Toon posts:

reboot abit kt7a

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ander mobo gehad (van informatique) omdat zij een proc hadden geplaatst met fsb 266 ipv 200. Nu reboot mijn systeem regelmatig. Kent iemand dit probleem (of liever: de oplossing)

Verwijderd

Meer info please?

Verwijderd

Topicstarter
1gHz athlon tb
32mB cardexpert geforce2 mx (ook andere agp en pci kaarten geprobeerd)
2x128 mB geheugen (133 mHz zonder fouten)
De pc draait goed, maar na 30 min een reboot,
vervolgens na 5 min een tweede reboot, en hierna start de pc niet meer op (hdd draait, geheugen wordt geteld).
Na het verwisselen van abit door soltek geen problemen meer. Het zit 'm dus in het mobo. Misschien een jumper of bios instelling.

Verwijderd

Hoe staat je proc geklokt, FSB * MP ?

Verwijderd

Als je even verteld welk os je draait en welke drivers je gebruikt kunnen we je verder helpen denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik win2k pro, nog zonder via drivers ofzo en diegene die alles nog eens heeft getest, gebruikt win 98se.

7.5 x 133

Verwijderd

je hebt dus een via chipset?

via 4 in 1 drivers lijken mij een ZEER goed idee. Probeer eerst die maar eens te installeren en als er dan nog problemen zijn horen we het wel weer :P

Verwijderd

word ie niet te warm ? want de 2de keer reboot na 5min al....

Verwijderd

Is idd vreemd ja dat hij de tweede keer sneller reboot, maar ik vraag me af of als hij te warm wordt wel reboot, volgens mij krijg je dan een lock-up

Verwijderd

Topicstarter
Alle temperaturen blijven volgens mbm5 blijven onder de 30 graden (idle). Stressed gaat de cpu tot 48 graden. Voor en na de reboot blijven de temperaturen vrijwel gelijk. Het enige wat mbm niet meet is de tenperatuur van de videokaart. Deze heb ik dus verwijderd en andere videokaarten geprobeerd, maar geen geluk.
Wat de drivers betreft: ik heb voor een mobo altijd gedacht dat standaard apparaten meestal werken maar dat de drivers de prestaties verhogen of apparaten werken niet (audio onboard) en geven dus ook geen fouten. Ik ben dus overtuigd van een instelling op het mobo of een defect op het mobo.
De bios het ik ook al geflashed zonder resultaat.

Verwijderd

Dit klinkt dus echt een beetje als een voeding die het net niet trekt.

Verwijderd

Ja heb je wel een 300 watt voeding (aanvbevolen door AMD)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Of een goede kwaliteits 250watter werkt ook .. een cheapo 300watter kan ook heel erg onstabiel zijn, ondanks dat ie 300watt is (lees "zou moeten zijn").

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is ook geprobeerd evenals andere hardware als cpu, koeler en videokaart.
Ik heb maar een conclusie. Ik ga het mobo terugturen.
i.e.g. bedankt voor het meedenken!

Verwijderd

Okee,
succes met het ruilen in de winkel !!
;)

Verwijderd

Topicstarter
Thx
Pagina: 1