Pakketje ontvangen maar niets besteld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedDutchy
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:06
Mede Tweakers,

Afgelopen woensdag ontving mijn vrouw een behoorlijk pakket vanuit Italië. Mijn naam en adres stonden erop, alleen het 06 nummer op de sticker van het transportbedrijf kwam niet overeen.

Het blijkt om een tas te gaan van het merk Valentino met een winkel prijs van €1550,-.
Op de pakbon/factuur staat ook mijn naam en adres, maar mijn mail klopt niet: punt tussen voor - en achternaam en @mail.com.

Het merk is geen onbekende, zelfs een hele grote in de modewereld, dus dat klopt wel. In Nederland hebben ze geen winkels, dus als ik contact op wil nemen moet ik met Italië bellen/mailen.

Nu heb ik wel is vernomen dat je het ook mag houden in sommige situaties. Ik kan alleen niet vinden wanneer wel/niet. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:18

g0tanks

Moderator CSA
NakedDutchy schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 00:24:
Nu heb ik wel is vernomen dat je het ook mag houden in sommige situaties. Ik kan alleen niet vinden wanneer wel/niet. Iemand enig idee?
Verder bepaalt de wet in artikel 7:7 BW dat wie ongevraagd een product ontvangt, dit mag houden ongeacht wat er bij de zending staat. Dat wetsartikel is gericht op de “gratis proefzending, indien u dit niet wilt moet u een aangetekende brief laten sturen door uw notaris”-handelspraktijken die vroeger populair waren. Het is de vraag of je je op dat artikel kunt beroepen. Hoewel je er feitelijk niet om hebt gevraagd, is het uit de verpakking en begeleidende tekst duidelijk dat dit pakket niet bedoelt je over te halen iets te kopen. Men gaat er (weliswaar onterecht) vanuit dat je al iets gekocht hébt.
Bron: https://www.deadvocatenwi...teld-wel-ontvangen-wat-nu

'Wanneer mag ik de tas houden' zou niet het eerste zijn wat in mij opkomt, eerder 'dit is waarschijnlijk een neppe tas en mensen gaan een groot bedrag geld van mij vragen'. Staat er in die factuur iets over de betaalwijze?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Of jij wordt opgelicht (met nep tas) of de winkel (nep bestelling). Ik zou gewoon even mailen met Italië en kijken hoe ze de tas terug willen.

Als de tas echt is mag je hem sowieso niet houden.

Gewoon even mailen met Italië

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 12:26

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Voordat hier een moraalridder-discussie uitbreekt, wil ik deze alsvast afkappen.

@NakedDutchy Wat heb je zelf al gevonden en waarom denk je dat je de tas mag houden? Wat meer eigen inzet en/of bronnen is wel wenselijk op Tweakers.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:05

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

In het vervolg gewoon gezellig teruggeven aan de bezorger, of ongeopend (!) terug sturen via het postkantoor met "geadresseerde onbekend"!
Jij hebt er toch niet om gevraagd. ;)

Als er iemand aan de deur komt om het pakketje te eisen, dan mag die het lekker uitvechten met het postorderbedrijf. :w
Indien persoon gaat dreigen -> 112
Sowieso even 0900-8844 bellen!

[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 11-11-2017 00:59 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Art. 7:7 BW
Degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, is ongeacht enige andersluidende mededeling van de verzender jegens deze bevoegd de zaak om niet te behouden, tenzij het hem is toe te rekenen dat de toezending is geschied.
Lijkt me duidelijk genoeg, en is ook makkelijk zat te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 22:29

Yucon

*broem*

Je zegt niets over een webshop. Komt het direct van de fabriek? Zo ja, komt dat ook overeen met hoe dat merk normaal dingen verzend?

Als hier ineens een nieuwe Peugeot voor de deur zou staan met een kaartje ' afz: peugeot, parijs' zou dat ook geen simpel foutje kunnen zijn omdat Peugeot zelf niet eens aan particulieren levert.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Houd er rekening mee dat er een komende tijd iemand aan je deur kan komen met de vraag of er een pakket is bezorgd. Die persoon wil dan graag zijn pakket bij jou komen ophalen. Mocht je het takken meegeven en er blijkt niet betaald of er blijkt een flinke oplichting achter te zitten dan staat jouw adres in de boeken, komen ze bij jou het geld eisen.

Dus voor nu: pakket houden, product niet gebruiken. (Stop het ergens ver weg). Voor straks: zorg dat je contact krijgt met de wijkagent zodat je je in geval van verdachte zaken kunt bereiken. Het product moet je onder geen beding afgeven aan wie dan ook.

Valt het pakket ook te traceren via de bezorgdienst? Dan zou je de afzender misschien kunnen achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:58

OgWok

U.N.C.L.E.

Toevallig de afgelopen maanden iets anders in Italië besteld?

Zelf ervaring met bestellingen in Italië via CreditCard en in de weken erna komen er fishing mails en berichten dat mijn CC is geblokkeerd (niet dus).

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ga er maar niet teveel vanuit dat dit een fout is waarvan je kunt profiteren. Het zou heel goed een truc kunnen zijn om jou op te lichten. Wees op je hoede.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-09 19:01
Inderdaad het is al gezegd. Mocht er iemand op welke manier dan ook een pakket op komen eisen. Dan zeg je dat je van niets weet en geen pakket hebt ontvangen. Ook als dit iemand is in een postnl outfit oid.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:05
sypie schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 08:08:
Houd er rekening mee dat er een komende tijd iemand aan je deur kan komen met de vraag of er een pakket is bezorgd. Die persoon wil dan graag zijn pakket bij jou komen ophalen. Mocht je het takken meegeven en er blijkt niet betaald of er blijkt een flinke oplichting achter te zitten dan staat jouw adres in de boeken, komen ze bij jou het geld eisen.

Dus voor nu: pakket houden, product niet gebruiken. (Stop het ergens ver weg). Voor straks: zorg dat je contact krijgt met de wijkagent zodat je je in geval van verdachte zaken kunt bereiken. Het product moet je onder geen beding afgeven aan wie dan ook.

Valt het pakket ook te traceren via de bezorgdienst? Dan zou je de afzender misschien kunnen achterhalen.
Dit dus! Sowieso oplichting. Instrueer ook je vrouw zodat zij het pakket niet meegeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeefie
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Laatst was er een soortgelijke case bij Radar/Opgelicht. Er worden producten op rekening geleverd, en net op het moment dat de bezorger voor je huis staat komt de oplichter aangelopen en zegt dat hij de buurman is omdat de eigenaar van de woning niet thuis zou zijn.

Ik denk dat jij geluk hebt gehad dat jouw vrouw thuis was en de oplichter te laat was. Middels de track and trace die verzonden zal zijn naar het email adres wat niet van jullie is, weet de oplichter wanneer pakket ongeveer bezorgd zal worden en deze zal polsen.

Of je daadwerkelijk de oplichter nog aan de deur zal krijgen, betwijfel ik (of hij moet zich vermommen als pakketbezorger...), maar dat je het bedrijf dat jou geleverd heeft op den duur aan de deur (of per deurwaarder oid) krijgt geloof ik wel.

Wees op je hoede, geef het pakket niet af aan wie dan ook, alleen als je via de leverancier een officieel afhaal/ophaal bewijs toegestuurd krijgt op eigen e-mailadres en je de garantie hebt schadeloos gesteld te worden.

Automatiseren kun je leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _pix
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-09 17:25
Ik gok dat de besteller inderdaad op rekening gekocht heeft, die op jou wil afschuiven en zelf 'helaas' net postbode misgelopen is. Heb je al gekeken of het 06nummer te traceren is? Mogelijk online meldingen over oplichtingen, een advertentie op marktplaats of als die persoon extreem dom is: mogelijk gekoppeld aan een Facebook-account?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Termi
  • Laatst online: 20:52
AW_Bos schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 00:57:
In het vervolg gewoon gezellig teruggeven aan de bezorger, of ongeopend (!) terug sturen via het postkantoor met "geadresseerde onbekend"!
Jij hebt er toch niet om gevraagd. ;)

Als er iemand aan de deur komt om het pakketje te eisen, dan mag die het lekker uitvechten met het postorderbedrijf. :w
Indien persoon gaat dreigen -> 112
Sowieso even 0900-8844 bellen!
Je laat iets retouren onder voorwaarde dat de geadresseerde onbekend is maar je hebt het pakketje wel geaccepteerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Termi op 11-11-2017 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 21-09 23:01
Termi schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 10:21:
[...]

Wel knap dat je iets wilt laten retouren als geadresseerde onbekend terwijl je het hebt geaccepteerd...
Ik kan je zin niet helemaal ontleden (er missen wat woorden?), maar volgens mij bedoel je te zeggen dat de afzender onbekend is? Daar heeft de topicstarter echter niks over gezegd.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2hot
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-09-2024
Bij mij aan de deur staat er ook wel vaak een postbezorger die een pakketje wil dumpen van de buren. Ik snap echt niet dat dit mag, breng het gewoon naar het postkantoor ofzo. Ik zou ook niet graag zien dat mijn pakketje aan jan en alleman gegeven word.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

2hot schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 10:28:
Bij mij aan de deur staat er ook wel vaak een postbezorger die een pakketje wil dumpen van de buren. Ik snap echt niet dat dit mag, breng het gewoon naar het postkantoor ofzo. Ik zou ook niet graag zien dat mijn pakketje aan jan en alleman gegeven word.
De postbezorger wil juist heel graag dat het (ergens) afgeleverd wordt behalve het postkantoor, want daar krijgt hij geen geld voor.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Appartement dat je eerste gedachte is dat je het mag houden ik zou me afvragen wie (en hoe) er wordt opgelicht. Er zit zelfs al een factuur bij.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 21-09 23:01
2hot schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 10:28:
Het gaat hier niet om een pakket die aan de verkeerde persoon gegeven is, het pakket was aan hem geadresseerd. Maar jij wou gewoon even je frustratie delen, begrijp ik? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:05

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

[...]

Je laat iets retouren onder voorwaarde dat de geadresseerde onbekend is maar je hebt het pakketje wel geaccepteerd.
Als je het ongeopend retour stuurt, dan is het geen retourzending vanuit het postorderbedrijf zelf. En dus is het niet geaccepteerd.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zen1581
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-09 20:05
tinzarian schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 00:59:
[...]

[...]

Lijkt me duidelijk genoeg, en is ook makkelijk zat te vinden.
Dit is alleen hier niet juist. Je kan nergens uit opmaken dat de toezending is gedaan om iemand tot een koop te bewegen. Dit is bijvoorbeeld wel het geval als een schoolfotograaf je foto's toestuurt van je kind en er dan bij zet: mocht u de foto's niet terugzenden dan ga ik er vanuit dat u de foto's wilt kopen.

Ik zit hier eerder te denken aan onverschuldigde betaling, zoals bijvoorbeeld wanneer iemand per ongeluk geld naar jouw rekening over maakt terwijl je weet dat dit niet de bedoeling is. Dan mag je het geld (in dit geval dus de order) niet houden. Zie art. 6:203 BW: http://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-6/artikel203

[ Voor 12% gewijzigd door Zen1581 op 11-11-2017 10:46 . Reden: Artikel + link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
[...]

Ik heb ook wel eens een pakket aangenomen dat niet voor mij bestemd was.
Voor de duidelijkheid zat ik wél te wachten op een pakket... was in dit geval een pakket voor 1 straat verderop (tegenover ons) met hetzelfde huisnummer. Andersom doen postbezorgers ook wel onze pakketjes bij de andere straat leveren. Straatnaambordjes kunnen lezen is schijnbaar geen harde eis bij de meeste postbezorgers.

Indien ik géén pakket verwacht zal me dit niet snel gebeuren en weiger ik het pakket uiteraard gewoon, of het moet duidelijk zijn dat het bedoeld is voor de buren en ze zijn niet thuis o.i.d.

Gericht op ons adres maar niet bedoeld voor onszelf komt er hier niet in. Mocht het achtergelaten worden in de brievenbus/stoep/(schoon)ouders o.i.d. nemen het onwetend aan dan gaat het pakket ofwel nergens heen, dan wel retour naar afzender (na contact met verzender). Dit om de bekende "fraude" methode tegen te gaan.
Zen1581 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 10:44:
[...]

Dit is alleen hier niet juist. Je kan nergens uit opmaken dat de toezending is gedaan om iemand tot een koop te bewegen. Dit is bijvoorbeeld wel het geval als een schoolfotograaf je foto's toestuurt van je kind en er dan bij zet: mocht u de foto's niet terugzenden dan ga ik er vanuit dat u de foto's wilt kopen.
Maar dan moeten ze er wel minstens een retour envelop bij doen (incl port betaald).
Daarnaast zal het ook men zal moeten kunnen aantonen dat ze iets opgestuurd hebben, bewijs anders maar eens dat ik de foto's heb ontvangen... En dan nog, zoals in mijn voorgaand voorbeeld is voor veel postbezorgers straatnaambordjes lezen lastig. Ik heb niets ontvangen/kan niets retour zenden. Risico verzender.

Zou mooie boel worden wanneer "vul hier een random bedrijf in" iedereen pakketjes gaat lopen sturen met "indien u dit niet retourneert dient u te betalen". Ze komen het dan ook maar lekker zelf ophalen.

[ Voor 31% gewijzigd door Thalaron op 11-11-2017 10:58 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

1e keer dat ik zoiets lees. We moeten tegenwoordig overal op verdacht zijn. Ik probeer ook zvm als gast een aankoop te doen, en bij de grote shops. Neemt niet weg dat er daar ook gegevens buitgemaakt kunnen worden. Of het opzet is van iemand(oplichter) uit de buurt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Hackus schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 10:57:
1e keer dat ik zoiets lees. We moeten tegenwoordig overal op verdacht zijn. Ik probeer ook zvm als gast een aankoop te doen, en bij de grote shops. Neemt niet weg dat er daar ook gegevens buitgemaakt kunnen worden. Of het opzet is van iemand(oplichter) uit de buurt.
Of bestellen op iemand zijn/haar adres en op dag van levering gewoon naar dat adres gaan en doen alsof je net thuis komt... Ik heb vaak genoeg post overgedragen gekregen terwijl ik op de oprit stond :X

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wel weer een bizar verhaal dit. :|
Waarbij ik trouwens geen reactie meer zie van de TS.

Verbaas me wel in hoge mate over de 'vijandigheid' versus de postbezorger en de naaste buren. Wow; blijkbaar wonen velen in buurten waar ik me niet veilig zou voelen... :-(

Bij ons in de straat geeft de pakjesman je nog je pakketje als ergens verderop loopt. Want hij/zij weet wie wie is. Nee nog erger, ;) kom ik die pakjesmannen in een andere wijk tegen, dan nog valt er wat regelen/af te spreken.

En de buren helpen hier elkaar door pakketen aan te pakken en uit eigen beweging naar elkaar toe te brengen. :Y "Hoi buurman, alsjeblieft pakje voor je!" "Dank buurman, alles goed?"
En no way dat er een onbekend iemand langs zou komen, een pakje zou opeisen en dat mee zou krijgen. Wat dat betreft hebben daar met z'n allen stilzwijgende en vanzelfsprekende (!) 'afspraken' over.

Zelfs zo erg, dat wanneer er weer eens andere postbezorgers rondlopen, we daar gewoon een praatje mee maken en onderling info uitwisselen dat er iets anders is.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zen1581
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-09 20:05
Thalaron schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 10:53:
Maar dan moeten ze er wel minstens een retour envelop bij doen (incl port betaald).
Daarnaast zal het ook men zal moeten kunnen aantonen dat ze iets opgestuurd hebben, bewijs anders maar eens dat ik de foto's heb ontvangen... En dan nog, zoals in mijn voorgaand voorbeeld is voor veel postbezorgers straatnaambordjes lezen lastig. Ik heb niets ontvangen/kan niets retour zenden. Risico verzender.

Zou mooie boel worden wanneer "vul hier een random bedrijf in" iedereen pakketjes gaat lopen sturen met "indien u dit niet retourneert dient u te betalen". Ze komen het dan ook maar lekker zelf ophalen.
4 artikelen verder staat dat je de kosten kan verhalen op degene naar wie je het moet terugsturen (http://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-6/artikel207). Je wordt er als ontvanger dus nooit slechter van en de situatie die jij schetst zal dus niet zo snel voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik zou ze in 1e instantie gewoon een mailtje sturen om te vragen om opheldering.

De kans dat je het mag houden is miniem, als het binnen NL was geweest had je al een kleine kans gehad omdat het dan nog moet voldoen aan : " en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen" waar ik hier totaal geen sprake van zie. Dit is gewoon een toezending waarbij de koop al geschied is.
Maar nogmaals, dat is enkel een NL-wet die mindere waarde heeft in het buitenland.

Oftewel gewoon mailen en vragen om opheldering.

Let er wel even op dat als je het terugstuurt dat je wel gegarandeerd bent dat het de juiste bezorger is (of breng het naar het postagentschap). Ik heb ook wel eens gehoord van een scam soortgelijk aan deze praktijk waarna er na een week een pakjesbezorger aan de deur kwam om het pakje retour te nemen om 2 uur later gevolgd te worden door de echte UPS-bezorger die dus geen pakje meer mee kon nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Niet online
Zen1581 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 10:44:
[...]

Dit is alleen hier niet juist. Je kan nergens uit opmaken dat de toezending is gedaan om iemand tot een koop te bewegen.
Precies, dus is er geen enkele reden voor de TS om te denken dat ie het wel zou mogen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:19

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Denk dat @Steeefie gelijk heeft. Oplichter heeft pech gehad dat je vrouw thuis was. Contact opnemen met afzender. Situatie uitleggen en dan retour sturen.

Wellicht kan je nog iets doen met het verkeerde e-mailadres. Maar ik verwacht niet veel van onze politie.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:42
Hackus schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 10:57:
Ik kreeg een pakketje op iemand anders naam. Maar wel mijn adres/postcode. Ook uit Italië. En de afzender was onbekend bij DPD.... uiteindelijk via DPD een afspraak kunnen maken om het pakketje met bewijs weer op laten halen. Uiteindelijk nooit meer iets van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Ik kreeg ineens een maandblad toegestuurd, terwijl ik me daar niet op geabonneerd had. Dus ik bellen: "wat doen jullie nu?" Bleek het een kadootje te zijn van mijn ouders, alleen hadden ze dat nog niet kunnen vertellen...

Zou het niet zoiets kunnen zijn? Want het is natuurlijk wel vreemd dat jouw gegevens op het afleveradres stonden, en ook klopten (met uitzondering van de punt in je e-mailadres)...

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:52
Pietervs schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:50:
Bleek het een kadootje te zijn van mijn ouders, alleen hadden ze dat nog niet kunnen vertellen...

Zou het niet zoiets kunnen zijn?
"Het blijkt om een tas te gaan van het merk Valentino met een winkel prijs van €1550,-. "

Nice dan :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Gomez12 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 13:57:
Ik zou ze in 1e instantie gewoon een mailtje sturen om te vragen om opheldering.

De kans dat je het mag houden is miniem, als het binnen NL was geweest had je al een kleine kans gehad omdat het dan nog moet voldoen aan : " en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen" waar ik hier totaal geen sprake van zie. Dit is gewoon een toezending waarbij de koop al geschied is.
Maar nogmaals, dat is enkel een NL-wet die mindere waarde heeft in het buitenland.

Oftewel gewoon mailen en vragen om opheldering.

Let er wel even op dat als je het terugstuurt dat je wel gegarandeerd bent dat het de juiste bezorger is (of breng het naar het postagentschap). Ik heb ook wel eens gehoord van een scam soortgelijk aan deze praktijk waarna er na een week een pakjesbezorger aan de deur kwam om het pakje retour te nemen om 2 uur later gevolgd te worden door de echte UPS-bezorger die dus geen pakje meer mee kon nemen.
Ik zou vragen of ze een verzendlabel sturen, en aanbieden om het dan zelf bij een PostNL, DHL, of DPD innamepunt af te geven.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Brad Pitt schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:53:
[...]

"Het blijkt om een tas te gaan van het merk Valentino met een winkel prijs van €1550,-. "

Nice dan :)
Some people have all the luck... :D
(of rijke vriendjes/familieleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choi99
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15-01-2022
Misschien een duur cadeau van een welgestelde (Italiaanse) minnaar :-p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:43
sypie schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 08:08:
Er zit gewoon een factuur bij volgens TS. Mag je ook wel verwachten bij een tasje van € 1550,-. Roept overigens meteen een hoop associaties op, die waarschijnlijk allemaal waar zijn... O-)

Ik sluit me aan bij het advies om 0900-8844 te bellen, en de HD-camera in stelling te brengen voor de mugshot van de koekenbakker die het pakketje poogt af te halen. Ongetwijfeld een katvanger, maar wie weet is de politie ermee geholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En je vrouw of dochter wist zeker van niets :X

Stuur gewoon een email naar de winkel/fabriek dat je niets hebt besteld, maar graag die tas terugstuurt op hun kosten. Als je het zou mogen houden zou het een mooie boel worden. Dan laat ik mijn buurman een zooi spullen bestellen op mijn naam, en dan zeg ik "bedankt webshop x, maar ik heb niets besteld."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Pietervs schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 15:00:
[...]

Some people have all the luck... :D
(of rijke vriendjes/familieleden)
Ik heb iemand in mijn vriendenkring welke 122.000 euro excl. btw krijgt...
En dan vermoedelijk over een aantal jaar nog een keer zoiets.

In dat geval is een tasje van 1500 euro een lachtertje...

Helaas ben ik niet diegene in mijn vriendenkring :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedDutchy
Oké, ik had 2 meldingen, blijkt het 2 pagina's vol met discussies te zijn🤣

Laat ik het voorop stellen dat mijn intentie om de tas te houden niet de insteek is. Komt wel zo over, maar een beetje verkeerd geformuleerd.

De tas is overigens echt en de leverancier ook. Ordernummer gaf alleen geen hits op hun website. Er is tot nu toe ook niemand 'zijn' pakketje wezen claimen.

Afijn, ik ontving vandaag een mail van American Express over een verdachte transactie. Blijkt dat deze transactie gedaan was en er nog 2 transacties gedaan te zijn van ieder 190 pond. Deze zijn direct verwijderd. Huidige pas is geblokkeerd en er word direct een nieuwe gestuurd.

Wat betreft deze zaak: ze gaan het uitzoeken en komen er nog op terug. Voorlopig dus even afwachten. American Express gaat zelf contact opnemen met de leverancier.

Ik vermoed dat ze mijn creditcardgegevens via Wish/Geek (chinese meuk) hebben aangezien ik daar recent wat gekocht had en cc daarvoor een tijdje niet gebruikt had
ehtweak schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 11:22:

Verbaas me wel in hoge mate over de 'vijandigheid' versus de postbezorger en de naaste buren. Wow; blijkbaar wonen velen in buurten waar ik me niet veilig zou voelen... :-(

Bij ons in de straat geeft de pakjesman je nog je pakketje als ergens verderop loopt. Want hij/zij weet wie wie is. Nee nog erger, ;) kom ik die pakjesmannen in een andere wijk tegen, dan nog valt er wat regelen/af te spreken.

En de buren helpen hier elkaar door pakketen aan te pakken en uit eigen beweging naar elkaar toe te brengen. :Y "Hoi buurman, alsjeblieft pakje voor je!" "Dank buurman, alles goed?"
En no way dat er een onbekend iemand langs zou komen, een pakje zou opeisen en dat mee zou krijgen. Wat dat betreft hebben daar met z'n allen stilzwijgende en vanzelfsprekende (!) 'afspraken' over.

Zelfs zo erg, dat wanneer er weer eens andere postbezorgers rondlopen, we daar gewoon een praatje mee maken en onderling info uitwisselen dat er iets anders is.
Had een hele drukke dag😉
Maar zo is onze straat ook gelukkig. Over het algemeen vaste bezorgers. En die gooien de pakketjes overal af als je thuis bent. Niemand doet ook moeilijk hier.

Volgende keer a.u.b niet dubbelposten. De posts nu samengevoegd.

[ Voor 48% gewijzigd door Perkouw op 16-11-2017 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

NakedDutchy schreef op zondag 12 november 2017 @ 01:32:
Oké, ik had 2 meldingen, blijkt het 2 pagina's vol met discussies te zijn🤣

Laat ik het voorop stellen dat mijn intentie om de tas te houden niet de insteek is. Komt wel zo over, maar een beetje verkeerd geformuleerd.

De tas is overigens echt en de leverancier ook. Ordernummer gaf alleen geen hits op hun website. Er is tot nu toe ook niemand 'zijn' pakketje wezen claimen.

Afijn, ik ontving vandaag een mail van American Express over een verdachte transactie. Blijkt dat deze transactie gedaan was en er nog 2 transacties gedaan te zijn van ieder 190 pond. Deze zijn direct verwijderd. Huidige pas is geblokkeerd en er word direct een nieuwe gestuurd.

Wat betreft deze zaak: ze gaan het uitzoeken en komen er nog op terug. Voorlopig dus even afwachten. American Express gaat zelf contact opnemen met de leverancier.

Ik vermoed dat ze mijn creditcardgegevens via Wish/Geek (chinese meuk) hebben aangezien ik daar recent wat gekocht had en cc daarvoor een tijdje niet gebruikt had
Dus 'gewoon' creditcard fraude van een domme fraudeur die de tas naar jouw adres heeft laten sturen ipv het zijne/alternatief adres.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NakedDutchy
FaceDown schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:50:
[...]

Dus 'gewoon' creditcard fraude van een domme fraudeur die de tas naar jouw adres heeft laten sturen ipv het zijne/alternatief adres.
Uiteindelijk 'gewoon' cc fraude inderdaad. Inmiddels netjes opgelost door AE en de leverancier. Maar de transactie verscheen pas 2 dagen na levering. En inderdaad te dom geweest niet naar eigen adres te sturen.

Case closed☺

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
NakedDutchy schreef op maandag 13 november 2017 @ 18:40:
[...]

Uiteindelijk 'gewoon' cc fraude inderdaad. Inmiddels netjes opgelost door AE en de leverancier. Maar de transactie verscheen pas 2 dagen na levering. En inderdaad te dom geweest niet naar eigen adres te sturen.

Case closed☺
Waarom zou dat slimmer zijn? De truc van het pakketje bij jou opwachten is toch veel slimmer? Als hij naar zijn eigen adres zou laten verzenden komt de politie bij hem aan de deur, nu heb jij geen idee wie dit heeft gedaan.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Thralas schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:02:
[...]

Er zit gewoon een factuur bij volgens TS. Mag je ook wel verwachten bij een tasje van € 1550,-. Roept overigens meteen een hoop associaties op, die waarschijnlijk allemaal waar zijn... O-)

Ik sluit me aan bij het advies om 0900-8844 te bellen, en de HD-camera in stelling te brengen voor de mugshot van de koekenbakker die het pakketje poogt af te halen. Ongetwijfeld een katvanger, maar wie weet is de politie ermee geholpen...
Ik dacht precies hetzelfde! Direct camera installeren!

Youtube: DashcamNL

• NakedDutchy
Grrrrrene schreef op donderdag 16 november 2017 @ 07:40:
[...]

Waarom zou dat slimmer zijn? De truc van het pakketje bij jou opwachten is toch veel slimmer? Als hij naar zijn eigen adres zou laten verzenden komt de politie bij hem aan de deur, nu heb jij geen idee wie dit heeft gedaan.
Dat is inderdaad waar😑 maar mijn adres is ook niet handig. Er is bijna nooit iemand thuis overdag, niet dat hij/zij dat weet. Misschien heeft die er ook gestaan😁
Het kan ook buiten Nederland besteld zijn en dan zie ik een buitenlandse politie er niet veel aan doen.

[ Voor 3% gewijzigd door NakedDutchy op 16-11-2017 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

en dat is juist de clue van de oplichting ;).

Als jij niet thuis bent doet hij alsof hij net thuis komt en neemt het pakket aan van de postbode.
Dus in dit geval waarschijnlijk mislukt door dat je vrouw thuis was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

NakedDutchy schreef op maandag 13 november 2017 @ 18:40:
[...]

Case closed☺
Nou ja, case closed: je hebt nog steeds geen uitsluitsel wat je met die tas mag doen: terugsturen of houden. of heb ik dat gemist?
Daar ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar: wat gaat de fabrikant hiermee doen? Of worden die gecompenseerd door de CC-maatschappij en mag je de tas houden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
ehtweak schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 11:22:

Een dorp met 1 straat en 50 bewoners is wat anders dan de randstad natuurlijk ;)

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:18
Mandrake466 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 07:44:
[...]

Een dorp met 1 straat en 50 bewoners is wat anders dan de randstad natuurlijk ;)
Naja, ik woon niet op een dorp met 50 huizen. En heb regelmatig de postbezorger zien staan, en gevraagd of hij mij pakketje bij had, soms even m'n id laten zien.

De TS heeft een mooie tas voor onder de boom. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Mandrake466 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 07:44:
[...]

Tuurlijk... :+ in dat 'dorp' hier wonen amper tachtigduizend mensen in één van de grootste gemeentes van Nederland qua oppervlakte... :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

FaceDown schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:50:
[...]
Bij 1e bestelling op een website is het vaak verplicht dat deze naar de CC-houder naam en adres verstuurd moeten worden, zodat deze fraudes moeilijker zijn.

Mogelijkheden voor een ander adres zijn dus (vaak) uitgeschakeld en moeten ze proberen het pakketje bij jouw adres te onderscheppen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Pagina: 1