Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC +/- €3000

Pagina: 1
Acties:

• kretje85
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-08 16:17
Mijn eerste build.
Heb altijd al een eigen PC willen bouwen maar heb nu eindelijk de middelen om het goed aan te pakken! Aardig wat research gedaan op Tweakers, YouTube etc. en ben nu op het punt aangekomen dat ik een redelijk idee heb wat de markt op het moment te bieden heeft. Het is mijn eerste build (SPANNEND!) en zou het ontzettend waarderen als jullie hier is even op los schieten! >:)

De lijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 383,50€ 383,50
1Asus ROG Maximus X Hero€ 294,-€ 294,-
1Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING€ 853,-€ 853,-
1NZXT S340 Elite Zwart€ 95,05€ 95,05
1Asus ROG Swift PG279Q Zwart€ 791,50€ 791,50
1Scythe Mugen 5€ 47,50€ 47,50
1Corsair Vengeance RGB CMR16GX4M2C3200C16€ 226,25€ 226,25
1Corsair RM650x Zwart€ 101,15€ 101,15
1Samsung 850 EVO M.2 1TB€ 338,60€ 338,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.130,55

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem zal draaien op Win10. Zoals de titel aangeeft is deze PC voor het gamen bedoeld met het oog op Ultra settings. Kom net terug uit Australië/Nieuw Zeeland en heb 250 GB aan GoPro materiaal. Video- en fotobewerking is geen dagelijkse kost maar niet onbelangrijk. Goed kunnen gamen heeft prioriteit.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb ongeveer €3000 te besteden. Graag inclusief een monitor (1440p) en het liefst 21:9.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn iMac uit begin 2009 heeft zijn geld dubbel en dwars opgebracht maar het is weer eens tijd voor een goede Windows bak! Wachten op prijsdaling is voor mij geen optie.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
PC + monitor. Keyboard, muis, headset en boxen zijn in bezit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat uit naar een Coffee Lake Intel CPU, een G-sync GPU en compatible monitor. Zware games draaien hebben de prioriteit!

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zit nog te twijfelen tussen de 1080 of de 1080 Ti. Is een M2 SSD wel de moeite waard? RGB is leuk meegenomen. Uiterlijk van de PC is niet onbelangrijk. De nieuwste games op ultra en het liefst op z'n sloffen. Een stille PC is wel zo fijn. Bulk opslag kan ik e.v.t. later toevoegen. Wellicht schaf ik later nog een NAS aan. Zit nog te twijfelen over de CPU koeler. Zo'n NZXT Kraken X62 (met AM4 support) is toch wel watertanden. :9~

Ga je overklokken?
Overklokken is op dit moment niet van belang maar zou graag in de toekomst wel een optie willen hebben.

Wat verwacht je van ons?
Bangs for buck heeft met deze PC niet de prioriteit maar als ik hier en daar nog zou kunnen besparen op bepaalde onderdelen dan hoor ik dat graag. Daarnaast weet ik niet of alle onderdelen goed samenwerken.
De build is geïnspireerd op die van @JDdeV1992 (Knopen doorhakken, eerste PC-Build) aangezien dit systeem erg dicht bij mijn droom PC komt. Heb erg veel gehad aan alle tips in dat topic. Hiervoor mijn dank. _/-\o_

• Maypole
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
De 850 EVO m.2 is niet sneller dan een gewone SSD, aan de andere kant ook niet of nauwelijks duurder dan een gewone SSD.
Ik zou voor nu een gewone SSD doen en als wellicht in de toekomst de extreem hoge snelheid van nieuwe m.2 drives zoals de 960 EVO daadwerkelijk zin hebben, er een M.2 in gooien.

Als je voor de Mugen 5 zou kiezen -prima koeler- neem dan deze uitvoering:
pricewatch: Scythe Mugen 5 Rev. B
Das simpelweg dezelfde koeler, maar dan 4 euro goedkoper. Toch weer 2 biertjes!
Of als stiller belangrijker is, neem deze:
pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Als je dan toch voor m.2 gaat en 3K te besteden hebt, stop deze er in:
pricewatch: Samsung 960 EVO 1TB

Da's wel een NVME in tegenstelling tot de 850 EVO. Of je de snelheid nodig hebt? Misschien niet maar bij een 3K build past het absoluut bij het budget en ik kan me goed voorstellen dat over 1-2 jaar NVME wel heel interessant gaat worden. Overzetten van data op m.2 is nog wat rottig, een SATA disk prik je aan een poort, cloned 'm en klaar. Met m.2 moet je meteen zo'n ding aanschaffen:

pricewatch: Startech.com M.2 SSD Card 1x PCIe (NVMe) 2x SATA M.2 (PEXM2SAT32N1)

On a sidenote:
Heb je ook al eens gekeken naar een AMD Ryzen (al dan niet ThreadRipper) build?

Ook:
Die Scythe fans kunnen wiebelen. Bij een open (windowed) kast met LED's kan dat irritant zijn. Ik vond het in ieder geval dusdanig irritant dat ik de fans heb vervangen door deze:
pricewatch: Corsair HD120 RGB LED (3 stuks met PWM-controller), 120mm

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• kretje85
@Maypole Bedankt voor de tips. Toch maar voor de Samsung 960 EVO 1TB m.2 dan ben ik gelijk klaar. Twijfel nog erg tussen de Scythe Mugen 5 Rev. B en de NZXT Kraken X62 (met AM4 support). Blijf het jammer vinden dat die CPU koelers zo log zijn t.o.v. de waterkoeling die makkelijker weg te werken zijn.

@unezra Ook jij bedankt voor de snelle reactie en wat heb jij toch een kennis van zaken.. om jaloers op te zijn..! Samsung 960 EVO 1TB it is! En ook de fans zijn inmiddels toegevoegd aan de lijst.

#ProductPrijsSubtotaal
1NZXT S340 Elite Zwart€ 95,05€ 95,05
1NZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 155,-€ 155,-
1Corsair HD120 RGB LED (3 stuks met PWM-controller), 120mm€ 75,-€ 75,-
1Corsair RM650x Zwart€ 101,15€ 101,15
1Samsung 960 EVO 1TB€ 447,49€ 447,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.421,94

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-11 12:31
Wat betreft je monitor misschien deze dell die is 21:9 en 3440 x 1440 en kost hetzelde als je huidige monitor.

pricewatch: Dell Ultrasharp U3415W Zwart

Nickname KasPlantje.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
GerGio schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 12:16:
Wat betreft je monitor misschien deze dell die is 21:9 en 3440 x 1440 en kost hetzelde als je huidige monitor.

pricewatch: Dell Ultrasharp U3415W Zwart
60Hz en geen G-Sync.

• atvokado
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-11-2023
Nvm, mooie build. Je zou nog iets op je moederbord kunnen besparen.

pricewatch: Asus ROG Strix Z370-F GAMING

[ Voor 196% gewijzigd door atvokado op 11-11-2017 12:26 ]

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-11 17:48
hahah, 3k voor een game pc. wedden dat ik met een game pc van minder dan 1500 euro je nog steeds te grazen neemt... :-p

ik zou zeggen, bouw gewoon een goede pc, heb je veel meer aan dan alleen maar dure onderdelen er in te stoppen..
b.v. ga eens zoeken wat b.v. een stille kast is met een goede airflow en ik zou zeggen kijk eens naar de prijs prestatie verschillen. dat kom je er achter dat je voor veel onderdelen, zo'n 50-70% meer betaalt en er maar misschien 5-10% meer snelheid uit krijg. terwijl als je goed kijk naar de onderdelen, b.v ook 5-10% kan pakken tegen een meer prijs van max 20%, ik bedoel maar, ga verstandig met je centen om, uit eindelijk gaat het er toch om dat je met plezier achter je pc zet te gamen.

en tip. ga voor de snelste ssd, sneltste ram, M2 ssd t.b.v. een sata ssd, geeft bijna geen snelheids winst met gamen, verder met een gemiddeld mainboard/cpu en een iets boven gemiddelde beeldkaart. dan kan je makkelijk onder de 2k uitkomen en kan je nog steeds lekker gamen.
en wel belangrijke, pas je beeldkaart aan ( qua frame rates, bv. min 60) naar de resolutie die je gaat draaien.
ik game b.v. op een 1650x1050 scherm 22", resulteert nu dat ik voor veel minder geld een prima beeld kaart kan kopen.

het zijn maar wat tips.

ehhh.. noppes

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-11 17:15
Thc_Nbl schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 12:32:
hahah, 3k voor een game pc. wedden dat ik met een game pc van minder dan 1500 euro je nog steeds te grazen neemt... :-p

ik zou zeggen, bouw gewoon een goede pc, heb je veel meer aan dan alleen maar dure onderdelen er in te stoppen..
b.v. ga eens zoeken wat b.v. een stille kast is met een goede airflow en ik zou zeggen kijk eens naar de prijs prestatie verschillen. dat kom je er achter dat je voor veel onderdelen, zo'n 50-70% meer betaalt en er maar misschien 5-10% meer snelheid uit krijg. terwijl als je goed kijk naar de onderdelen, b.v ook 5-10% kan pakken tegen een meer prijs van max 20%, ik bedoel maar, ga verstandig met je centen om, uit eindelijk gaat het er toch om dat je met plezier achter je pc zet te gamen.

en tip. ga voor de snelste ssd, sneltste ram, M2 ssd t.b.v. een sata ssd, geeft bijna geen snelheids winst met gamen, verder met een gemiddeld mainboard/cpu en een iets boven gemiddelde beeldkaart. dan kan je makkelijk onder de 2k uitkomen en kan je nog steeds lekker gamen.
en wel belangrijke, pas je beeldkaart aan ( qua frame rates, bv. min 60) naar de resolutie die je gaat draaien.
ik game b.v. op een 1650x1050 scherm 22", resulteert nu dat ik voor veel minder geld een prima beeld kaart kan kopen.

het zijn maar wat tips.
Beetje rare comment dit. Werk aub ook aan je interpunctie, dit is niet te lezen.

Mijn vraagje voor TS: Waarom de S340 Elite? Slechte airflow aan de voorkant en persoonlijk geen fan van de reservoir houder als je deze niet gaat gebruiken.
pricewatch: Fractal Design Meshify C Lijkt mij een betere optie.

Daarnaast, uiterlijk is niet belangrijk, maar RGB is mooi meegenomen. Dit is een beetje tegenstrijdig. Voor de RGB betaal je namelijk en dit voegt toe aan het uiterlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door untflanked op 11-11-2017 12:44 ]

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-11 17:10
Ik zelf zou voor een goedkopere 1080 ti gaan, zoals bijv een Gaming X van MSI, het prestatie verschil is echt minimaal. En als je niet gaat overclocken is waterkoeling ook een beetje overkill, zo'n AIO setje is amper beter dan een goede air-koeler.

Ook zou ik een andere case aanraden gezien de airflow niet echt optimaal is. De build komt aardig overeen met mijn eigen PC (4790k, 1080ti, x62, h440 kast), en achteraf gezien was luchtkoeling een stillere/betere optie geweest.

• unezra

unezra

Lekker boeie.
Het gaat er toch niet om wie er het beste is? Het gaat om een (game) PC build waar iemand een specifiek budget voor heeft. Wat de reden voor dat budget is mag ieder voor zich weten.

Ik ben een ontzettende casual gamer en to be honest, ik zuig. Er zijn geen spellen waar ik echt goed in ben en die ambitie heb ik ook niet. Toch heb ik een PC gebouwd van bijna 5K (inclusief game controllers). Niet om daar anderen mee te imponeren, niet om beter dan anderen te kunnen gamen, maar omdat ik dat geld er voor (over) heb en mijn eigen redenen heb zo'n relatief dure en high-end build te bouwen.
Iedereen weet dat je voor de laatste 10% performance, 50% extra budget kunt uittrekken. Da's niet alleen voor PC builds zo. Wil je high-end, betaal je daar een high-end prijs voor.

En wat verstandig is, moet ook ieder voor zich weten. Ik heb een prima baan, er hard voor gespaard en kan dus 5K aan een PC uitgeven. Maar dit is wel de eerste keer in mijn leven dat ik dat toe en mijn vorige PC was 10 jaar oud.

TS zal prima redenen hebben voor het budget en de wensen en eisen die 'ie heeft.
en tip. ga voor de snelste ssd, sneltste ram, M2 ssd t.b.v. een sata ssd, geeft bijna geen snelheids winst met gamen,
Snelste RAM heeft niet altijd nut. Ik heb 3200MHz RAM in mijn machine zitten. CPU en board kunnen niet harder. Kan d'r dan wel doodleuk sneller geheugen in duwen maar dat gaat werkelijk precies nul effect hebben.

Qua SSD. Je zegt dat je de snelste SSD er in moet stoppen maar je zegt wel meteen dat je d'r geen M.2 (je bedoelt denk ik NVME) in moet duwen. Psssst! Een NVME *is* een SSD en toevallig op dit moment zo'n beetje het snelste type SSD dat je kunt kopen. :) Je spreekt jezelf daar dus enorm tegen.

Dat het met gamen niet per-se veel snelheidswinst op levert is een moment opname. Dat is nu. Zo'n machine (en SSD) koop je voor jaren. Goede kans dat over 2 jaar d'r een game uit komt die wel merkbaar sneller word met een NVME. Plus, NVME is hoe dan ook fijn. Alles word sneller, niet alleen je games.
verder met een gemiddeld mainboard/cpu en een iets boven gemiddelde beeldkaart. dan kan je makkelijk onder de 2k uitkomen en kan je nog steeds lekker gamen.

het zijn maar wat tips.
TS heeft volgens mij nog niets gezegd / nog niets besloten over welke monitor 'ie gaat draaien en of 'ie wellicht (net als ik) tripplehead gaat draaien. Wil je tripplehead, ontkom je niet aan een GTX1080 of zelfs een GTX 1080Ti. Jij gamed op een enkel full HD scherm maar ik zou TS zeker aanraden te kijken naar 1440p of beter en dan hebje opeens een heel andere kaart nodig.

En again, jij had 2K over voor je PC. TS 3K. Ik 5K. Dat moet ieder helemaal voor zich weten.

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:06

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

650W voeding is overkill. 500W is genoeg. Kun je nog wat op besparen :).

Cunning linguist.

• kretje85
@Thc_Nbl Ben het eens dat het erg veel geld is voor een PC en bedankt voor de tips.

@untflanked Het was mij nog niet bekend dat de airflow matig is in de S340 Elite. En de Fractal Design Meshify C ziet er ook erg mooi uit. Heb hem opgenomen in mijn nieuwe lijst. Veel dank voor het meedenken en de suggestie! Overigens heb ik het over "uiterlijk is niet onbelangrijk". ;)

@atvokado Bedankt voor de tip. Zeker een mooi mobo.

@unezra ADM Ryzen Threadripper build is geweldig maar denk dat ik met de i7 8700K voldoende uit de voeten kan. Monitor staat overigens in de lijst, namelijk de Asus ROG Swift PG279Q. Ben er nog niet 100% over uit. Zou toch ook erg graag voor een 21:9 gaan. Lastig allemaal ;)

@Bart ® Goede tip! Veel dank. Zou je misschien een suggestie kunnen doen? Heb zelf niet zo'n verstand van PSU.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:15
Ik zat al op een comment als deze te wachten. Elke keer als ik een topic zie met dergelijke bedragen komt dit weer naar voren... 8)7 Mensen mogen toch zelf beslissen wat ze met hun geld willen doen.

Dezelfde serie voeding : pricewatch: Corsair RM550x Zwart
Prima voeding! :)

Je zou eventueel ram kunnen switchen naar pricewatch: Corsair Dominator Platinum CMD16GX4M2B3200C16 , ben zelf enorm positief over de kwalitatief goede dominators!

Als je eventueel wil overklokken en zogezegd die optie open wil houden, word het geen hele dikke overclock met deze koeler.

• unezra

unezra

@kretje85
Ik vind dit nog steeds een heel mooie kast:
pricewatch: Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Zwart
Die heb ik zelf, voor mij was de reden dat ik zoiets wilde, maar dan mét 5,25" bays aan de voorkant. (Dat hebben heel veel moderne kasten niet meer.) Nadeel van zo'n kast met front 5,25" bays: kleurverschillen met je apparaten. :( Zie mijn reviews bij:
pricewatch: Raidsonic Icy Box IB-867
pricewatch: Pioneer BDR-209DBK Zwart

Qua monitor, ik heb deze zomer deze gekocht:
pricewatch: LG 29UB67-B Zwart

Da's 29" 21:9 en ik vind het persoonlijk eigenlijk te breed. Was absoluut blij met die monitor en voor het geld was het zeker een prima ding. (Weet ook nog niet of ik 'm weg doe.) Maar nadeel van 29" 21:9 straight vind ik dat het een te breed recht oppervlak is.

Curved is misschien fijner (geen ervaring mee), ik ben voor mijn nieuwe build voor 3x27" 1440p gegaan. Iets minder breed, meer pixels in de hoogte. Vind dat uiteindelijk fijner. (Was ik voor 1 scherm gegaan ipv 3, was ik ws ook op 27" of 32" blijven hangen.)

Qua CPU kun je ook nog kijken naar de gewone Ryzen 7 series.
pricewatch: AMD Ryzen 7 1800X Boxed zonder koeler

Hoewel die single-core volgens mij wel minder snel is dan de i7 8700K. Aan de andere kant, hij heeft 2 cores meer wat soms ook weer een voordeel kan zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door unezra op 11-11-2017 16:13 ]

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Seasonic wordt veel aangeraden en geroemd om zijn kwaliteit: pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold
Daar heb je geen miskoop aan.

Maar zelf ben ik wel fan van bequiet: pricewatch: be quiet! Pure Power 10 500W
Komt ook zeer goed uit diverse tests.

Cunning linguist.

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik weet zeker dat er mensen zijn die voor 600 euro een pc in elkaar zetten, die jou te grazen nemen met je pc van 1500 euro. Dus wat is je punt?

Cunning linguist.

• unezra

unezra

Bart ® schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:50:
[...]

Ik weet zeker dat er mensen zijn die voor 600 euro een pc in elkaar zetten, die jou te grazen nemen met je pc van 1500 euro. Dus wat is je punt?
Sterker nog, ik geloof er nog wel in dat er mensen zijn die met mijn oude Core2Duo @Thc_Nbl volledig in de pan hakken. Het punt is volledig moot. TS wil een mooie PC en heeft daar 3K voor over. Laten we met zijn allen er aan bijdragen dat TS zijn (of haar) droom PC in elkaar weet te schroeven.

(Ik weet ook zeker dat @Thc_Nbl mij met mijn 5K monster in de pan weet te hakken. Ik speel amper FPS en ben d'r verschrikkelijk slecht in.)

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Oh ja @kretje85 misschien is het ook de moeite waard om de nzxt h440 eens te bekijken als kast. Komt ook beter uit de reviews dan de s340.

Cunning linguist.

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb zelf bij mijn nieuwe pc met 8700k gekozen voor pricewatch: G.Skill Trident Z F4-3200C14D-16GTZSK geheugen. Iets sneller dan c16 en prijsverschil te verwaarlozen.

De pricewatch: Fractal Design Define R5 Blackout Edition Window is ook een mooie kast, heb ik zelf gekocht omdat er nog normale drive bays in zitten. Heb de koelers vervangen door pricewatch: Noctua NF-A14 PWM chromax.black.swap, 140mm koelers. Koelen beter en zijn stiller met een goed fan profiel.

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-11 18:05
Ik zou deze monitor aanraden:

pricewatch: AOC AGON AG352UCG Zilver, Zwart

-100Hz
-35" en 21:9
-G-sync ondersteuning
-Gebogen
-MVA paneel met goede kleuren/kijkhoeken maar lage pixel response

• kretje85
@rolandos582 Heb de voeding toegevoegd aan mijn lijst. Bedankt!

@unezra Ben zeer te spreken over de looks van de Fractal Design Meshify C en de airflow schijnt prima te zijn. De LG 29UB67-B ziet er zeer goed uit voor een vriendelijk prijsje. Besloten dat ik toch liever voor 1440 100hz ga. Al dan niet 21:9. Opnieuw bedankt voor het meedenken!

@Bart ® Inderdaad erg goede reviews voor de Seasonic Focus Plus 550 Gold. Modulair is mooi scheelt weer een aantal kabels. Staat op mijn lijst. Bedankt!

Hierbij de lijst. Ga eerdaags maar eens bestellen. Nogmaals iedereen bedankt voor jullie bijdragen. Tweakers for the win! :) _/-\o_ :*)

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Meshify C€ 82,-€ 82,-
1Scythe Mugen 5 Rev. B€ 43,60€ 43,60
1Corsair HD120 RGB LED (3 stuks met PWM-controller), 120mm€ 75,-€ 75,-
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 81,-€ 81,-
1Samsung 960 EVO 1TB€ 439,20€ 439,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.269,05

[ Voor 73% gewijzigd door kretje85 op 12-11-2017 12:27 ]

• unezra

unezra

Overigens zie ik nu in een artikel van de laatste C'T dat de 960 EVO niet de snelheden haalt van de 960 Pro. Heel even zit ik te balen dat ik d'r een EVO in heb zitten en geen Pro. De Pro is duurder, maar schijnt dus wel nóg veel sneller te zijn.

pricewatch: Samsung 960 Pro 1TB
€ 566,24

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:34
3000+ euro en dan 2560x1440 :N

• kretje85
@unezra Ik zal hem in overweging nemen. Is wel een hoop geld hoor ;)

@DoubleYouPee 4k gaat volgens mij nog altijd ten koste van de framerates? Deze monitor is maar liefst 165hz en schijnt een juweeltje te zijn. Heb ook gekeken naar de 21:9 versie maar die dropt dan weer naar 100Hz. Heb jij een suggestie voor een beter beeldscherm? Bij voorbaat dank.

• DoubleYouPee
kretje85 schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:55:
@unezra Ik zal hem in overweging nemen. Is wel een hoop geld hoor ;)

@DoubleYouPee 4k gaat volgens mij nog altijd ten koste van de framerates? Deze monitor is maar liefst 165hz en schijnt een juweeltje te zijn. Heb ook gekeken naar de 21:9 versie maar die dropt dan weer naar 100Hz. Heb jij een suggestie voor een beter beeldscherm? Bij voorbaat dank.
3440x1440 zou ik voor gaan.. niet 4k :) en dan inderdaad 100hz. Weet niet wat daar mis mee is? Op 3440x1440 haal je toch geen 144+fps... en voor de rest is 100hz naar mijn mening goed genoeg.

Ik denk zelf dat zo'n monitor veel meer de beleving verbetert dan alle andere dingen.. en daar ga je voor lijkt me anders koop je geen PC van 3k

Verwijderd

550 watt is prima, maar als je in de toekomst nog wil gaan overklokken kun je beter 100 watt meer pakken. Een overklokte 1080 Ti zit op zichzelf al aan de 350 watt, kan meer of minder zijn afhankelijk van hoever je overklokt en of je een goede chip de pakken hebt. Een overklokte i7 8700k kan ook richting de 200 watt gaan (ook weer afhankelijk van de overklok natuurlijk).

• rolandos582
550 is meer dan voldoende voor nu en met een overclock zou je ook nog voldoende ruimte moeten hebben. Of kan je dan beter een 650 pakken? @-The_Mask-

Ik zou het lekker op 1440p houden, gamed heerlijk en zeker de hogere framerates zijn duidelijk merkbaar. Mocht je veel sim's/racing games spelen. Dan kan een hogere resolutie nog interessant zijn.

• unezra

unezra

rolandos582 schreef op zondag 12 november 2017 @ 13:10:
550 is meer dan voldoende voor nu en met een overclock zou je ook nog voldoende ruimte moeten hebben. Of kan je dan beter een 650 pakken? @-The_Mask-

Ik zou het lekker op 1440p houden, gamed heerlijk en zeker de hogere framerates zijn duidelijk merkbaar. Mocht je veel sim's/racing games spelen. Dan kan een hogere resolutie nog interessant zijn.
Met sim/racing games wil je juist naar tripplehead. Dat kan wel op 1 scherm, maar de beleving van 3 is zo gigantisch veel beter dat dat (als je het geld er voor hebt) de investering meer dan waard is.

In fact, hoewel ik geen direct vergelijkingsmateriaal heb, denk ik dat ik liever op 3x1440p @ 60Hz game, dan 1x 1440p @ 100Hz+. Maar dat kan mijn beperkte vergelijking zijn.

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:18
Mooie build! Ik snap alleen niet waarom er zo'n duur moederbord wordt aangeraden... Het verschil met een pricewatch: MSI Z370 Gaming Pro Carbon ga je denk ik echt nooit merken, bespaar je best wat geld op :)

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Wat is daar mis mee op 144Hz?

Cunning linguist.

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Verwijderd schreef op zondag 12 november 2017 @ 13:02:
550 watt is prima, maar als je in de toekomst nog wil gaan overklokken kun je beter 100 watt meer pakken. Een overklokte 1080 Ti zit op zichzelf al aan de 350 watt, kan meer of minder zijn afhankelijk van hoever je overklokt en of je een goede chip de pakken hebt. Een overklokte i7 8700k kan ook richting de 200 watt gaan (ook weer afhankelijk van de overklok natuurlijk).
Onzin. 550W is meer dan genoeg voor overclocken.

Cunning linguist.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Een high-end 550W voeding is voldoende, ook met overklokken. Alleen is het verstandig een voeding te nemen met twee PEG kabels en dus niet één PEG kabel met twee connectors. Aangezien dan in geval van een modulaire voeding alle stroom door een enkele connector moet aan de voedingszijde. In geval van een overgeklokte GTX 1080 Ti is dat nogal veel.

pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M is bijvoorbeeld een high-end 550W voeding met twee losse PEG kabels.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• DoubleYouPee
Bart ® schreef op zondag 12 november 2017 @ 13:30:
[...]

Wat is daar mis mee op 144Hz?
Niks mis mee maar ik als 3000 euro aan een game PC uit zou geven dan zou ik ook echt een premium ervaring willen... en 1080p wide is dat niet niet echt.

Als je alleen CS:GO speelt, ja dan wil je 144hz+, maar dan zou je ook geen pc van 3000 euro kopen en ook geen 21:9 monitor

[ Voor 3% gewijzigd door DoubleYouPee op 12-11-2017 13:48 ]

• rolandos582
-The_Mask- schreef op zondag 12 november 2017 @ 13:39:
Een high-end 550W voeding is voldoende, ook met overklokken. Alleen is het verstandig een voeding te nemen met twee PEG kabels en dus niet één PEG kabel met twee connectors. Aangezien dan in geval van een modulaire voeding alle stroom door een enkele connector moet aan de voedingszijde. In geval van een overgeklokte GTX 1080 Ti is dat nogal veel.

pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M is bijvoorbeeld een high-end 550W voeding met twee losse PEG kabels.
Thanks Douwe O-)
Wist niet eens dat bitfenix voedingen maakte, zijn deze dan beter als de Corsair RM550x?

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

DoubleYouPee schreef op zondag 12 november 2017 @ 13:47:
[...]

Niks mis mee maar ik als 3000 euro aan een game PC uit zou geven dan zou ik ook echt een premium ervaring willen... en 1080p wide is dat niet niet echt.

Als je alleen CS:GO speelt, ja dan wil je 144hz+, maar dan zou je ook geen pc van 3000 euro kopen en ook geen 21:9 monitor
Ik denk dat 1440p op 144Hz een mooie resolutie is om in die prijsklasse te gamen. 4k kan ook, maar dan moet je concessies doen in je framerate. 1080p is inderdaad zonde van het geld.

Cunning linguist.

• -The_Mask-
  • Niet online
rolandos582 schreef op zondag 12 november 2017 @ 13:52:
[...]

Thanks Douwe O-)
Wist niet eens dat bitfenix voedingen maakte, zijn deze dan beter als de Corsair RM550x?
Prestaties en kwaliteit zijn vergelijkbaar. Alleen de fan van de BitFenix is waarschijnlijk van mindere kwaliteit. Maar de voeding heeft dan als voordeel dat die twee losse PEG kabels heeft en meerdere Over Current Protections op de 12V.

productreview: BitFenix Whisper BWG450M review door -The_Mask-

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Bart ® schreef op zondag 12 november 2017 @ 13:38:
[...]
Onzin. 550W is meer dan genoeg voor overclocken.
Ik weet dat het voldoende is, vandaar dat ik ook aangaf dat het er aan ligt hoe ver je gaat overklokken. Wil je op zowel de CPU als de GPU een behoorlijke overclock draaien, en vervolgens beide componenten flink gaan belasten kun je met 550 watt gewoon te kort komen. Een 1080 Ti overklokt kan richting de 350-375 watt gaan en een i7 8700k + rest van het systeem richting de of zelfs over de 200 watt. Ja voor gamen of wanneer niet beide componenten tegelijk zwaar belast zal dit wel goed gaan, maar ga je beide componenten tegelijk stresstesten kun je prima over die limiet van 540 watt op de 12v rail heen gaan.

Voor lichtere overclocks is het gewoon prima inderdaad.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2017 15:40 ]

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Verwijderd schreef op zondag 12 november 2017 @ 15:20:
[...]

Ik weet dat het voldoende is, vandaar dat ik ook aangaf dat het er aan ligt hoe ver je gaat overklokken. Wil je op zowel de CPU als de GPU een behoorlijke overclock draaien, en vervolgens beide componenten flink gaan belasten kun je met 550 watt gewoon te kort komen. Een 1080 Ti overklokt kan richting de 350-375 watt gaan en een i7 8700k + rest van het systeem richting de of zelfs over de 200 watt. Ja voor gamen of wanneer niet beide componenten tegelijk zwaar belast zal dit wel goed gaan, maar ga je beide componenten tegelijk stresstesten kun je prima over die limiet van 540 watt op de 12v rail heen gaan.

Voor lichtere overclocks is het gewoon prima inderdaad.
Dat soort vermogens haal je als je met stikstof gaat overclocken. Ik heb mijn i5 4670k 25% hoger geklokt en mijn gtx1080ti draait ook een stukje hoger dan de standaard. Mijn 500W voeding doet dat probleemloos. Je laat je dingen aanpraten door fabrikanten/verkopers van voedingen.

Cunning linguist.

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee dat van jouw is onzin. Met vloeibaar stikstof moet je meer aan 500W voor alleen de videokaart denken.

AMD Nieuwsdiscussie

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

-The_Mask- schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:16:
Nee dat van jouw is onzin. Met vloeibaar stikstof moet je meer aan 500W voor alleen de videokaart denken.
Dat zeg ik toch? Dan heb je niet genoeg aan 550W. Voor huis tuin en keuken-overclocken op lucht is 550W voldoende. Maar dat is dus onzin volgens jou? Had van jou meer kennis verwacht.

Cunning linguist.

• -The_Mask-
  • Niet online
Misschien even lezen wat jezelf zei?
Bart ® schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:02:
[...]
Dat soort vermogens haal je als je met stikstof gaat overclocken.

AMD Nieuwsdiscussie

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

-The_Mask- schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:38:
Misschien even lezen wat jezelf zei?

[...]
Ja, ik kan lezen. Daar staat nergens een maximum genoemd. Ik stel enkel dat je dat soort vermogens niet gaat halen met gewoon overclocken, maar pas bij extreem overclocken. Nergens beweer ik dat het genoemde vermogen het maximale is voor extreem overclocken.

Maar volgens mij gaat het hier ook niet over de exacte vermogensrange voor het extreem overclocken van videokaarten, maar over het feit dat 550W meer dan genoeg is voor normaal overclocken. Wat ik dus zei, en wat jij onzin vindt?

Cunning linguist.

• -The_Mask-
  • Niet online
Jouw bewering van dat het niet haalbaar zou zijn zonder extreme koeling is onzin. Zo'n hoog verbruik is ook mogelijk met een echt goede luchtkoeler of waterkoeler. Gaat iedereen het halen, nee zeker niet daarom noemde ik ook de BitFenix Whisper Gold 550W als voeding. Maar het is zeker niet onmogelijk in tegenstelling wat jij nu beweert.

AMD Nieuwsdiscussie

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

-The_Mask- schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:48:
Jouw bewering van dat het niet haalbaar zou zijn zonder extreme koeling is onzin. Zo'n hoog verbruik is ook mogelijk met een echt goede luchtkoeler of waterkoeler. Gaat iedereen het halen, nee zeker niet daarom noemde ik ook de BitFenix Whisper Gold 550W als voeding. Maar het is zeker niet onmogelijk in tegenstelling wat jij nu beweert.
Misschien moet je je wat meer inleven in degene die dit topic heeft geopend. Die gaat niet aan de slag met dat soort koelers. Maar jij wint hoor.

Cunning linguist.

Verwijderd

Bart ® schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:02:
[...]
Dat soort vermogens haal je als je met stikstof gaat overclocken. Ik heb mijn i5 4670k 25% hoger geklokt en mijn gtx1080ti draait ook een stukje hoger dan de standaard. Mijn 500W voeding doet dat probleemloos.
Een overklokte i7 8700k verbruikt dan ook wel wat meer dan een overkokte i5 4670k. Voor het hele systeem tijdens Blender zit je al aan de 214 watt uit de muur met een 8700k op 5Ghz (niet bepaald een oc waar stikstof voor nodig is), wat neer komt op zo'n 190 watt DC belasting wanneer de efficiëntie mee is berekend:
http://techreport.com/rev...-i7-8700k-cpu-reviewed/15

Als je een 1080 Ti neemt met een goede koeler is tegen de 350 watt verbruik prima mogelijk, heb je lang geen stikstof voor nodig.
Je laat je dingen aanpraten door fabrikanten/verkopers van voedingen.
Juist niet, aangezien aangeraden vermogens meestal de grootste onzin is.

Voor TS zal 550 watt ook heus wel voldoende zijn, maar het is geen onrealistisch scenario wat ik probeer te schetsen. En zoals gezegd, voor lichtere overkloks is 550 watt inderdaad gewoon meer dan genoeg.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2017 18:57 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Bart ® schreef op zondag 12 november 2017 @ 17:15:
[...]

Misschien moet je je wat meer inleven in degene die dit topic heeft geopend. Die gaat niet aan de slag met dat soort koelers.
Jij moet echt beter lezen, zelfs in het stukje wat je quote staat nog een 550W voeding, de BitFenix Whisper Gold 550W. Het enige wat niet klopt is jouw bewering en dan als je dan zegt dan andere onzin verspreiden, terwijl jij degene bent die dat doet, moet je niet raar opkijken dat daar op gereageerd wordt.

[ Voor 20% gewijzigd door -The_Mask- op 12-11-2017 20:08 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:16
Misschien een beetje offtopic voor nu, maar aangezien de topicstarter graag wil gamen op zijn systeem en een SSD wil halen, is het misschien wel leuk om deze SSD nog voor het einde van dit jaar te halen (ik weet niet precies wanneer je van plan was om je setup te kopen), omdat er momenteel een actie van Samsung loopt waar je gratis Assassin's Creed Origins bij je SSD krijgt. https://my-samsung.com/nl/mysamsung/offers/#/E25VZCXC4997C/

Let wel op de promotiemodellen die hier staan vermeld. Scheelt je uiteindelijk toch 60 euro als dit spel op je verlanglijstje staat.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• kretje85
@wouterg00 Wat is de AOC AGON AG352UCG inderdaad een geweldig mooi scherm. Heb besloten voor 21:9 te gaan maar lees in de reviews dat de kleuren "washed out" overkomen, zeker in vergelijking met IPS. Zal het de 300 euro extra waard zijn om voor de ASUS PG348Q te gaan?

@DoubleYouPee Misschien is de ASUS PG348Q een betere keus? 0=)

@Sandert98 Goede tip. Het is een prijzige mobo maar hij ziet er gaaf uit en de reviews zijn geweldig! Misschien toch nog eens overwegen om voor de MSI te gaan.

Wat PSU betreft, OC zal voorlopig niet nodig zijn. In de toekomst zal ik het gaan proberen maar dat zal geen extreme OC worden. 550W it is! Bedankt voor jullie bijdragen!

@-The_Mask- Zijn die twee losse PEG kabels en meerdere Over Current Protections op de 12V ook van toegevoegde waarde op een wat mindere OC? Of kan ik prima voor de Seasonic Focus Plus 550 Gold gaan?

@RobinNL Ik zag de aanbieding inderdaad. Mooi meegenomen bedankt voor de vermelding!

• kretje85
Hierbij wil ik iedereen nogmaals bedanken voor jullie bijdragen. _/-\o_

De bestelling is inmiddels geplaatst. De final build:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 399,-€ 399,-
1Asus ROG Maximus X Hero€ 290,40€ 290,40
1Fractal Design Meshify C€ 82,-€ 82,-
1Asus ROG Swift PG348Q Aluminium, Zwart€ 1.095,-€ 1.095,-
1Scythe Mugen 5 Rev. B€ 43,60€ 43,60
1Corsair HD120 RGB LED (3 stuks met PWM-controller), 120mm€ 74,90€ 74,90
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 81,-€ 81,-
1Samsung 960 EVO 1TB€ 439,20€ 439,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 3.584,35

[ Voor 4% gewijzigd door kretje85 op 13-11-2017 23:13 ]

• xX-DrAgOnFly-Xx
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-02-2024
Mooie build wordt het! Zelf heb ik ook een Intel build klaar staan om te bestellen. Ik zal die hier even vermelden.

Als keuze voor je monitor MOET je echt even geduld hebben. Ik heb van de week contact gehad met Dell en die zeggen dat er in NL deze maand nog hun nieuwe ultra wide met gsync uitkomt. Dit is de Dell AW3418DW. Dat wordt voor de komende tijd de beste ultra wide die er beschikbaar komt. Hij is al in Duitsland te bestellen mocht je daar geen moeite mee hebben. Prijzen liggen rond de 1100 eu. Dell gaf aan dat als hij hier in NL op de markt komt hij eerst te bestellen is met 20% introductie korting.

Ook zou ik je adviseren even Black friday af te wachten. Er schijnen toch aardig wat Electronica bedrijven mee te gaan doen dit jaar en dat kan je natuurlijk ook veel geld gaan schelen.

Hoop dat je er wat aan had!

Hieronder mijn toekomstige build

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 399,-€ 399,-
1Asus ROG Strix Z370-F GAMING€ 210,50€ 210,50
1WD Blue WD40EZRZ, 4TB€ 108,-€ 108,-
1Corsair Crystal 570X RGB Wit€ 172,50€ 172,50
1NZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 155,-€ 155,-
1Corsair Gaming K95 RGB Platinum Cherry MX Brown (Qwerty US)€ 178,-€ 178,-
1Corsair Gaming Glaive RGB Mouse Zwart€ 69,95€ 69,95
1Steelseries QcK XXL€ 34,99€ 34,99
1G.Skill Trident Z RGB F4-3000C16D-16GTZR€ 194,90€ 194,90
1Logitech G933 Wit€ 157,76€ 157,76
1Seasonic Focus Plus 650 Platinum€ 113,93€ 113,93
1Samsung 960 EVO 500GB€ 229,01€ 229,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.876,54

EDIT:

ZIE DAT JE AL BESTELD HEBT.. HELAAS!

• kretje85
Gaaf die build! Maar ik ben zeer tevreden met mijn PC en het scherm is een hele bijzondere ervaring kan ik je vertellen ;)

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-11 17:48
ja, ook dat klopt..

Even aan paar puntjes nog. ( en sorry voor typo's, etc, dyslexie is een probleem hier ).
Ram speed jij zegt maakt niet uit.
lees : https://www.techspot.com/article/1171-ddr4-4000-mhz-performance/page3.html
En zie de verschillen.

Qua SSD.
Wat ik daar bedoelde, daar had ik wat duidelijker moeten zijn.
De snelheid van een AHCI M.2 ssd gelijk aan de 2,5 inch S-ATA, en dat zijn de goedkope M.2 SSD.
Dit is dus erg opletten. Maar, als je b.v. een samsung evo 250GB pakt, (SATA interface) , dan start je windows in b.v. 20 sec op.
Als je een samsung evo M2 NVME interface pakt, start hij in 15 seconden op.
In je games is dat misschien 10% t.o.v. een Sata ssd, dus mij inziens beter een grootte Sata SSD dan een kleine NMVE.

Qua scherm, ja ga je dual/tripple head gamen, ja dan mag er wel een lekker kaartje in.
En again, jij had 2K over voor je PC. TS 3K. Ik 5K. Dat moet ieder helemaal voor zich weten.
ja daar heb je helemaar gelijk in. enne die 2k was maar een voorbeeld hoor, al mijn game pc's waren zo'n 600-800 euro, ex keyboard/muis/monitor.
Het is maar net wat je er aan wilt uitgeven. Ik hoop allen dat de TS starter er wat van geleerd heeft, en zo heeft hij nog geld over om over 1/2 jaar weer nieuw te kopen, want dan is al het andere alweer dik veroudert toch? :+

ehhh.. noppes

Pagina: 1