mogelijkheid voor actieve sub)
- voldoende aansluitmogelijkheden waaronder s/pdif, hdmi, arc.
- wake on lan/netwerk standby
- spotify connect/google cast ingebouwd
- auto on via arc
- te bedienen met tv afstandsbediening/alles-in-1 afstandsbediening

wat ik het belangrijkste vind is de connectiviteit met mijn huidige devices (Android smartphone, Ipad, MBP, htpc) en het beperken van het aantal afstandsbedieningen. daarnaast vind ik het echt onwijs handig als de receiver aanspringt als ik bijv. met mijn smartphone spotify begin te streamen.

Wat ik zelf al heb gevonden wat volgens mij wel bij mijn wensen aansluit:
https://tweakers.net/pric...yamaha-rx-v473-zwart.html wat ouder model, ergens al tweedehands gezien
https://tweakers.net/pric...onkyo-tx-nr656-zwart.html qua opties wel wat ik zoek zo te zien, dus tweedehands/ouder model hiervan?
https://tweakers.net/pricewatch/551761/denon-avr-x1300w.html zelfde verhaal als de onkyo

graag hoor ik van jullie wat ervaringen of suggesties over (bovengenoemde) modellen en of mijn budget realistisch is tegenover mijn wensen. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Future-proof bestaat niet

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KayJee
Met future-proof bedoel ik puur dat de receiver voorzien moet zijn van recente technieken waaronder ARC, spotify connect, etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:18
Mijn mening zou zijn dat onder future-proof voor een receiver in 2017 toch 4K support en Dolby Atmos vallen eigenlijk?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KayJee
Ramon schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 16:57:
Mijn mening zou zijn dat onder future-proof voor een receiver in 2017 toch 4K support en Dolby Atmos vallen eigenlijk?
Daar heb je gelijk in, 4K support zou mooi zijn, dolby atmos vind ik persoonlijk minder belangrijk.
Echter kijkend naar mijn budget ga ik er niet van uit dat dat er nog binnen past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:18
@KayJee Deze heeft 4k/60Hz support volgens de fabrikant en kost 200 euro: V&A aangeboden: Onkyo TX-NR535 Zwart

Geen Atmos.

[ Voor 14% gewijzigd door Ramon op 11-11-2017 17:10 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:33
Spotify connect zou ik niet zo op letten. Dat kan Spotify zo laten vallen namelijk (en doen ze ook wel eens).

4K 60hz is denk ik het belangrijkst kwa future proof. Spotify en andere dingen kan wel via een Chromecast en is veel meer future proof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:08

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Waah Denk je dat het met een Chromecast meer futureproof is? Die kan ook gewoon de ondersteuning verliezen. Enige is, dat die makkelijker en goedkoper te vervangen is.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:26
Kijk ook maar eens op Pioneer.
Maar inderdaad, ik zou vooral naar ondersteuning voor 4k kijken.
De rest kan je anders oplossen.

Natuurlijk, als je ooit Atmos wil doen... persoonlijk vind ik dat overkill voor een huiskamer.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:33
Jorgen schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:15:
@Waah Denk je dat het met een Chromecast meer futureproof is? Die kan ook gewoon de ondersteuning verliezen. Enige is, dat die makkelijker en goedkoper te vervangen is.
Google is een grotere partij, en werkt op zo'n manier dat updaten veel makkelijker is. Gewoon een webstream. Daar hoeft Spotify minder aan te onderhouden en kan makkelijker meegaan in wijzigingen.

Dus ja. Chromecast zal veel meer en beter ondersteund worden. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:45

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies, dus schopje naar CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KayJee
bedankt voor de suggesties en tips, ik zal eens op zoek naar wat interessante modellen met 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:38
Volgens mij voldoen zo'n beetje alle fatsoenlijke receivers van de afgelopen 5 jaar wel aan jouw wensen incl. 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:02
HDMI 2.1? Dan ben je future proof, alleen er is nog geen receiver daarmee denk ik
Pagina: 1