Toon posts:

Webshop past zelf mijn bestelling aan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey :)

Op 5/10 plaatste ik een bestelling bij een webshop die natuurproducten verkoopt.
Ik bestelde er onder andere 10 ondoorzichtige glazen flesjes met druppeldop van 5ml tea tree olie voor mijn medestudenten medische voetverzorging. (De tea tree olie moet gedruppeld worden).
Dezelfde dag mailde ik ook of er een factuur kon meegestuurd worden.
Hierop kreeg ik geen antwoord.

Op 12/10 kreeg ik de bestelling thuis. In plaats van 10 flesjes met 5ml zat er een grote fles van 50ml tea tree olie in.
Op mijn bestelbon was mijn oorspronkelijk order doorstreept en vervangen door 1 x 50ml tea tree olie.
Ik stuurde dezelfde dag een mail naar de webshop dat ik echt wel de 10 druppelflesjes nodig had en of er een oplossing kon gevonden worden hiervoor.

Toen ik geen antwoord kreeg stuurde ik op 18/10 een nieuwe mail met verwijzing naar mijn eerdere mail van 12/10 en of er alsnog een oplossing kon gevonden worden. Hierop ook geen antwoord.

Op 23/10 mailde ik de suggestie om 10 druppelflesjes na te sturen, zodat ik de grote fles zelf kon overgieten. En we in de klas ook verder konden.
Geen antwoord.

Ondertussen de webshop en hun facebook al bezocht op te zien of ze in verlof waren of er vertraging was. Maar ook daar niets speciaals te lezen.

Op 28/10 een beknopte review gegeven (een maand na aankoop), van 3 sterren met de vraag om alsnog een oplossing te zoeken voor het ongevraagd aanpassen van mijn bestelling, en het ontbreken van de flesjes.

Op 31/10 mailde ik: Ik mocht nog geen antwoord ontvangen op mijn vorige mails.
Ondertussen zijn we bijna een maand verder.
Graag een oplossing voor uw fout in de bestelling.

Op 8/11 stuurde ik: Kan er alsnog een oplossing gevonden worden voor het ontbreken van de 10 duppelflesjes?
bestelling met bestelnummer xxxxx van 4/10/2017.

Nergens kreeg ik antwoord op. Ondertussen durfden we in de les de grote fles niet gebruiken voor moest ik ze moeten terugsturen. Maar ik wou die fles ook niet zomaar terugsturen zonder voorafgaande afspraak met de handelaar, verzending naar nederland is vrij duur, en als de webshop mijn retourkosten niet zou willen terugebetalen scheur ik er nogal hard mijn broek aan.

Uiteindelijk eerst nogmaals op de webshop en facebookpagina gaan kijken of ze soms in vakantie waren, of vertraging hadden opgelopen, maar nergens stond iets vermeld.

Op 5/11 (een maand na mijn bestelling) mijn review aangepast naar 2 sterren, en beschreven dat de producten van uitstekende kwaliteit zijn, maar dat de communicatie en dienst na verkoop te wensen overlaten, samen met een chronologische beschrijving van alle communicaties die ik aan hun geschreven had, en dat deze onbeantwoord blijven.

Vandaag 10/11 kreeg ik antwoord van de verkoopster:
Geachte,

zoals u wellicht vernomen heeft is er sprake geweest van ernstige ziekte , en is het grootste gedeelte tijdelijk opgevangen door familie zodat
onze klanten toch bediend konden blijven worden. Echter is er toen wel vertraging opgelopen. De emails konden tijdelijk niet verwerkt worden. Dat stond ook in de automatische beantwoording aangegven. Gelukkig hadden onze klanten daar begrip voor.

Wat uw vraag betreft, er is geen fout gemaakt.
U staat ingeschreven als particuliere klant, en het is bij ons gebruikelijk dat wij, om materiaal en milieu technische redenen zo effecient mogelijk te verpakken.
Zo hebben wij dat altijd gedaan met poeders en vloeistoffen en nog nooit klachten over gehad. Het gaat immers om grondstoffen voor eigen gebruik en dan hebben onze klanten ook het liefst alles in één pot of fles dan in meerdere. Dat bewaard namelijk ook beter.
Wat de kosten betreft een glazen 50 ml fles komt overeen met de kosten van meerdere 5 of 10 ml. Wij doen dit gerust niet om er iets op te verdienen, integendeel soms.

Zakelijke klanten, waaronder scholen en schoonheidssalons etc vermelden altijd als het om lesmateriaal gaat, en verpakken wij dan alzo. U kunt dit ook aan ons melden, of tijdens het bestellen bij opmerkingen neerzetten dat het om lesmateriaal gaat, dan komt het wel goed.

Aangezien u all ruimschoots een negatieve review af heeft gegeven op onze facebookpagina, beschouw ik deze kwestie dan ook maar als afgesloten , daar u uw meningen al openbaar hebt afgegeven.
Ik ben het daar niet mee eens. Ik heb nooit een automatische mail als antwoord op mijn mails gekregen, en er was ook niets terug te vinden op de webshop of facebookpagina. Ik had dus geen idee dat de normale dienstverlening niet kon doorgaan. Een berichtje op facebook of hun webshop pagina had al hun klanten bereikt.
Het is toch ook niet gangbaar dat een webshop ongevraagd je bestelling aanpast, op voorhand een mailtje met de vraag of ze iets mogen aanpassen is toch wel 't minste.
Op de webshop zijn alle flessen van 50ml van eender welke olie, een pak goedkoper dan 10 flesjes van 5ml. (vb sinaasappelolie: 10 x 5ml is 17,5euro, en een fles van 50ml is 10,49euro).
Edit: het prijsverschil voor de tea tree olie kan ik niet meer geven omdat de fles van 50ml niet meer op de webshop staat.
En daarbovenop had ik geen negatieve review mogen geven, en omdat ik dat wel deed is de kwestie dan maar afgesloten?

Kan dit zomaar?

:?
...

Beste antwoord (via Verwijderd op 10-11-2017 22:29)

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik snap eerlijk gezegd de reacties hier niet echt. Dit is botheid ten top. Wat een slecht, amateuristisch bedrijf en dan druk ik het nog heel zacht uit. Dit heeft niets te maken met klandizie of wat dan ook, dit is pure oplichting en spekking van de eigen portemonnee.
Als je als klant kiest om 10 losse flesjes te bestellen terwijl de webshop ook 1 grote fles aanbied, dan kies je toch niet voor niets voor 10 losse flesjes. De verkoper heeft dan echt niet het recht om zonder enige vorm van communicatie te denken "Nou weet je wat, ik maak er gewoon 1 grote fles van".

Als ik jou was had ik niet eens 2 sterren gegeven, dat is nog mild. Maar goed, aan de andere kant kwam bij mij wel de vraag naar boven waarom je niet geprobeerd hebt om ze telefonisch te bereiken, stond hun nummer niet vermeld? Ik vind ook het smoesje van ernstige ziekte belachelijk. Als iemand beslist om de bedrijfsvoering door familie op te laten vangen, dan moeten zij ook verantwoordelijk zijn voor de klantcommunicatie en dan niet achteraf met zo'n verhaal op de proppen komen.

Als ik jou was zou ik nogmaals contact opnemen, aangeven dat je het product graag zou willen omruilen en inderdaad aangeven dat je er samen uit wil komen. Ik zou ook aangeven dat je bereid bent je review aan te passen.

Ik zou na afloop dan ook sowieso de review aanpassen, als ze je tegemoet komen dan kun je het aanpassen door erbij te zetten dat na ruim een maand zonder reactie je zeer bod behandeld werd, maar na veel gedoe het is opgelost.
Als je er niet met ze uit kunt komen wordt het een review van één ster en zou ik bovenstaande mail erbij zetten. Een bedrijf dat op deze manier met klanten communiceert, daar zou ik in ieder geval niets te maken mee willen hebben :)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
*knip* Laat dit soort wannabe-mod reacties maar achterwege.

[ Voor 73% gewijzigd door Yorinn op 10-11-2017 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 08:26

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Tja niet netjes natuurlijk van die webshop. Je kan ze in gebreken stellen maar voor 17.50 lijkt me dat niet de moeite waard. Ik zou gewoon lekker verder gaan met je leven i.p.v. hier nog meer tijd in te steken.

Just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik ben het met Tweak-Freak eens. Niet netjes van die shop, maar ga er verder geen tijd in stoppen joh.

Voor een paar euro koop je flesjes op AE, bijv. http://s.aliexpress.com/Nz267JFJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:56

Yucon

*broem*

Behoorlijk klunzig van de shop inderdaad. Ik zou die ziekte wel als reden voor de slechte communicatie beschouwen, maar de slechte review als reden voor het zetten van een punt is wel erg lomp.

Je kunt die flesjes waarschijnlijk zelfs vrij goedkoop bij de lokale apotheek kopen.

Als je echt iets wil zou je nog kunnen bekijken of ze mogelijk niets over de wet koop op afstand in hun voorwaarden hebben staan. In dat geval zou die termijn nog lopen en zou je het op hun kosten terug kunenn sturen.. als je de moeite wil nemen want ze gaan daar vast niet enthousiast mee akkoord. Zie ook het stukje over bedenktijd: https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand

Of je belt ze op en laat weten dat het wat jou betreft niet afgedaan is en je er graag samen uit wil komen. Lijkt me persoonlijk veruit de meest kansrijke oplossing. Als mensen onderling kom je er vaak nog het beste uit.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +15 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik snap eerlijk gezegd de reacties hier niet echt. Dit is botheid ten top. Wat een slecht, amateuristisch bedrijf en dan druk ik het nog heel zacht uit. Dit heeft niets te maken met klandizie of wat dan ook, dit is pure oplichting en spekking van de eigen portemonnee.
Als je als klant kiest om 10 losse flesjes te bestellen terwijl de webshop ook 1 grote fles aanbied, dan kies je toch niet voor niets voor 10 losse flesjes. De verkoper heeft dan echt niet het recht om zonder enige vorm van communicatie te denken "Nou weet je wat, ik maak er gewoon 1 grote fles van".

Als ik jou was had ik niet eens 2 sterren gegeven, dat is nog mild. Maar goed, aan de andere kant kwam bij mij wel de vraag naar boven waarom je niet geprobeerd hebt om ze telefonisch te bereiken, stond hun nummer niet vermeld? Ik vind ook het smoesje van ernstige ziekte belachelijk. Als iemand beslist om de bedrijfsvoering door familie op te laten vangen, dan moeten zij ook verantwoordelijk zijn voor de klantcommunicatie en dan niet achteraf met zo'n verhaal op de proppen komen.

Als ik jou was zou ik nogmaals contact opnemen, aangeven dat je het product graag zou willen omruilen en inderdaad aangeven dat je er samen uit wil komen. Ik zou ook aangeven dat je bereid bent je review aan te passen.

Ik zou na afloop dan ook sowieso de review aanpassen, als ze je tegemoet komen dan kun je het aanpassen door erbij te zetten dat na ruim een maand zonder reactie je zeer bod behandeld werd, maar na veel gedoe het is opgelost.
Als je er niet met ze uit kunt komen wordt het een review van één ster en zou ik bovenstaande mail erbij zetten. Een bedrijf dat op deze manier met klanten communiceert, daar zou ik in ieder geval niets te maken mee willen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
miicker schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 22:18:

Het is een buitenlands nummer. Of een vreemd gevormd nummer in ieder geval. Dat hield mij nogal tegen om te bellen. Los van het feit dat ik al klamme handen krijg als ik nog maar gewoon moet bellen. Maar dat ligt dan aan mij.

Heb ik nog een poot om op te staan om te ruilen?
Ik dacht dat je wettelijk 14 dagen hebt om om te ruilen, en die zijn ondertussen natuurlijk al voorbij.
Met bpost een pakje naar Nederland sturen kost 16,40euro :( Moet de webshop dat betalen of ik?

Ik wil mijn review inderdaad ook wel aanpassen hoor, als ze me willen opsturen wat ik besteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 22:42:
[...]

Het is een buitenlands nummer. Of een vreemd gevormd nummer in ieder geval. Dat hield mij nogal tegen om te bellen. Los van het feit dat ik al klamme handen krijg als ik nog maar gewoon moet bellen. Maar dat ligt dan aan mij.

Heb ik nog een poot om op te staan om te ruilen?
Ik dacht dat je wettelijk 14 dagen hebt om om te ruilen, en die zijn ondertussen natuurlijk al voorbij.
Met bpost een pakje naar Nederland sturen kost 16,40euro :( Moet de webshop dat betalen of ik?

Ik wil mijn review inderdaad ook wel aanpassen hoor, als ze me willen opsturen wat ik besteld heb.
Ik weet niet precies hoe je er juridisch voor staat. Je zou even in de voorwaarden van de webshop moeten kijken en kijken naar hun retourbeleid, dit kon ik op internet vinden:
U betaalt de verzendkosten voor het terugsturen van het product. Dit hoeft alleen als de verkoper u van te voren heeft geïnformeerd over die kosten. Heeft de verkoper u niet laten weten dat u verzendkosten moet betalen als u het product terugstuurt? Dan moet de verkoper de verzendkosten die u maakt om het product terug te sturen betalen.
Kort gezegd: als op hun website staat dat de retourkosten voor jouw rekening komen heb je geen poot om op te staan volgens mij. Maar dat zou ik even nakijken als ik jou was.

En wat betreft klamme handjes als je moet bellen kan ik je maar één tip geven, en ja dat klinkt makkelijker dan gedaan, maar je kan dan juist het beste wat vaker bellen. Ik ken meer mensen die een soort bel angst hebben en echt, als je het regelmatig doet gaat het vanzelf weg :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
miicker schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 22:18:
Topic starter heeft ook helemaal gelijk, niemand zegt hier iets anders over. Maar als je ziet hoe het gelopen en is en om welk bedrag het gaat, kun je je ook afvragen of het er niet beter bij kan laten en zelf die flesjes aanschaffen. Tuurlijk, je wilt gerechtigheid, dat snap ik best, maar soms moet je twee keer nadenken en je verlies nemen, puur voor jezelf.
Geef die lui 1ster en ga verder met je leven. Het is zo zonde om je te lang druk te maken om zo'n klein bedrag.
Kort gezegd: als op hun website staat dat de retourkosten voor jouw rekening komen heb je geen poot om op te staan volgens mij. Maar dat zou ik even nakijken als ik jou was.
Als je produkt niet conform is lijkt het me vreemd als jij de retourkosten zou moeten betalen.

Als ik lees hoe die mensen van die webshop reageren dan verwacht ik niet dat het makkelijk wordt om je gelijk te krijgen. En je gaat voor dit bedrag natuurlijk geen juridische stappen nemen.
En dan kom ik weer op mijn bovenstaande verhaal uit....

[ Voor 23% gewijzigd door Medione1210 op 10-11-2017 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Medione1210 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 22:49:
[...]

Topic starter heeft ook helemaal gelijk, niemand zegt hier iets anders over. Maar als je ziet hoe het gelopen en is en om welk bedrag het gaat, kun je je ook afvragen of het er niet beter bij kan laten en zelf die of flesjes aanschaffen. Tuurlijk, je wilt gerechtigheid, dat snap ik best, maar soms moet je twee keer nadenken en je verlies nemen, puur voor jezelf.
Geef die lui 1ster en ga verder met je leven. Het is zo zonde om je te lang druk te maken om zo'n klein bedrag.

[...]

Als je produkt niet conform is lijkt het me vreemd als jij de retourkosten zou moeten betalen.

Als ik lees hoe die mensen van die webshop reageren dan verwacht ik niet dat het makkelijk wordt om je gelijk te krijgen. En je gaat voor dit bedrag natuurlijk geen juridische stappen nemen.
En dan kom ik weer op mijn bovenstaande verhaal uit....
Wat voor de ene een klein bedrag is, is voor de andere een week eten natuurlijk.
Maar ik ga er inderdaad geen juridische stappen voor ondernemen ;)

Het is gewoon onrechtvaardig. Ik bestel voor de andere leerlingen in mijn klas een product, ik schiet het bedrag voor (38,50euro).
En ik kan het geld ook niet gaan terugvragen bij mijn medestudenten want ik kan hen niet geven wat ze via mij besteld hebben.
Die waren er ook niet blij mee, want toen bleek dat de webshop nergens op antwoordde, en eind oktober de dag wel heel dicht bij kwam dat we de tea tree olie nodig gingen hebben, moest iedereen zelf nog op zoek naar tea tree olie in zo'n speciaal flesje dat je mag ontsmetten.

Die denken in de webshop wss, oo een studentje, die doet ons toch niets.

Ik ga toch maar proberen of ze in ruil voor een betere review, mss toch nog een oplossing willen zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
miicker schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 22:46:
[...]

Ik weet niet precies hoe je er juridisch voor staat. Je zou even in de voorwaarden van de webshop moeten kijken en kijken naar hun retourbeleid, dit kon ik op internet vinden:

[...]

En wat betreft klamme handjes als je moet bellen kan ik je maar één tip geven, en ja dat klinkt makkelijker dan gedaan, maar je kan dan juist het beste wat vaker bellen. Ik ken meer mensen die een soort bel angst hebben en echt, als je het regelmatig doet gaat het vanzelf weg :)
Ja ik hou echt niet van bellen. Mijn stem gaat er ook helemaal van bibberen, en mijn zinnen kloppen dan plots niet meer. Het is nog erger dan mailen, via telefoon heb je zelfs geen smileys die je woorden de juiste vibe kunnen geven.

De webshop heeft geen retourbeleid, kan het toch niet terugvinden iig. Paar lijntjes ivm verzending, en paar lijntjes ivm verzendingskosten.

Ik ga toch maar voorstellen dat ze een niet-conform artikel verstuurd hebben (ik heb een woord bijgeleerd vandaag), en of ze het nog willen rechtzetten. En dat ik bij een goede oplossing bereid ben de review aan te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Heel vervelend dit, maar ik zou opbellen en bij geen gehoor een duidelijke e-mail sturen. Bij geen verder gehoor elders lege flesjes bestellen, en er geen aandacht meer aan besteden. Ergernis etc is me de 3-4 tientjes niet waard. Zen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Hackus op 10-11-2017 23:28 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:43

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 23:21:
[...]

Ja ik hou echt niet van bellen. Mijn stem gaat er ook helemaal van bibberen, en mijn zinnen kloppen dan plots niet meer. Het is nog erger dan mailen, via telefoon heb je zelfs geen smileys die je woorden de juiste vibe kunnen geven.
Telefoonvrees. Je bent niet de enige. Bij lastige gesprekken wil ik ook alles eerst voorbereiden voordat ik ga bellen, om te voorkomen dat ik iets vergeet of verkeerd zeg.

Ikzelf bel dan eerst altijd even 'droog' of even te oefenen. :)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:56

FreakNL

Well do ya punk?

Amateuristisch van de webshop.

Maar ik begrijp dat je docent bent of iets dergelijks? Als student zou ik het op mijn beurt weer amateuristisch vinden dat er al een maand gekut wordt met (blijkbaar) belangrijk studiemateriaal.

/edit
Excuus, ik moet gaan slapen blijkbaar. Je bent mede student :)

[ Voor 13% gewijzigd door FreakNL op 11-11-2017 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FreakNL schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 01:16:
Amateuristisch van de webshop.

Maar ik begrijp dat je docent bent of iets dergelijks? Als student zou ik het op mijn beurt weer amateuristisch vinden dat er al een maand gekut wordt met (blijkbaar) belangrijk studiemateriaal.

/edit
Excuus, ik moet gaan slapen blijkbaar. Je bent mede student :)
Slaapwel :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AW_Bos schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 01:04:
[...]

Telefoonvrees. Je bent niet de enige. Bij lastige gesprekken wil ik ook alles eerst voorbereiden voordat ik ga bellen, om te voorkomen dat ik iets vergeet of verkeerd zeg.

Ikzelf bel dan eerst altijd even 'droog' of even te oefenen. :)
Ik stel het altijd uit. Tot mensen me dan zelf bellen, en dan is het nog erger, want dan ben je al helemaal niet voorbereid op een telefoongesprek. Dan moet het ineens op dat moment.
Niet enkel bij lastige gesprekken, ook om gewoon een afspraak met de loodgieter te maken of zo, daar kan je niet eens veel voor voorbereiden, dat moet je gewoon doen. En ik word er doodnerveus van :p
Ik probeer altijd te mailen voor een afspraak, of vb een loodgieter te vinden met een mailadres zodat ik kan mailen voor een afspraak, en die sturen dan een mail terug met telefoonnummer om te bellen voor de afspraak, en dan zakt de moed me al in de schoenen.

Ik wist niet eens dat dat iets was, telefoonvrees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04:51
Jij hebt iets besteld, zij hebben dat niet geleverd, ze mogen hun product komen halen en jou of je geld of je bestelling geven. Nu nog waar maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Yucon schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:39:
Als je echt iets wil zou je nog kunnen bekijken of ze mogelijk niets over de wet koop op afstand in hun voorwaarden hebben staan. In dat geval zou die termijn nog lopen en zou je het op hun kosten terug kunenn sturen.. als je de moeite wil nemen want ze gaan daar vast niet enthousiast mee akkoord. Zie ook het stukje over bedenktijd: https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand
Dit gaat om conformiteit, niet over koop op afstand. Daarom moet de winkel in dit geval kosteloos een oplossing aanbieden. Doet de winkel dat niet binnen een daarvoor gestelde redelijke termijn, kan de koop worden ontbonden, waarna TS het aankoopbedrag en alle verzendkosten terug moet krijgen. TS heeft alleen aangegeven het erbij te laten zitten, dus dan houdt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:56

Yucon

*broem*

GlowMouse schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 02:50:
[...]

Dit gaat om conformiteit, niet over koop op afstand. Daarom moet de winkel in dit geval kosteloos een oplossing aanbieden. Doet de winkel dat niet binnen een daarvoor gestelde redelijke termijn, kan de koop worden ontbonden, waarna TS het aankoopbedrag en alle verzendkosten terug moet krijgen. TS heeft alleen aangegeven het erbij te laten zitten, dus dan houdt het op.
Klopt. Dit was de eventueel makkelijke uitweg om die discussie niet aan te hoeven gaan. Tot nu toe zijn de shops die dit niet op orde hebben vaak ook degene die principieel vinden dat dat allemaal maar moderne flauwekul is, en wat klantenservice de acties zoals in de OP staat uithalen.

Tot voor kort kwamen ze daar ook mee weg. De laatste tijd is de ACM nogal triggerhappy om stevige boetes van 10k of meer uit te delen.. ook aan kleine webshops (https://www.acm.nl/nl/pub...gt-boetes-twee-webwinkels). Dit zorgt ervoor dat je via die route na een eerste weigering makkelijker je gelijk zou kunnen halen.

Zo'n horkerige shop gelooft namelijk niet dat je iets met non conformiteit gaat doen. Zeker niet als je al nerveus wordt van retourkosten. Het risico een triggerhappy ACM achter zich aan te krijgen, hoe klein ook, is veel tastbaarder en dat zullen ze waarschijnlijk wel met een paar lege flesjes af willen kopen.

Als TS niets er aan wil doen is het klaar. Bovenstaande is dan ook voornamelijk voor de search.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 01:49:
[...]

Ik stel het altijd uit. Tot mensen me dan zelf bellen, en dan is het nog erger, want dan ben je al helemaal niet voorbereid op een telefoongesprek. Dan moet het ineens op dat moment.
Niet enkel bij lastige gesprekken, ook om gewoon een afspraak met de loodgieter te maken of zo, daar kan je niet eens veel voor voorbereiden, dat moet je gewoon doen. En ik word er doodnerveus van :p
Ik probeer altijd te mailen voor een afspraak, of vb een loodgieter te vinden met een mailadres zodat ik kan mailen voor een afspraak, en die sturen dan een mail terug met telefoonnummer om te bellen voor de afspraak, en dan zakt de moed me al in de schoenen.

Ik wist niet eens dat dat iets was, telefoonvrees.
Aangezien je nog student ben (en dus wat jonger?) nog een tip. Oefen hier echt op, zowel telefonisch als face to face.
Je zou niet de eerste zijn die in de volwassen wereld serieuze problemen krijgt door zaken te negeren of niet op te pakken. E-mails met smileys helpen je dan echt niet, dat werkt eerder contraproductief.
Wees ook niet bang, de eerste lijns psycholoog bij de huisarts kan je al vaak hiermee helpen.

Misschien ben ik iets te voorbarig, maar ik heb wat ervaring met dit soort gedrag en zonder de juiste mensen om je heen kan het escaleren. Neem deze situatie als les en de paar euro als leergeld.

Wellicht dat je over een paar jaar in een dergelijke situatie de webshop eieren voor haar geld laat kiezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 10:05

OgWok

U.N.C.L.E.

10 losse, kleine flesjes kopen bij een apotheek of drogisterij. Flesjes vullen; als de grote fles tenminste goed is. Klaar, toch?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 23:13
Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 23:21:
[...]

De webshop heeft geen retourbeleid, kan het toch niet terugvinden iig. Paar lijntjes ivm verzending, en paar lijntjes ivm verzendingskosten.

Ik ga toch maar voorstellen dat ze een niet-conform artikel verstuurd hebben (ik heb een woord bijgeleerd vandaag), en of ze het nog willen rechtzetten. En dat ik bij een goede oplossing bereid ben de review aan te passen.
Volgens mij is de tijd van vriendelijk vragen voorbij. Ik zou een ultrazakelijke e-mail opstellen waarin je een oplossing vordert. Geef de grondslag aan (non-conformiteit) en geef aan dat je hen al diverse keren in de gelegenheid hebt gesteld de zaak op te lossen. Geef ze een termijn van 2 weken en kondig alvast aan dat ze in verzuim zijn mocht het dan niet opgelost zijn. Vertel ook vast dat je bij het uitblijven en van een oplossing een vordering op ze hebt die je op hen zult verhalen waarbij ook alle daarmee verband houdende kosten voor hun rekening zullen zijn. Trap vooral niet in de valkuil om in discussie te gaan (over hun schijnargumenten).

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
bszz schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 08:27:
[...]

Volgens mij is de tijd van vriendelijk vragen voorbij. Ik zou een ultrazakelijke e-mail opstellen waarin je een oplossing vordert. Geef de grondslag aan (non-conformiteit) en geef aan dat je hen al diverse keren in de gelegenheid hebt gesteld de zaak op te lossen.
Inderdaad, dat. De grote fles is voor jou niet conform (want kun je niet/lastig delen met je medestudenten).

Stel dat ik morgen een dagje er op uit ga met de kinderen. Ik ga straks naar de supermarkt en koop voor onderweg een 6-pack blikjes cola, en kleine pakjes sap voor de kinderen. Als ik dan bij de kassa kom, plukt de caissiere ze er vanaf, en zet er een 2-literfles cola en een 1,5 literpak sap voor in de plaats. Want goedkoper. Of minder verpakking. Nee ! Dat is niet het product waar ik om gevraagd heb. Als ik een dagje er op uit ga, wil ik het gemak van een wegwerpverpakking, niet dat ik met een fles en een pak en wegwerpbekertjes op stap moet.

Als ze een mailtje gestuurd hadden met "je hebt 10x5 ml besteld, maar een grote fles is goedkoper/minder verzendkosten, zullen we het aanpassen ?", dan had ik dat een hele correcte houding van de webshop gevonden. Maar dat hebben ze niet gedaan. Dat is op zich al een negatieve beoordeling waard. En je hebt tijdig gemeld dat een grote fles voor jou niet voldoet. Dat zij er niet tijdig op gereageerd hebben, doet daar niks aan af. Ze zullen die fles dus gewoon terug moeten nemen.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Eens met hierboven. Ik zou niet teveel 'voorstellen' dat het niet conform is, maar het gewoon stellen. Iets als
Geachte webshop,

op [datum] heb ik een bestelling gedaan van 10 flesjes van 5 ml tea tree oil. Toen ik het pakket ontving bleek ik echter 1 fles van 50ml ontvangen te hebben. Deze verandering is niet met mij besproken en ik ben hier niet mee akkoord gegaan. Ik heb geprobeerd hierover contact op te nemen, maar hier is in eerste instantie niet op gereageerd. Na een maand heb ik een reactie gekregen maar daarin stond geen voorstel voor een oplossing.

Ik beroep mij hierbij op de non-conformiteit van het product: ik heb 10x5ml besteld maar zonder overleg iets anders ontvangen. Omdat er op mijn eerdere pogingen om tot een oplossingen te komen niet gereageerd is en ik dus een alternatief heb moeten zoeken, wil ik hierbij de koop ontbinden. Graag ik wil ik de ontvangen fles van 50ml terugsturen, en het aankoopbedrag retour ontvangen. Of, graag zou ik de ontvangen fles terugsturen en alsnog de 10 losse flesjes ontvangen, conform mijn oorspronkelijke bestelling. Als dat niet kan dan wil ik hierbij de koop ontbinden, en ontvang ik graag het aankoopbedrag retour.*

Omdat het hier gaat om een niet-conform product zijn de verzendkosten van [bedrag] via verzekerde verzending door [bedrijf] voor uw rekening. Ik ontvang graag binnen 5 of 10, als je erg schappelijk bent werkdagen, dus voor [datum] uw akkoord hiervoor, en informatie over waar ik de zending heen kan sturen, of een alternatief voor de verzending.
Nadat u het product retour heeft ontvangen, ontvang ik graag het totaal van [bedrag] bestaande uit het aankoopbedrag en de kosten van de retourzending binnen 10 werkdagen op mijn rekening [rekeningnr + gegevens.]

Bij spoedige afhandeling ben ik bereid mijn review aan te passen. Anders zie ik mij genoodzaakt dit voor te leggen aan de geschillencommissie. Of, als ze niet zijn aangesloten bij de geschillencommissie: "zie ik mij genoodzaakt het betaalde bedrag terug te vorderen en een melding te doen bij de ACM."

Hoogachtend,
[voorletters + achternaam]
* Noot nav mijn reactie op GlowMouse: het is dus de bedoeling om 1 van beide opties te kiezen: wil jij ze nog een kans geven, dan deze zin ipv de vorige.

Kies voor het bedrijf het bedrijf waarmee zij ook verzonden hebben, maar met verzekerde verzending. Als ze die verzekering niet willen dan kan dat ook (dan komen ze maar met een tegenvoorstel) maar is het risico voor hen. Anders gaan ze geheid zeggen dat het niet aankomt, enne... daar trappen we dus niet in.

Controleer of de webshop is aangesloten bij een keurmerk of geschillencommissie (een betrouwbaar keurmerk of geschillencommissie,) en noem die dan, hou het anders bij de ACM.

Wat betreft een tegenvoorstel, het enige tegenvoorstel dat aanvaardbaar is, is een voorstel dat beter is voor jou. Dus als ze zeggen 'doe geen moeite met het opsturen, u ontvangt het aankoopbedrag retour' dan is dat aanvaardbaar. Maar gedeelde kosten, of verzenden op eigen rekening, of cadeaubonnen of korting op de volgende bestelling of weet ik wat ze allemaal nog meer verzinnen: ik zou er niet aan beginnen.

Daarna: op werkdag 6 zou ik een korte herinnering sturen: 'ik heb nog geen reactie van u mogen ontvangen' en 2 of 3 dagen daarna zou ik inderdaad een melding maken bij de geschillencommissie, of bij de ACM met een afschrift aan hen en vorderen dat ze het aankoopbedrag terugstorten binnen [x dagen] en dat het anders uit handen gegeven zal worden waarbij ook incassokosten in rekening gebracht zullen worden. Daarbij kun je aangeven dat indien zij het verstuurde product willen ontvangen, ze contact op kunnen nemen met jou en dat je het product daarna nog 4 weken zult bewaren (noem een specifieke datum.)

Oh, en je kunt (net als bedrijven) je vordering waarschijnlijk inderdaad uit handen geven.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Omdat er op mijn eerdere pogingen om tot een oplossingen te komen niet gereageerd is en ik dus een alternatief heb moeten zoeken, wil ik hierbij de koop ontbinden.
Je kunt pas ontbinden wanneer de verkoper in verzuim is. Daarnaast is je brief ambigu: je ontbindt de overeenkomst niet, maar je verzoekt ook niet om nakoming. Je bereikt er dus niets mee.
Geachte webshop,

op [datum] heb ik een bestelling gedaan van 10 flesjes van 5 mL tea tree oil, maar u heeft 1 fles van 50 mL geleverd. Toen ik u verzocht om alsnog de juiste flesjes te leveren, heeft u aangegeven dat u geen fout heeft gemaakt, en de kwestie als afgesloten beschouwt.

U heeft niet geleverd wat ik heb besteld, en uit uw reactie leid ik af dat u dit ook niet meer zult doen. U bent daarom in verzuim (art. 6:83 lid 3 BW). Ik ontbind de koop daarom bij dezen op grond van art. 6:265 BW. Ik verzoek u het volledige aankoopbedrag inclusief verzendkosten binnen twee weken, uiterlijk 25 november 2017, over te maken op rekeningnummer ... tnv .....

U kunt het flesje van 50 mL bij mij ophalen. Onder vergoeding van de verzendkosten ben ik tevens bereid deze naar u te retourneren.

Hoogachtend,
[voorletters + achternaam]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
GlowMouse schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 15:07:
[...]

Je kunt pas ontbinden wanneer de verkoper in verzuim is.
Als je een niet-conform product ontvangt, dan moet de verkoper dit binnen redelijke termijn herstellen. Als dit niet mogelijk is, dan kan de overeenkomst ontbonden worden.

De TS heeft meerdere pogingen gedaan om hierover contact op te nemen, maar geen reactie gehad.
Daarnaast is je brief ambigu: je ontbindt de overeenkomst niet, maar je verzoekt ook niet om nakoming. Je bereikt er dus niets mee.
Wat vind je er ambigu aan? Ben ik echt oprecht benieuwd naar: hoe zou mijn brief gelezen kunnen worden als het niet-ontbinden van de overeenkomst?

(Of gaat dat om de schuingedrukte tekst? Want in dat geval had ik misschien duidelijker moeten maken dat TS zelf moet bepalen of ze de webshop een kans wil geven om het te herstellen en alsnog de oorspronkelijke levering na te komen. Het is dus de bedoeling dat TS of de ene zin, of de andere kiest. Niet allebei inderdaad.)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
incaz schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 15:49:
[...]

Het is dus de bedoeling dat TS of de ene zin, of de andere kiest. Niet allebei inderdaad.)
Dan is het duidelijk inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-09 16:13
Wat je kunt doen als je er een zaak van wilt maken: stuur een ingebrekestelling (per mail of per post) waarin je ze verzoekt om binnen twee weken alsnog het bestelde product te leveren. Als ze hun grote fles nog terug willen, moeten ze de retourkosten aan je terugbetalen (kan je ook in de ingebrekestelling zetten).

Als ze dan na twee weken nog niks hebben opgelost, kun je juridische stappen ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
nino_070 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:52:
Wat je kunt doen als je er een zaak van wilt maken: stuur een ingebrekestelling (per mail of per post) waarin je ze verzoekt om binnen twee weken alsnog het bestelde product te leveren.
Dat is niet nodig (zie mijn eerste post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-09 16:13
GlowMouse schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 22:39:
[...]

Dat is niet nodig (zie mijn eerste post).
Maar dat is wel je enige juridische recht als je geen gebruik wilt maken van de Wet koop op afstand (omdat je geen retourkosten wilt betalen).

Dus de webshop kan er gewoon mee wegkomen, omdat je toevallig haast had en niet twee weken kon wachten op je producten, maar het is wel hele slechte service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
nino_070 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 23:05:
[...]

Maar dat is wel je enige juridische recht als je geen gebruik wilt maken van de Wet koop op afstand (omdat je geen retourkosten wilt betalen).
Nee, de webshop is reeds in verzuim (zie mijn eerste post).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 00:29
Wat een k*tbedrijf!

Ik zou overal waar ik maar een review kan plaatsen, een negatieve recentie plakken. En bij de lokale drogist of apotheek vragen of je daar zelf die 10ml flesjes kan kopen.

De reden die het bedrijf aangeeft is ook pure onzin.
Pagina: 1