Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Een kennis van mij welke in de middle of nowhere zit belt mij op en zegt, ik kan wel internetten op mijn telefoon (nadat we dit ingesteld hadden) maar niet op mijn laptop met de telefoon als wifi hotspot.

Het gaat om een ZTE 605:

Andoird 6.x

Laptop:

Windows Vista.

- Internet werkt op de telefoon zelf, dus ook de browser
- IPv6 is op de wifi interface uitgeschakeld.
- Laptop kan telefoon (gateway) pingen.
- Traceroute blijft hangen op IP van telefoon.
- Alles staat op DHCP op de laptop.
- Laptop kan geen 8.8.8.8 of iets dergelijks pingen.

Opzich zou dit niet zo lastig te debuggen zijn maar dit is wel vreemd. Ik heb zelf eens een bug in een Andoird versie gehad welke dit ook veroorzaakte dus ben niet zeker.

Iemand een idee ?

Alle reacties

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee of moet dit topic wellicht naar het Windows goederen forum ?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:19
Je zou ook kunnen testen met een USB hotspot, dan kun je in ieder geval uitsluiten dat de hotspotfunctie niet actief geblokkeerd wordt. Dat wil namelijk nog weleens het geval zijn bij gelockte telefoons.

Btw, wat voor telefoon is de ZTE 605? Ik kan deze nergens terugvinden op Google -- behalve dit topic :9.

Verwijderd

Topicstarter
alex3305 schreef op zondag 12 november 2017 @ 14:02:
Je zou ook kunnen testen met een USB hotspot, dan kun je in ieder geval uitsluiten dat de hotspotfunctie niet actief geblokkeerd wordt. Dat wil namelijk nog weleens het geval zijn bij gelockte telefoons.
Is geprobeerd maar hoe zou internet dan moeten delen, gaat dit automatisch, ik heb het in het grijs verleden eens geprobeerd maar heb nog steeds een oude Galaxy S welke prima werkt als Wifi Hotspot ;) In het geval van kabel aansluiten en dan kijken of er iets qua verkeer mogelijk was werkte niet maar die lijkt me iets te makkelijk.

Waarom zouden ze locken en wel de functie in het toestel aanwezig laten zijn ?
Btw, wat voor telefoon is de ZTE 605? Ik kan deze nergens terugvinden op Google -- behalve dit topic :9.
Het zal een 506 moeten zijn denk ik ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2017 15:56 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd Ik heb je titel even aangepast, aangezien het een ander typenummer is.

Een aantal vragen:
- Welke APN instellingen gebruiken jullie? Zijn deze handmatig ingesteld of automatisch?
- Welke provider is dit? Wellicht heeft die tethering geblokkeerd?
- Over welk land gaat dit?

[ Voor 56% gewijzigd door rens-br op 13-11-2017 11:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
rens-br schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:40:
@Verwijderd Ik heb je titel even aangepast, aangezien het een ander typenummer is.

Een aantal vragen:
- Welke APN instellingen gebruiken jullie? Zijn deze handmatig ingesteld of automatisch?
- Welke provider is dit? Wellicht heeft die tethering geblokkeerd?
- Over welk land gaat dit?
Dank je, het is inderdaad een ander type.

Het gaat om een Nederlandse Ortel simkaart in Portugal welke met de volgende instellingen wordt gebruikt:

- Naam van de APN: Ortel Internet
- APN: portalmmm.nl
- Alle andere velden kunt u leeg laten.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:02:
Het gaat om een Nederlandse Ortel simkaart in Portugal welke met de volgende instellingen wordt gebruikt:
Dat lijkt dus goed te staan. Het kan overigens zijn dat ze tethering blokkeren o.i.d. Heb je al contact gehad met Ortel?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:50

MsG

Forumzwerver

Wat als een ander apparaat, bijvoorbeeld een mobieltje, op de wifi-spot probeert te gaan van de telefoon?

Als dat ook niet werkt is de laptop verder niet relevant, dan kan je verder zoeken naar instellingen in de telefoon, of wellicht actieve blokkering van de provider.

Als een ander mobieltje op dat netwerk júist wel werkt is de telefoon minder relevant en zit het hem waarschijnlijk aan iets in de laptop.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Topicstarter
MsG schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:16:
Wat als een ander apparaat, bijvoorbeeld een mobieltje, op de wifi-spot probeert te gaan van de telefoon?

Als dat ook niet werkt is de laptop verder niet relevant, dan kan je verder zoeken naar instellingen in de telefoon, of wellicht actieve blokkering van de provider.

Als een ander mobieltje op dat netwerk júist wel werkt is de telefoon minder relevant en zit het hem waarschijnlijk aan iets in de laptop.
Wat je zegt, probleem is dat het een gebied is waar mensen niet echt een mobiel hebben en het eerste internet 30min rijden is...

Ik had hem dat ook al aangeraden maarja zijn buurman schijnt niet eens een mobiele telefoon te hebben dus dat is geen optie.

Ik hoopt dat iemand aan de hand van provider de ervaring had of het geblokkeerd was ja of de nee, USB testen we vannavond even.

Verwijderd

Topicstarter
Ortel schijnt aangegeven te hebben dat zij niets blokkeren en op de laptop staat de firewall uit tijdens het testen.

Lijkt toch iets in de ZTE te zijn dan.

• Raverty
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Raverty

rm -rf*

Probeer dit eens van de volgende link:

Wat je moet doen is ga naar Instellingen / Mobiele netwerken / Namen toegangspunten.
Zoek nu het geselecteerde toegangspunt op, in mijn geval: Vodafone NL, druk op je toegangspunt en scroll naar Type toegangspunt, bij mij stond daar default,mms, verander dit in * en verlaat nu dit scherm.

https://androidworld.nl/f...t.html?page=1#post-493483

Verwijderd

Topicstarter
Raverty schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:26:
Probeer dit eens van de volgende link:

Wat je moet doen is ga naar Instellingen / Mobiele netwerken / Namen toegangspunten.
Zoek nu het geselecteerde toegangspunt op, in mijn geval: Vodafone NL, druk op je toegangspunt en scroll naar Type toegangspunt, bij mij stond daar default,mms, verander dit in * en verlaat nu dit scherm.

https://androidworld.nl/f...t.html?page=1#post-493483
Geprobeerd en lijkt niet te werken. Er stond ook niets ingevuld bij Type toegangspunt dus dat had wat kunnen zijn.

Er is nog geen mogelijkheid een andere wifi apparaat te testen, tja middle of nowhere hè ;)
Pagina: 1