Hoe meet ik hoeveel watt mijn systeem gebruikt

Pagina: 1
Acties:
  • 429 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dec0de
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Ik heb een pc en wil hem upgraden met een nieuwe gpu, maar ik wil wel weten of ik een nieuwe powersupply nodig heb. Is er software die dat kan meten want ik wil geen hardware aanschaffen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:24
Gewoon rekensommetje: Voeding advies en informatie topic - Deel 34

[ Voor 12% gewijzigd door mitsumark op 10-11-2017 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:33
Meten? Nee.

Op z'n best zijn er websites waar je een lijstje onderdelen kan invoeren die een schatting voor je maken, maar betrouwbaarheid verschilt per site. Het beste kan je advies vragen in het topic wat mitsumark aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Als je even al je PC componenten opsomt + de videokaart die je op het oog hebt kan ik je vertellen of het haalbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Software is niet betrouwbaar hier voor. Verder zegt het merk voeding net zoveel als het wattage. Je kan beter een 500W van een goed merk hebben dan een 1000W van een slecht merk. Als je hier genoeg info geeft over je onderdelen kunnen wij prima een antwoord geven op je vraag, dan hoef je ook niets te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Lets find it schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:49:
Ik heb een pc en wil hem upgraden met een nieuwe gpu, maar ik wil wel weten of ik een nieuwe powersupply nodig heb. Is er software die dat kan meten want ik wil geen hardware aanschaffen
Nope, software gaat je niet lukken. Je kunt immers niet uitlezen wat alle onderdelen verbruiken. Wil je 't meten dan heb je een meter nodig. Die heb je al voor een tientje, zo heel spannend is dat dus ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Processors, Moederborden en Geheugen gaat over die drie zaken. Je opent hier een topic over de invloed van een videokaart op je voeding. Klaarblijkelijk heb je niet erg ver gekeken en al helemaal niet zelf gezocht naar antwoorden of eerdere topics over hetzelfde. Dan had je namelijk gevonden dat dit niet de plek was, en dat hier meer dan genoeg over geschreven is. Zoals inderdaad
Voeding advies en informatie topic - Deel 34

Komt bij dat we geen glazen bol hebben. Als jij ons niets vertelt over jouw systeem kunnen wij jou ook niets vertellen erover.

Move PMG -> Overige Hardware

En dicht ivm geen eigen inzet.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.