Delonghi espresso volautomaat stoomprobleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-03 13:29
Ben al 5 jr en ca 15000 koppen koffie blije bezitter van een Delonghi koffievolautomaat de Ecam 26.455. De machine maakt heerlijke koffie en cappuccino maar heeft nogal wat onderhoud nodig.
Geregeld ontkalken met verdund melkzuur (80%-tig gekocht en zelf verdund ...kost een schijntje tov Delonghi spul ...maar dat ter zijde) en ik maak de melkhouder geregeld grondig schoon.

Toen een half jaar geleden plotseling de waterpomp de geest gaf heb ik die na internet speurwerk zelf met succes vervangen. Toen ben ik er ook achter gekomen dat heel veel onderdelen in heel veel andere koffiezetters zitten.
Sinds een aantal weken zijn er probleempjes met de stoomafgifte. Bij het maken van cappuccino komt er al melk voordat het opwarmen helemaal klaar is en als het melkprogrammaatje klaar is rochelt de machine nog enkele seconden na. Ook de schoonmaak na afloop dmv indrukken van de schoonmaakknop verloopt afwijkend. De cappuccino is nog wel prima.
Voor mijn gevoel lekt het stoomventiel door maar wil alvorens tot bestellen en vervangen over te gaan wil ik graag weten of iemand herkenning heeft aan het probleem en weet hoe dat opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Tikje richting het Themaforum: AZ -> TFW

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht