Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Low budget game pc

Pagina: 1
Acties:
  • 833 views

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik wil mischien overstappen van ps4 naar pc, alleen heb ik geen verstand van gamepc's. Moet ik de onderdelen los kopen, of kan ik op een website de hele computer kant en klaar bestellen. Mijn budget ligt rond de 600/700 euro. Ik zou graag spellen zoal Call of duty en Pubg op medium quality willen spelen.

Verwijderd

Je kan een kant&klaar systeem kopen, losse onderdelen kopen en zelf bouwen, losse onderdelen bestellen en laten bouwen door de desbetreffende shop.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar wat is het handigst/goedkoopst?

• Jelloz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:01
Goedkoopst: zelf bouwen
Handigst: in geval van geen verstand: kant&klaar die in de aanbieding is bij ibood of bijv. alternate of andere partij die assemblage voor paar 10jes bied de boel in elkaar laten zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoorde van anderen dat het in elkaar zetten niet heel moeilijk is, als het dan niet lukt kan ik hem alsnog gewoon naar iemand brengen die er verstand van heeft. Maar welk moederbord, processor etc. moet ik kopen?

• Jelloz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:01
Ik zou hier beginnen: reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2017

Zelf in elkaar zetten viel me deze week erg mee, gewoon wat build guides zoeken op youtube van Linus tech tips/ jayz2cents/ bitwit.

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-11 23:04
Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 00:56:
Ik hoorde van anderen dat het in elkaar zetten niet heel moeilijk is, als het dan niet lukt kan ik hem alsnog gewoon naar iemand brengen die er verstand van heeft. Maar welk moederbord, processor etc. moet ik kopen?
Als je dit soort vragen moet stellen, kan je wellicht beter een kant en klare PC kopen.

Verwijderd

Topicstarter
En wat bedoelen ze met recente games, spellen zoal Call of Duty, PUBG?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2017 09:19 . Reden: Antwoord al gevonden ]

• SimplyTheBest.
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-10-2020
Het is niet zo moeilijk om een PC in elkaar te zetten, gewoon goed naar YouTube filmpjes kijken. Ik raad informatique.nl aan als je je onderdelen wilt kopen. Goede service en prijzen. Ik denk dat hun wel iets goeds voor je samenstellen als je hun een mailtje stuurt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, heb ze even een mailtje gestuurd.

Verwijderd

Topicstarter
Het budget was te laag om spellen in normale kwaliteit te spelen volgens hun.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:56
Wat een gel.. van die shop zeg..

Dit lijstje bijv. kost je incl. assemblage bij azerty 710 euro :

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 3 1200 Wraith Stealth koeler Boxed€ 100,95€ 100,95
1MSI B350M PRO-VDH€ 75,50€ 75,50
1Inno3D GeForce GTX 1050 Ti 4GB TWIN X2€ 156,01€ 156,01
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 44,77€ 44,77
1Sharkoon VS4-S€ 26,95€ 26,95
1Kingston 8GB DDR4 2666MHz€ 80,95€ 80,95
1Cooler Master GM G450M€ 48,50€ 48,50
1Kingston A400 120GB€ 55,95€ 55,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 589,58

of

deze voor 675 incl. assemblage
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 74,-€ 74,-
1MSI B250M PRO-VDH€ 62,95€ 62,95
1Inno3D GeForce GTX 1050 Ti 4GB TWIN X2€ 156,01€ 156,01
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 44,77€ 44,77
1Sharkoon VS4-S€ 26,95€ 26,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 79,-€ 79,-
1Cooler Master GM G450M€ 48,50€ 48,50
1Kingston A400 120GB€ 55,95€ 55,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 548,13

Voldoen beiden volledig aan je eisen.

Je moet dan wel zelf aan windows zien te komen en dit zelf installeren.

Als je zelf bouwt ben je een eurotje of 100 minder kwijt per systeem omdat je dan alles bij de goedkoopste shops kunt bestellen en geen assemblagekosten kwijt bent.

Kijk anders eerst wat youtubefilmpies over bouwen om in te schatten of je het aandurft :)

Voor de intel pc is dit filmpie nog steeds prima : YouTube: Bouw je eigen PC computer - stap voor stap handleiding 2011

Installatie van de ryzen CPU net iets anders : YouTube: AM4 Ryzen CPU and Wraith Cooler installation directions

[ Voor 4% gewijzigd door Baloes op 11-11-2017 14:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt, hier kan ik wel wat mee :D

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:56
Graag gedaan hoor :)
Daar hebbie een forum voor :)

Geef nog wel even aan wat je uiteindelijk gaat doen.Want als je zelf gaat bouwen valt er zeker nog wel wat te verbeteren aan het lijstje (daarmee bedoel ik wat luxere/krachtigere componenten :) ).

Beantwoord dan even deze vragen nog (dien je eigenlijk altijd eerst te doen bij het aanmaken van een topic) :

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
Ga je overklokken?
Wat verwacht je van ons?

Lijkt veel werk maar maakt het voor ons zoveel makkelijker om gericht advies te geven. Heb jij meteen een pctje met het beste spul voor je budget :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat las ik al ergens dat dat moest maar kon ze niet zo snel meer vinden.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, Skypen/Discord
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Mijn max is rond de 600/700 dus 700 is de maximum.
Ik denk dat ik hem in elkaar laat zetten.
Inc verzendkosten
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee denk het niet, heb nu wel een oude pc maar weet het model niet, monitor heb ik wel. Pc en monitor zijn beide van Packard bell
Wat denk je allemaal nodig te hebben? De pc
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom? Nee, zolang ik maar rustig kan gamen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
Het liefst natuurlijk zo'n hoogst mogelijke quality en fps, ook zou ik graag een stille pc willen.
Ga je overklokken? Denk het niet, weet ook niet goed wat het is
Wat verwacht je van ons? Goed advies geven wat het best bij mij past.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.