Windows reinstall op Toshiba Radius 11

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Mijn dochter heeft een Toshiba Radius 11 die ik wil herinstalleren. De laptop is zo'n klein geval waar een 32 bits versie van Windows op draait met een opslag van 32Gb. Resetten wil niet want daar heb je kennelijk 8Gb vrije schijfruimte voor nodig, dus wil ik hem herinstalleren.

Nou kan ik vanaf de herstelpartitie Windows herstellen, maar dan krijg ik vermoedelijk een oude windows versie terug, nml de versie waar hij mee uitgeleverd is? Dan moet ik daarna dus gelijk de Creators Update erop zetten.

Als ik een bootable usb stick maak en een verse windows erop zet, krijg ik dan nog problemen met het activeren van windows? Ik heb gezocht op windows maar krijg niet helemaal duidelijk of ik alleen met de herstelpartitie kan herinstalleren of ook met een schone installatie

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Theoretische gezien zou de code ingebakken zijn in je dus je zou hem zo vaak kunnen installeren als wilt

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:26

nelizmastr

Goed wies kapot

Die laptop is bekend bij Microsoft, activeren gaat automatisch zolang je geen moederbordvervanging doet.

Even mediacreationtool draaien, usb’tje maken en installeren die handel. Heb je gelijk de Fall Creator’s Update.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Thanks voor de tips. Ik heb hem nu via de ingebakken recovery hersteld, maar nu heb ik er gratis en voor niks ook alle bloatware weer bij, dus misschien handig om alsnog nog een keer te doen maar dan met een usb stick.

Ik heb hier: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 zojuist mijn Windows ISO gedownload. Hoe kan ik zien of dat al de FCU is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 17:47
P_Tingen schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 11:56:
Thanks voor de tips. Ik heb hem nu via de ingebakken recovery hersteld, maar nu heb ik er gratis en voor niks ook alle bloatware weer bij, dus misschien handig om alsnog nog een keer te doen maar dan met een usb stick.

Ik heb hier: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 zojuist mijn Windows ISO gedownload. Hoe kan ik zien of dat al de FCU is?
Dat is niet super makkelijk (versie achterhalen) maar normaal gesproken download de tool op de site die je aangeeft de laatste versie van Windows 10 gedownload (met behulp van de tool).

Anders kan je indien er al Windows 10 op de PC staat de volgende handleiding gebruiken om de versie te achterhalen van de Windows 10 op de ISO (via de install.wim of install.esd):
https://winaero.com/blog/...10-the-iso-file-contains/

Het versienummer wat bij de FCU weergegeven zou moeten worden is: 10.0.16299 (in het command prompt venster op de betreffende site). Het volgende is het commando van de genoemde site.
dism /Get-WimInfo /WimFile:F:\sources\install.wim /index:1
Vervang hier F:\ voor het drive letter van de gemounte ISO en install.wim voor install.esd (indien er install.esd op de iso staat in plaats van install.wim).

Let op dat als je een multi edtion ISO (via jouw genoemde site op Linux of via downloads: Microsoft Windows ISO Download Tool 5.20 dan geeft die index:1 niet de editie terug die het werkelijk is, bij mij is index:1 bijvoorbeeld Windows 10 S terug terwijl het een Pro+Home ISO is) het versie nummer is echter wel bij alle index nummers gelijk en indien het FCU is moet deze 10.0.16299 weergeven.

[ Voor 17% gewijzigd door Starke op 11-11-2017 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
Wow, dank @Starke voor het uitgebreide antwoord! Mijn versie klopt, alleen wil die $@# laptop niet opstarten vanaf USB. In de bios gewijzigd, met Rufus een bootable usb stick gemaakt op meerdere manieren maar no go.

Uiteindelijk maar externe schijf erbij aangesloten zodat er genoeg diskruimte is en daarna een 'gewone' upgrade gedaan vanaf (ik denk) de 1e win10 versie. Niet ideaal, maar anders wil het kennelijk niet.

Pagina: 1