Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

SysAdmin toegang verlenen mailbox oud collega

Pagina: 1
Acties:

• Praetoriani
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 18:37
Hi allen,

Vrij recentelijk ben ik 'gepromoveerd' van helpdesker naar junior systeembeheerder bij een detacheringsbedrijf. In mijn eerste week ben ik gelijk geconfronteerd met een ethisch dilemma.

Ik werk als systeembeheerder (outsourced) voor klant X, een verzekeringsmaatschappij. Ik kreeg het verzoek van de klant om een medewerker van de klant toegang te verlenen op de mailbox van een oud-collega die uit dienst is. Zelf weigerde ik dit te doen zonder expliciete schriftelijke goedkeuring van de oud collega. De klant en de contactpersoon is nu razend: "onder de oude systeembeheerder werden dit soort verzoeken zonder problemen uitgevoerd!". Zij hebben de mailbox nodig voor mogelijke correspondentie die plaats heeft gevonden met diverse personen en instellingen voor een huidige zaak.

1. Hier zie ik geen registratie van in ons meldingensysteem dat de voormalig beheerder dit zonder meer uitvoerde. Zelfs als dit het geval is...
2. Ik ben de oude systeembeheerder niet.

Ik vind dit een ethisch dilemma. Uiteraard houd ik de klant graag tevreden en wil ik oprecht zo goed mogelijk aan hun eisen voldoen, maar ik ben niet van plan dit verzoek uit te voeren tenzij ik toestemming van de oud-collega zie OF een ondertekend bewijs dat de oud-collega bij zijn indiensttreding heeft aangegeven dat zijn mailbox overgedragen kan worden aan zijn opvolger.