Windows 10 update werkt niet (loop)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Registratie: September 2013
  • Niet online
Beste iedereen :),

Gisteren heb ik mijn MSI gaming laptop hersteld naar de fabrieksonstellingen met de zelf gebrande recovery discs. Normaal waren er geen problemen, maar nu als ik mijn laptop wilt updaten naar de allernieuwste update gaat het mis. Als hij met downloaden en installeren vanuit instelling 100% is, begint hij overnieuw. Als ik via start menu op Bijwerken en op nieuw opstarten klik, start hij alleen opnieuw op. Zelfde bij afsluiten, hij werkt niks bij.
...

Betreft Windows 10 home (standaard geleverd op laptop, dus met msi software)
Msi gt62vr 6rd dominator
i7-6700HQ
Gtx 1060
16GB DDR4 ram
256 ssd

Wat ik geprobeerd heb werkt allemaal niet:
Via cmd en dan dism.exe.... restore health... repairsource.. om het even kort te zeggen
Probleemoplosser (die ik nooit gebruik, hoeft nooit)

Misschien doe ik zelf wat fout, maar helaas als het zo is weet ik dat niet. Misschien ga ik de laptop maar weer volledig herstellen. Ik wacht eerst even op een eventuele antwoord.

In ieder geval alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Al geprobeerd standaard media te maken met de media creation toolkit?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
prutser001 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:31:
Al geprobeerd standaard media te maken met de media creation toolkit?
Nee nog niet, maar ik wil het liefst die Windows 10 met msi software blijven gebruiken. Uit ervaring met deze laptop is dat als ik die niet gebruikte, maar een "normale" w10 met windows education key dan ging die raar doen en kreeg ik niet opgelost. Of ik begrijp het verkeerd. Daarstraks heb ik op bijwerken en opnieuw opstarten klikt en nou staat hij nog steeds op: Windows voorbereiden. Normaal hoord hij daar niet zo lang over te doen.

[ Voor 15% gewijzigd door johan501 op 10-11-2017 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Het kan even duren, mijn laptop heb ik gewoon en nachtje laten door draaien en de volgende morgen was hij klaar. De update is af en toe raar, eerste poging 'something went wrong' en druk ik op retry gaat het de 2de keer weer wel goed.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
prutser001 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:44:
Het kan even duren, mijn laptop heb ik gewoon en nachtje laten door draaien en de volgende morgen was hij klaar. De update is af en toe raar, eerste poging 'something went wrong' en druk ik op retry gaat het de 2de keer weer wel goed.
Ik snap het, maar dit is al de 2e keer dat hij daar lang overdoet en bij de eerste keer was er niks veranderd. Meerdere keren nu gehad in het instellingen menu dat de updates, als ze "100%" zijn ze weer opnieuw beginnen omdat ze niet geinstalleerd worden. Gisteren wilde het instellingen menu zelfs helemaal niet openen. Toen ik vandaag even een kortere recovery deed met 1 disc toen daarna openende de instellingen wel weer gewoon. Er is iets mis en weet niet wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Je virus scanner uitzetten tijdens het updaten. (En daarna zo nodig weer aanzetten...) :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
Fiber schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:48:
Je virus scanner uitzetten tijdens het updaten. (En daarna zo nodig weer aanzetten...) :)
Oja die was ik even vergeten, zal ik eens proberen dadelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:24
Netwerkkabel eruit trekken wil ook wel eens helpen, als het updateproces 'hangt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
zetje01 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:53:
Netwerkkabel eruit trekken wil ook wel eens helpen, als het updateproces 'hangt'.
Niet geprobeerd, maar het proces hangt niet. Het is een soort loop. Bij de 100 procent lukt de installatie alsnog niet en probeert hij het opnieuw, lukt het weer niet, dan gaat hij weer opnieuw. Normaal gebruik ik de probleem oplosser letterlijk nooit, maar voor een keer wel en die gaf aan dat er wat mis was met het update database of zo. Zoiets dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:50
Dit wordt ook wel eens veroorzaakt als er ook gezocht wordt naar ook andere updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
commentator schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 21:46:
Dit wordt ook wel eens veroorzaakt als er ook gezocht wordt naar ook andere updates.
Je bedoeld andere updates voor o.a. drivers enzo? Heb deze laptop al een paar keer naar fabrieksinstellingen gezet en dit is pas de eerste keer dat he gebeurt. Misschien door de nieuwe Windows update. Heb hem net weer naar fabrieksinstellingen gezet, had eerst ff ssd partities gewist met ubuntu. Nu even opnieuw alles instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:50
Nee, de updates voor andere microsoft producten (onder geavanceerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je hebt een key en je hebt nog internet (want je post in dit topic): download met de Media Creation Tool van Microsoft de allerlaatste meest geupdate versie van Windows 10, installeer die op je laptop, installeer de drivers, klaar.

Of, mogelijk ligt het "ergens in je netwerk / drivers"; lees je in in WSUS Offline Updater; dan kan je alle updates voor Windows 10 achter elkaar binnen halen, op een grote USB/HDD zetten, in je laptop prikken en updates draaien zonder te verbinden met het internet.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
commentator schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 22:26:
Nee, de updates voor andere microsoft producten (onder geavanceerd)
Die staat standaard uit bij mij, ik moet hem altijd aanvinken als ik dat wil, maar doe ik eigenlijk nooit. Volgens mij is het iets anders dan iedereen zegr hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:29
Mogelijk is de update die al op je schijf staat (ondanks dat hij opnieuw dingen download) corrupt. Wat doet hij als je de SoftwareDistribution-folder verwijdert?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
MAX3400 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 22:29:
Je hebt een key en je hebt nog internet (want je post in dit topic): download met de Media Creation Tool van Microsoft de allerlaatste meest geupdate versie van Windows 10, installeer die op je laptop, installeer de drivers, klaar.

Of, mogelijk ligt het "ergens in je netwerk / drivers"; lees je in in WSUS Offline Updater; dan kan je alle updates voor Windows 10 achter elkaar binnen halen, op een grote USB/HDD zetten, in je laptop prikken en updates draaien zonder te verbinden met het internet.
Je bedoeld activatie key? Ja die heb ik alleen als ik een programmaatje installeer om die te vinden. En dit doe ik via mijn mobiel. Heb net de laptop weer opnieuw naar fabrieksinstellingen gezet. Ik wil gewoon de versie die er op stond vanaf het begin erop laten. Ik heb een keer ook een w10 iso gedownload vanaf MS, en toen geactiveerd met Windows 10 education en mijn laptop deed en bleef raar doen en kreeg het niet opgelost, ja pas toen ik hem weer nasr fabriekinstellingen zette. Van die wsus heb ik gehoord, ik kan latwr altijd nog ff kijken als het weer niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
Paul schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 22:32:
Mogelijk is de update die al op je schijf staat (ondanks dat hij opnieuw dingen download) corrupt. Wat doet hij als je de SoftwareDistribution-folder verwijdert?
Kan dat als ik de laptop naar fabrieksinstellingen zet, daarna "voor het eerst" opstart, een update binnen haal (creators update of die daarvoor)? Want hij blijft raar doen bij update 1709. Ik zal het even onthouden thanks. Ik moet nu alles weer opnieuw instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wil je voor je volgende update hier ook onthouden: niet 2x achter elkaar posten. Als je als laatste antwoord hebt gegeven, werk die dan even bij.

Leest een stuk fijner dan steeds korte antwoorden van jezelf op jezelf ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Deze kun je ook nog proberen:

https://support.microsoft...ows-update-troubleshooter

(En je antivirus even uit, ook de ingebouwde Windows Defender.)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sayang1991
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Een bekend probleem (update 1709) heb er zelf ook last van, na een gehele dag met de helpdesk aan de lijn te hebben gezeten heb ik het momenteel opgegeven. Binnenkort maar eens een volledige nieuwe install tenzij hier nog een oplossing voorbij komt die ik niet geprobeerd heb.
Zo even uit mijn hoofd is er geprobeerd in deze volgorde:
Virusscanner uit
Virusscanner verwijderen
sfc /scannow gaf geen problemen
DISM /online /cleanup-image /RestoreHealth gaf ook geen problemen
Lokale files wissen en opnieuw downloaden
Media creation tool usb stick haakt de herinstallatie met behoud van data ook af na 10%
Nieuw lokaal useraccount aanmaken en hier de update uitvoeren

Hopelijk werkt een van deze acties bij jou wel.

*Mocht je de helpdesk aandurven dan onthoud even wat al allemaal geprobeerd is en geef dit aan, ik heb met 3 verschillende mensen hulp of afstand gehad waarbij elke persoon weer met dezelfde stappen begint...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan501
  • Niet online
Gisteravond, of meer vannacht is het eindelijk gelukt en opgelost! Omdat ik nog niet echt bekend ben op dit forum weet niet ik niet hoe ik deze topic moet sluiten.

Wat ik gedaan heb en Niet werkte:
- Windows 10 herstellen met de gebrande MSI recovery discs.
- Gelijk een melding van een update accepteren en update downloaden.
- Later zodra die klaar was de allernieuwste update (1709) downloaden en installeren en ging fout (loop).
- De 60 dagen versie die erop stond van Norton antivirus stond nog aan, na uitzetten werkte het nog niet.

Het volgende heb ik gedaan wat wel werkte na de recovery:
- Die melding direct van update weg geklikt, update niet gelijk geïnstalleerd.
- Voor de zekerheid Norton uitgezet.
- Microsoft update assistent van internet gedownload en gelijk daarmee de allernieuwste update (1709) mee binnen gehaald en geïnstalleerd en alles werkt nu wel, ook de updates en instellingen menu.

In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken. Op het gebied van ICT ben ik altijd iemand die het probleem opgelost moet hebben. Al ben ik er dagen mee bezig. :D
Pagina: 1