Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew.schoone
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-03-2023
Mijn vraag
Beste heren, ik heb een probleem en kom er niet meer vanaf. Ik heb sinds 1 week de Xbox One X en ervaar sinds dien problemen met mijn netwerk. Ik krijg namelijk op mijn Xbox de melding "dubbele Nat " hierdoor kan ik andere slecht tot niet horen en games soms niet joinen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb dus
- Xbox One X
- Netgear nighthwak (router op mijn kamer op zolder)
- Ziggo connectbox (modem in de meterkast en staat in bridge mode omdat wij de Netgear als router gebruiken)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb van verschillende bronnen vernomen dat het kan liggen aan het koppelen van de modem en router in serie of dat ik geen open ip heb. Op de xbox kan ik een test doen voor mijn netwerk en daar komt dan te staan. "Je Netwerk is niet geconfigureerd "Ik heb er zelf geen verstand van dus graag stap voor stap.

[ Voor 6% gewijzigd door Matthew.schoone op 10-11-2017 23:08 ]

Beste antwoord (via Matthew.schoone op 13-12-2017 16:29)

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 14:42
Ik denk ook dat de ConnectBox de 'boosdoener' is. Wanneer je de CB als vervanging van een ouder modem hebt gekregen welke in bridge modus staat, is dit niet automatisch van toepassing op je nieuwe modem (CB in dit geval). Je zult hiervoor contact moeten opnemen met Ziggo.

Zoals @MAX3400 en @hcQd hier aangeven, heb je dit gecontroleerd? Dit kun je doen door je Xbox of andere apparatuur direct op de CB aan te sluiten en kijken of t werkt, of je kunt inloggen op de Netgear en kijken wat voor WAN-ip adres deze krijgt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Matthew.schoone schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 22:56:
...Ik heb sinds 1 week de Xbox One X en ervaar sinds dien problemen met mijn netwerk.
Hoezo sindsdien? Werkte het hiervoor wel goed met de gewone Xbox?
Ik heb er zelf geen verstand van dus graag stap voor stap.
Stomme opmerking maar had je Ziggo al gebeld? Sowieso; als je weinig verstand van netwerken hebt; hoe is nu alles dan aangesloten, geconfigureerd etc? Of mogen wij dat raden?

Je kan het sowieso uitsluiten door de One X eens rechtstreeks op de connectbox aan te sluiten. Is het dan ook "slecht" met online gamen, zit er iets niet lekker in de connectbox. Gaat het wel goed, dan zit het in je NetGear.

Heb je de Connectbox zelf in bridge gezet of heeft de klantenservice dat gedaan? Welke IP-ranges zie/heb je als je je PC op de Connectbox aansluit en daarna op de NetGear?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew.schoone
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-03-2023
Beste max4300,
Ik heb hiervoor geen Xbox gehad en game al heel lang via de pc.
Verder zit alles goed aangesloten. De connectbox hebben we nu 2 weken en geen problemen ervaren maar ik weet ook niet of je dit probleem 123 gaat merken. Ik studeer elektrotechniek dus tot zover mijn kennis.
Ik ga morgen ziggo bellen voor advies en mogelijke hulp. De brigde mode staat er al heel lang in en heb ik niet zelf gedaan maar ziggo wel. Dat had te maken met de we hiervoor geen Wi-Fi hadden op de modem en bridge mode niet van toepassing was.
Ik weet namelijk niet wat er bedoeld word met netwerk niet geconfigureerd. En wat dubbele nat eigenlijk betekend. Misschien dat iemand dit weet en wat een oplossing zou kunnen zijn. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:57
Als ik je laatste reactie lees lijkt het me dat je er blind vanuit gaat dat de connectbox in bridge-modus staat. Heb je dit ook gecontroleerd door er op in te loggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Simpel: dubbel NAT betekent dat er 2 DHCP-servers / firewalls aktief zijn. Ergo, ik zou op basis van de huidige informatie zeggen dat de NetGear en de Connectbox beiden "aktief" zijn en daardoor krijg je dubbel NAT.

Maar, je spullen eens direct aansluiten op de Connectbox werkt dus ook niet?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 14:42
Ik denk ook dat de ConnectBox de 'boosdoener' is. Wanneer je de CB als vervanging van een ouder modem hebt gekregen welke in bridge modus staat, is dit niet automatisch van toepassing op je nieuwe modem (CB in dit geval). Je zult hiervoor contact moeten opnemen met Ziggo.

Zoals @MAX3400 en @hcQd hier aangeven, heb je dit gecontroleerd? Dit kun je doen door je Xbox of andere apparatuur direct op de CB aan te sluiten en kijken of t werkt, of je kunt inloggen op de Netgear en kijken wat voor WAN-ip adres deze krijgt.
Pagina: 1