Spotify verwijdert Spotify Connect voor de NAD 7050

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:08
Hallo,

Bedankt dat jij muziek afspeelt via Spotify!

We willen je laten weten dat de ondersteuning voor Spotify binnenkort zal worden verwijderd van je NAD-apparaat. Bij Spotify moeten we soms de moeilijke beslissing nemen om apparaatspecifieke integraties te beëindigen naarmate het platform zich verder ontwikkelt.

Spotify heeft jarenlang muziek gestreamd op NAD-muzieksystemen en we willen graag dat jij daarvan kunt blijven genieten. Als je Spotify wilt blijven gebruiken, raden we je de draadloze Bluesound NODE 2-muziekstreamer aan, waarmee je met Spotify muziek op je NAD-apparaat kunt afspelen vanaf je telefoon, tablet of laptop.

Voor andere manieren om via Spotify naar muziek te blijven luisteren neem je contact op met de plaatselijk NAD-dealer of ga je naar support.nadelectronics.com

Laat de muziek niet stoppen!

Met vriendelijke groet,
Spotify
Ik heb in 2015 na veel wikken en wegen de NAD 7050 gekocht, specifiek voor de Spotify Connect functie. De NAD 7050 zit nog binnen de 3 jaar garantie periode en bovendien is de economische levensduur van een versterker 10+ jaar.

Men kan toch niet zomaar zo’n essentiële feature verwijderen, daarmee tast je toch de functionaliteit aan van de NAD 7050.

Ik heb NAD benaderd en om een oplossing gevraagd, maar nog geen reactie gekregen.

Wat vinden jullie hiervan?

[ Voor 33% gewijzigd door Torgo op 10-11-2017 22:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dit is dé reden dat ik weiger om 'slimme' apparaten met dit soort embedded features te kopen, waar je zelf geen controle over de software hebt. Zulke features kun je bijna altijd beter extern regelen, met bijvoorbeeld een Raspberry Pi.

Wat jouw rechten betreft, toevallig heeft Kassa er recent een item over gehad omdat dit soort features uit smart-TV's verdwenen. Toen was volgens mij een van de punten die aangedragen werden dat als je het apparaat op advies van de verkoper gekocht hebt vanwege deze feature, je naar de winkelier terug kan omdat het apparaat niet meer doet waar je hem voor gekocht hebt... maar of je dat gelijk ook krijgt is een tweede...

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 20:54

KDL

dit is echt naadje, maar wat kun je hier nou aan doen?

De versterker zal het wel blijven doen, die 10+ jaar, alleen de feature via spotify is in principe onmacht voor de fabrikant van de versterker... sommige technologie ontwikkelt zich nou eenmaal op een ander tempo.. Daarom ben ik voorstander van basic apparatuur en dan los meuk voor erbij, is niet zo mooi, maar je kunt het naar hartelust upgraden (voor een fractie van de kosten)

Wat is je gewenste oplossing van NAD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonasken
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:21
Jammer inderdaad dat de ondersteuning stopt op vele apparaten na een bepaalde tijd. De enige oplossing die je kan doen is door een chromecast audio aan je versterker te hangen, zo kan je nog spotify afspelen.

PSN: Jonasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Is ook gebeurt met de Squeezebox Touch.
(Daarvoor hebben ze wel een oplossing bedacht.)
http://www.htforum.nl/yab...?topic=164383.0;topicseen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Tja je kunt kijken wat je kunt bereiken bij de verkoper, of voor 40,- een chromecast audio kopen en dan heb je ook weer spotify connect...
Finesse schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 09:48:
Is ook gebeurt met de Squeezebox Touch.
(Daarvoor hebben ze wel een oplossing bedacht.)
http://www.htforum.nl/yab...?topic=164383.0;topicseen
Ja toch is en blijft het hele squeezebox ecosysteem toch wel wat gedateerd inmiddels. Leuk als je nog spullen hebt staan, maar anders kun je net zo goed een paar chromecast audio's kopen met wat actieve speakers als het goedkoop moet. Ik heb alles de deur uit gedaan en heb op mijn 2 x squeezebox radio niks toegelegd sinds ik ze 4 jaar geleden 2e hands op MP heb gekocht, dus e ris nog wel een markt ;-)

[ Voor 71% gewijzigd door Sander op 11-11-2017 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
Dat er losse apparaten zijn die weer Spotify Connect kunnen toevoegen, dat snap ik wel, maar dat is toch geen gelijkwaardig alternatief. Het verschil tussen de NAD 3020 en NAD 7050 was dat de NAD 7050 met wifi kwam en Spotify Connect. Dat is mijn afweging geweest om voor de NAD 7050 te gaan ipv de NAD 3020. Dit model was 2x zo duur. Wat heb je zonder Spotify Connect nog aan de wifi functionaliteit? Dan had ik toch net zo goed de NAD 3020 kunnen kopen plus een extern Spotify Connect streamertje, dat was 100’den euros goedkoper geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
KDL schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 22:26:

Wat is je gewenste oplossing van NAD?
1:NAD 7050 terug nemen en aankoopbedrag vergoeden.
2: Prijs verschil tussen de 7050 en de 3020 vergoeden en mij de NAD 7050 laten houden
3: Zorgen dat Spotify Connect de komende 10 jaar werkt zoals ik mag verwachten

Het lijkt mij dat het verwijderen van Spotify Connect gebeurd omdat NAD niet langer voor de licentie wil betalen, of is er een andere reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:14
Torgo schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 10:26:
[...]

1:NAD 7050 terug nemen en aankoopbedrag vergoeden.
2: Prijs verschil tussen de 7050 en de 3020 vergoeden en mij de NAD 7050 laten houden
3: Zorgen dat Spotify Connect de komende 10 jaar werkt zoals ik mag verwachten

Het lijkt mij dat het verwijderen van Spotify Connect gebeurd omdat NAD niet langer voor de licentie wil betalen, of is er een andere reden?
Ze zien je al aankomen met deze punten.. post je ook even de reactie vanuit NAD :)

Dat je niet goed na hebt gedacht over de consequenties bij de aanschaf en je je jezelf door de marketing trukendoos van NAD beet hebt laten nemen zou ik gewoon accepteren.

Leermoment in je leven ;)

Koop voor €40 een chromecast audio en geniet weer van je muziek. Dan heb je zelfs een betere oplossing dan dat je had...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Sander schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 09:52:
Ja toch is en blijft het hele squeezebox ecosysteem toch wel wat gedateerd inmiddels. Leuk als je nog spullen hebt staan, maar anders kun je net zo goed een paar chromecast audio's kopen met wat actieve speakers als het goedkoop moet. Ik heb alles de deur uit gedaan en heb op mijn 2 x squeezebox radio niks toegelegd sinds ik ze 4 jaar geleden 2e hands op MP heb gekocht, dus e ris nog wel een markt ;-)
De SBT is idd. gedateerd, maar m.b.t.prijs/kwaliteit nog steeds onverslaanbaar.
Vandaar dat vele bezitters het moeilijk blijven vinden om voor een ander apparaat/merk te gaan.
Dat men op zoek is gegaan om Spotify toch nog te kunnen gebruiken op de SBT zegt veel.

[ Voor 5% gewijzigd door Finesse op 11-11-2017 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Blommie01 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 10:39:
[...]

Ze zien je al aankomen met deze punten.. post je ook even de reactie vanuit NAD :)

Dat je niet goed na hebt gedacht over de consequenties bij de aanschaf en je je jezelf door de marketing trukendoos van NAD beet hebt laten nemen zou ik gewoon accepteren.
Op zich is daar een wet tegen, maar zal je bij de leverancier moeten zijn. Alleen je gelijk krijgen zal een vervelende strijd worden, als de leverancier het niet met je eens is.
Leer moment in je leven ;)
Leermoment :o Ik moest dit echt twee keer lezen. 8)7
Koop voor €40 een chromecast audio en geniet weer van je muziek. Dan heb je zelfs een betere oplossing dan dat je had...
Maar ja, hoe lang blijft die supported? Google is nou ook niet een van de meest betrouwbare partijen wat dat betreft.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:00

Blokker_1999

Full steam ahead

Torgo schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 10:26:
[...]
Tuurlijk is er een andere reden. Spotify past zijn APIs aan om deze meer secure te maken maar de fabrikanten willen niet of soms kunnen ze niet eens aanpassingen maken om die apparatuur compatibel te maken met de nieuwe APIs. Wanneer een apparaat niet meer gefabriceerd wordt en de ondersteuning terugvalt op het minimale ga je als fabrikant ook niet meer investeren in het volledig herontwikkellen van de software aangezien er geen directe inkomsten tegenover staan.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:01
Blommie01 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 10:39:
[...]

Leermoment in je leven ;)

Lijkt me onzin. Je koopt een duur apparaat waarvan binnen de garantieperiode een wezenlijk deel stopt met functioneren. Klinkt mij als een 100% garantiekwestie. Alleen dien je garantiekwesties met de verkoper te regelen en niet (in eerste instantie) bij de fabrikant. Ik zou de verkopende partij eens benaderen met je garantieprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:14
lithoijen schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 13:48:
[...]

Lijkt me onzin. Je koopt een duur apparaat waarvan binnen de garantieperiode een wezenlijk deel stopt met functioneren. Klinkt mij als een 100% garantiekwestie. Alleen dien je garantiekwesties met de verkoper te regelen en niet (in eerste instantie) bij de fabrikant. Ik zou de verkopende partij eens benaderen met je garantieprobleem.
Veel succes met claimen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithoijen
@Blommie01 Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn inderdaad 2 verschillende dingen. Maar het lijkt wettelijk gezien me duidelijk dat het een garantiezaak is.

Deze link naar een site van de rijksoverheid waarop je rechten eigenlijk al heel helder worden genoemd.

[ Voor 46% gewijzigd door lithoijen op 11-11-2017 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Room42 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 13:37:

[...]
Maar ja, hoe lang blijft die supported? Google is nou ook niet een van de meest betrouwbare partijen wat dat betreft.
Hoezo is google niet betrouwbaar? Noem eens iets dat niet meer supported is van ze? Dan erbij: 40 euro na een paar jaar weggooien en vervangen door een ander product van een paar 10tjes of idd een versterker van richting de 1000,-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
lithoijen schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 13:48:
[...]

De reden dat ik naar NAD ben gegaan is dat de standaard garantie van twee jaar net is verlopen, maar NAD bood 1 jaar extra garantie aan en dat moest je rechtstreeks bij hen aanvragen. Leek mij dat een garantieclaim dan ook naar hun moet. Maargoed de verkoper zal ik tzt ook nog wel benaderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nee, dit is imho geen garantiezaak. Jij koopt product X van producent Y, dat overweg kan met product A van producent B. Vervolgens besluit Producent B product A aan te passen.
Daar kan producent Y dus niks mee, want die heeft geen invloed op hoe het nieuwe product A er uit komt te zien.
Jij hebt twee jaar terug een product gekocht dat de technologie van die tijd ondersteunde. Dat werkte prima dus, tot nu. Maar alleen omdat de technologie van een extern product verandert, en niet het product zelf.

Ik snap je frustratie, maar het is een beetje alsof je met Internet Explorer 4 een website wilt bezoeken die in de loop der tijd hedendaagse techniek is gaan gebruiken. Dat werkt ook niet. Kortom: in 2015 werd de op dat moment door Spotify connect gebruikte techniek ondersteund, maar nu niet meer.

Je ziet het vaker idd. Smart platform van Philips wat door Marshall de nek om gedraaid werd. Mijn netwerkplayer uit 2014 ondersteunt Napster nog, dat was toen veelgebruikt. Heb ik ook niks meer aan.

Je kunt het aanhanging maken maar ik denk dat je bakzeil haalt. Een van de opties doet het niet meer, de rest mog prima. Wat denk je dat een redelijke vergoeding zou zijn, twee tientjes op een apparaat van 700 euro en ruim twee jaar oud? No way dat ze jou gaan geven wat je zou willen namelijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithoijen
Ben ik het toch niet mee eens. Wat heb jij destijds betaald voor Internet Explorer 4 en werd geadverteerd met zaken die vervolgens niet meer functioneerde? Nee toch? Als geadverteerd word met een functie, dan is dat een wezenlijk onderdeel van het apparaat die gewoon hoort te werken.

Dat het apparaat dadelijk niet werkt met een nieuwe stream service die nog niet bestond --> jou probleem als eigenaar.
Dat een geadverteerde functie stopt met werken (door toedoen van een leverancier van het apparaat) --> probleem van de leverancier/fabrikant.

Als mijn autoradio, die onderdeel van de levering van de auto, stopt met werken door problemen bij de onderleverancier van VW, Audi of Peugeot dan is dat echt hun probleem niet die van mij als klant.
Dat zou een mooie puinhoop worden, die verandwoordelijkheid ligt echt bij de sdamensteller van het eindproduct, ik sluit namenlijk geen koopovereenkomst voor 100 lossen onderdelen (wat ook een stuk software kan zijn) die samen een radio/versterker/streaming device vormen, maar voor 1 eindproduct dat moet voldoen aan de geadverteerde en beloofde punten.

NAD had gewoon betere afspraken moeten maken met zijn leverancier: Spotify
Of niet moeten adverteren met de spotify streaming functie.

@Torgo In dit geval kun je inderdaad rechtstreeks de fabrikant aanspreken. Een formele in gebreke stelling wil ooit nog wel eens helpen in mijn ervaring (overigens in een compleet andere (garantie)zaak).

[ Voor 9% gewijzigd door lithoijen op 11-11-2017 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Achteraf gesproken had NAD misschien betere afspraken kunnen maken, maar achteraf is het slechts mooi wonen ;)

Bovendien gaat je voorbeeld van die auto mank. Het is qua omvang niet de hele autoradio die stopt met werken, het ding doet het gewoon. Slechts een aspect doet het niet. Dus je moet het meer vergelijken met je navi die een kaartupdate zou kunnen hebben omdat ie je eigen wijk niet kent. En waarvan VW zegt: voor dat type maken we geen kaartupdates meer. Das qua scope vergelijkbaar, want de rest blijft het gewoon doen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Nee want dan doet je navigatie het gewoon, misschien suboptimaal maar toch. Nu mist een functie waarmee is geadverteerd.
Het voorbeeld klopt wat dat betreft precies, mijn auto werkt nog steeds, maar een functie waar wel mee is geadverteerd (de radio) stopt met functioneren --> garantie.

Ander voorbeeld, mijn nieuwe telefoon ontvangt geen beveiliging updates meer binnen de garantie periode --> garantie
Mijn nieuwe telefoon ontvangt wel security patches, maar geen major updates --> geen garantie

Het laatste voorbeeld geeft ook mooi aan dat garantie claimen niet altijd makkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunijff
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-01-2024
Grappig.....hetzelfde is gebeurt bij mijn Pioneer versterker VSX S510.....

Geen spotify ondersteuning meer..... gelukkig zijn er andere bronnen.
Maar een slechte zaak is het zeker !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:12
Laat je nou niet teveel afleiden door de nay-sayers.

Conformiteit heet dit en de vraag is of deze stap past bij het product dat je toendertijd hebt aangeschaft. Als je bijv. kunt laten zien dat ze toen met Spotify adverteerden, sta je een stuk sterker. Ik denk dat je met terugvorderen prijsverschil met de niet-smart versie en heel redelijk aanbod doet. Koop ontbinden is in principe na enkele aanmaningen de juiste stap. Consumentenbond of rechtsbijstand wel handig.

Vraag is: bij wie moet je zijn? In principe de verkoper. Dat is altijd je aanspreekpunt. Verlengde garantie is mooi maar in dit geval doet het eigenlijk niet ter zake. Zeker niet omdat de stap wordt genomen door de aanbieder van de garantie.

Volgorde is: winkelier aanschrijven, oplossing eisen, evt. koop ontbinden, rechter. Mogelijke redelijke oplossingen moet je accepteren (bijv. een gratis Chromecast is ook wel redelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:56
Ik zie dezelfde mail in het FutureCow in "Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic".
Het gaat blijkbaar niet om Spotify Connect, maar om een andere Spotify functie: Auctorial in "Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:51
Laten we niet de mogelijk uitsluiten dat NAD hierbij mogelijk ook een belang heeft.
Ze brengen immers ook bluesound op de markt en verkopen mdc bluesound modules voor hun modulaire versterkers.

[ Voor 3% gewijzigd door leonbong op 11-11-2017 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
"Bedankt dat jij muziek afspeelt via Spotify!
We willen je laten weten dat de ondersteuning voor Spotify binnenkort zal worden verwijderd van je NAD-apparaat. Bij Spotify moeten we soms de moeilijke beslissing nemen"

Belachelijk toch ... eerst bedanken om daarna aan te kondigen dat het je ontnomen word.
Moet afgestraft worden, allemaal over naar Deezer of zo. :)

• peer_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik ben ook in het bezit van een NAD D7050 versterker en heb vorige week ook dezelfde mail van Spotify gehad. Ik heb dit gemeld bij de importeur en ben nog in afwachting van een reaktie. Omdat ik niet via airplay/ bluetooth maar bedraad wil blijven streamen zou de Bluesound Node 2 een (zeer dure) oplossing zijn. Maar wie garandeert mij dat over een jaar of 2 Spotify de ondersteuning van deze Bluesound Node ook niet zal stoppen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robhuls
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:08
Ik heb dezelfde mail van spotify (niet van NAD) gehad. Als de achtergrond technisch is (wellicht dat spotify een nieuwe codec gaat gebruiken die niet op de NAD hardware kan), dan kun je weinig beginnen. Als het een licentie kwestie zou zijn, dan zit NAD wel echt fout, als je die kosten niet wilt dragen moet je de feature niet op een versterker zetten. Maar de precieze tekst is:

"We willen je laten weten dat de ondersteuning voor Spotify binnenkort zal worden verwijderd van je NAD-apparaat. Bij Spotify moeten we soms de moeilijke beslissing nemen om apparaatspecifieke integraties te beëindigen naarmate het platform zich verder ontwikkelt."

Dus het lijkt een beslissing van spotify, naar de reden kunnen we alleen gissen.

Die 7050 versus 3020 vergelijking gaat mank, de 7050 heeft een aanzienlijk betere versterker aan boord en is daarom een stuk duurder. De WiFi kun je nog steeds gebruiken voor Apple Airplay en om de unit met home automation aan te sturen.

Overigens voel ik me wel enigszins belazerd, features die zomaar verdwijnen, maar het probleem is denk ik deels dat versterkers veel langer mee gaan dan de vernieuwingen in de spotify hoek. De suggestie van een Chromecast Audio voor E40 ga ik dan ook maar opvolgen en vind ik eigenlijk geeneens zo'n slechte. Beter dan de Spotify suggestie, koop voor E550 een Bluesound Node 2, dat is bijna net zoveel als die hele 7050. En ik wist niet dat Bluesound van NAD is, dat maakt het wel weer erg verdacht, waarom zou Spotify als derde partij je aanmoedigen een extra product van NAD te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOTiVe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-10-2024
Is bij jullie Spotify Connect nog bruikbaar? Ik kan sinds gisteren geen contact meer maken via Spotify. De NAD staat nog wel in de lijst maar hij maakt geen connectie meer... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-10 12:27
Bij dit soort zaken is het uiteraard van belang wie de beslissing neemt en Spotify is daar helaas vrij snel in met het stoppen van ondersteuning van bepaalde hardware. Je ziet het zeer regelmatig gebeuren.

Het als het verdwijnen van Apps op smart tv's is dit ook al regelmatig bij zaken als Kassa, Radar en andere zaken aanbod geweest. Waaruit blijkt dat een beroep op non-conformiteit lang niet altijd op gaat wanneer 3de partijen ondersteuning voor hun Apps terug trekken voor bepaalde hardware als Smart TV's, versterkers met Apps e.d., vaak moeten dat soort Apps namelijk juridisch gezien worden als dienst verlening en dienst verlening kan juridisch gezien gewoon stoppen. O.a. Arnoud Engelfriet geeft aan dat je dit soort hardware moet zien als bijv. een toegangskaartje, de hardware geeft toegang tot een dienst, net als een toegangskaartje echter als de dienst waarvoor dat toegangskaartje stopt is dat kaartje ook waardeloos geworden.

Dit is een van de "gevaren" van bepaalde smartdiensten waarbij je ziet dat de ontwikkeling van de dienst vaak veel sneller gaat dan de levensduur van de hardware (je ziet dit bij Spotify, maar ook bij bijv. Netflix). Het advies dat je dus ook vaak ziet is, zie diensten van 3de partijen op een Smart device als een extratje, maar baseer er niet je keuze op, want de kans is gewoon aanwezig dat de dienst verlening eerder stopt dan je verwacht. En in veel gevallen kan je daar juridisch gezien niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Ik denk dat ze niet willen dat je t kunt opnemen. Want volgens mij kun je het drm vrij je tosslink uit laten gaan. Of je dat wilt uberhaupt is ten tweede want het is 192VBR OGG.

Dit deed Sony ook 10 jaar terug. De fat PS3 had SACD support, toen dat ding massaal werd gebruikt om SACD's te rippen was SACD support heel snel verwijderd uit de firmware. En bij de slim was de ondersteuning volledig weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-10 07:33
Pff balen voor je. Zeker omdat ze blijkbaar geen eigen spotify achtige connectie hadden, maar echt SPOTIFY Connect. En ja Chromecast etc kan, maar daar koop je geen duur (geluidstechnisch mogelijk beter, maar laten we dat even buiten de discussie houden)

Vragen die ik me afvraag:
- Gebruikt NAD een oude(re) API voor Spotify connect en wil NAD die niet software matig updaten voor alle devices? Of is het wat anders?
- Heeft de importeur al gereageerd op je vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOTiVe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-10-2024
Er is al heel lang geen firmware update meer geweest voor de D7050. Gisteren nog de meest recente geprobeerd en dat was dezelfde als die ik na aankoop (eind 2015) erop had gezet. Ik verwacht geen ondersteuning uit die hoek, vooral omdat NAD op de productpagina alles betreffende Spotify al heeft verwijderd.

Het ging mij er meer om of het een paar dagen geleden D-day was bij iedereen of dat ik een ander probleem ervaar met het apparaat. Het is wel eens glitchy maar het gebruikelijke resetten e.d. helpt tot op heden niet.

Positief punt is dat ik eindelijk weer naar een muziekdienst met goede redactie over kan stappen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Laatst online: 11:04
Terwijl mijn Marantz na 3 jaar juist de Spotify Connect functionaliteit ERIN gepatched kreeg twee maanden terug.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
meermarco schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:32:
Pff balen voor je. Zeker omdat ze blijkbaar geen eigen spotify achtige connectie hadden, maar echt SPOTIFY Connect. En ja Chromecast etc kan, maar daar koop je geen duur (geluidstechnisch mogelijk beter, maar laten we dat even buiten de discussie houden)

Vragen die ik me afvraag:
- Gebruikt NAD een oude(re) API voor Spotify connect en wil NAD die niet software matig updaten voor alle devices? Of is het wat anders?
- Heeft de importeur al gereageerd op je vragen?
Voor zover ik weet verzorgt Spotify voor deze apparaten zelf de integratie. Ik heb ook een device waar het uitgesloopt is en ook daar gaf Spotify aan dat zij de partij zijn die de beslissing heeft genomen de ondersteuning voor deze oudere apparatuur uit te faseren.

Op deze link geeft Spotify dat trouwens ook aan: https://support.spotify.c...potify-app-on-my-speaker/ en dan onder NAD
De Spotify-integratie wordt volledig verwijderd van de volgende NAD-luidsprekers:

D 7050 Direct Digital Network Amplifier
MT 1 Media Tuner Module
MT 2 Media Tuner
Je kunt Bluetooth of AirPlay gebruiken om Spotify op deze luidsprekers af te spelen.
En ook NAD bevestigd dit met een statement op hun site: https://support.nadelectr...eam-Spotify-on-the-D-7050
Spotify has made the difficult technical decision to discontinue and remove the embedded Spotify integration (libspotify) from the NAD D 7050 Direct Digital Network Amplifier as of January 31, 2017. This decision was made by Spotify and does not only affect the thousands of owners of the D 7050, but also products from many other major electronics brands.

Despite this, there are other ways in which users of the D 7050 can enjoy Spotify. If you want to keep playing Spotify on your D 7050 after December 31, 2017, when Spotify will officially turn off the integration, here are some tips for how you can continue to enjoy Spotify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
De MT-1 had wel spotify, maar geen bluetooth of airplay. Denk ook niet dat veel mensen die module hebben, er zijn niet zoveel amps waar ie in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Laatst online: 11:04
Dus er zat geen Spotify Connect in maar libspotify? Dat is wezenlijk wat anders en de libspotify functionaliteit is er bij mij ook uitgehaald maar daar voor in de plaats heeft Marantz geinvesteerd in de nieuwe Spotify Connect feature als vervanging voor de oude integratie.

Dus dan ligt de bal weer bij NAD om er voor te zorgen dat de oude libspotify integratie vervangen wordt voor de nieuwe Spotify Connect mogelijkheid.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Furfoot schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 11:21:
Dus er zat geen Spotify Connect in maar libspotify? Dat is wezenlijk wat anders en de libspotify functionaliteit is er bij mij ook uitgehaald maar daar voor in de plaats heeft Marantz geinvesteerd in de nieuwe Spotify Connect feature als vervanging voor de oude integratie.

Dus dan ligt de bal weer bij NAD om er voor te zorgen dat de oude libspotify integratie vervangen wordt voor de nieuwe Spotify Connect mogelijkheid.
Vraag is natuurlijk wel of dat technisch gezien mogelijk is bij een product van meer dan 5 jaar oud qua hardware en of spotify het wil supporten, connect is volgens mij pas een stuk later geintroduceerd, ergens eind 2013 uit mijn hoofd. (De oudste publieke firmware update die ik kan vinden voor de NAD D 7050 is van November 2012, de hardware zal dus nog wel een stukje ouder zijn). De Denon / Marantz modellen die geupdate zijn volgens mij redelijk wat nieuwer dan deze NAD speler (even uit mijn hoofd hebben ze alleen modeljaar 2014 modellen geupdate naar Spotify connect, mogelijk wat high end modellen uit 2013).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
NAD is er het bedrijf niet naar om er met de pet naar te gooien aangaande support van dit soort zaken. Technisch niet haalbaar lijkt me de meest logische verklaring. Wat betreft wel slim dat ze nu gewoon Chromecast hebben ingebouwd, dan heb je dat probleem niet. En voor de duurde modellen uiteraard de Bluesound optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Torgo schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 15:06:
[...]

De reden dat ik naar NAD ben gegaan is dat de standaard garantie van twee jaar net is verlopen, maar NAD bood 1 jaar extra garantie aan en dat moest je rechtstreeks bij hen aanvragen. Leek mij dat een garantieclaim dan ook naar hun moet. Maargoed de verkoper zal ik tzt ook nog wel benaderen.
NIET naar NAD gaan, maar naar de verkoper. Met hen heb je een overeenkomst, niet met NAD. Verder heb je buiten fabrieksgarantie ook nog consumentengarantie. Volgens die garantie heb je zo'n 6 jaar garantie bij een product van deze prijsklasse.

NB: dan zal bij Bluesound de connect functie ook wel gaan vervallen, ook NAD produkt. Ik weet weer waarom ik een NAS vol eigen muziek zonder abbo kosten heb. Misschien een ideetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 20:18:
[...]

NIET naar NAD gaan, maar naar de verkoper. Met hen heb je een overeenkomst, niet met NAD. Verder heb je buiten fabrieksgarantie ook nog consumentengarantie. Volgens die garantie heb je zo'n 6 jaar garantie bij een product van deze prijsklasse.

NB: dan zal bij Bluesound de connect functie ook wel gaan vervallen, ook NAD produkt. Ik weet weer waarom ik een NAS vol eigen muziek zonder abbo kosten heb. Misschien een ideetje?
non-conformiteit zal TS hier zeer waarschijnlijk niet helpen, een 3de partij (spotify) zegt de ondersteuning voor een dienst op en dat mag juridisch gezien gewoon.

Verder gaat het hier zo te zien niet over connect, maar over libspotify (zie de NAD support pagina die ik al linkte, uit mijn hoofd praktisch gezien de voorloper van connect). Daarnaast raad Spotify de NAD gebruikers juist aan te upgraden naar een Bluesound model (zie de mail in de OP), het lijkt mij dan niet te verwachten dat Spotify ook daar de support voor intrekt op korte termijn, dat zou wel erg wrang zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:59
Ik had hetzelfde met mijn Pioneer receiver (2015), spotify connect was juist een van redenen waarom ik voor deze receiver koos. Ik kreeg ergens vorig jaar een mailtje dat deze niet meer ondersteund zou worden. Inmiddels opgelost met een Chromecast, maar ik was ook lichtelijk pissig toen mijn ondersteuning stopte.
Pagina: 1