Kritiek op reviews naar geachte redactie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:34
Ik wil dit bericht vrij kort houden. Het zal ongetwijfeld wat controversieel zijn.

Vandaag lees ik (met veel plezier) de review van de Iphone X. Het valt mij al heel lang op dat ik steeds meer een afkeer krijg op de reactiecommunity. Er is (vrijwel) altijd kritiek op de reviews. Mijns inziens is dit ontzettend vaak onterecht en vaak muggenzifterij of betweterig met hoe een review zou moeten. Maw: ik word echt moe van de reacties en lees het nauwlijks meer.

Mijn suggestie is om kritiek op reviews gewoon in dit forum te plaatsen (misschien standaard bij iedere review alvast een topic maken). Hierdoor krijgen we misschien een, in mijn ogen, nuttiger reactiesysteem wat meer op het product slaat dan de review.

Just my 2 cents O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Tip: ga van een cijfer naar 5-sterrenmodel. Evt met halve sterren (dan zit je op 10 variaties)

Zeuren zul je altijd houden, je kan nooit iedereen tevreden stellen met je score. Je kan de variaties wel verkleinen. Nu heb je 20 variaties (0,5-1,0 tot aan 8,5-9,0-9,5-10 etc). Misschien eens testen met een 5-sterrenmodel? Dan heb je ook mooie uniformiteit met de gebruikersreviews die volgens dit model werken (zal niet voor niets wezen).

Afbeeldingslocatie: https://support.appbot.co/wp-content/uploads/2016/11/xUnderstanding-Online-Star-Ratings.png,qx90367.pagespeed.ic.38-EsJVY0A.png

[ Voor 112% gewijzigd door CyberMania op 11-11-2017 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is al de bedoeling dat dergelijke reacties in dit forum worden geplaatst. Reacties met als enige doel om kritiek te leveren op hoe een review is geschreven en verder inhoudelijk niets bijdragen, modereren we daarom ook omlaag, maar dat is meer iets voor Frontpagemoderatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:44

crisp

Devver

Pixelated

CyberMania schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 08:21:
Tip: ga van een cijfer naar 5-sterrenmodel. Evt met halve sterren (dan zit je op 10 variaties)

Zeuren zul je altijd houden, je kan nooit iedereen tevreden stellen met je score. Je kan de variaties wel verkleinen. Nu heb je 20 variaties (0,5-1,0 tot aan 8,5-9,0-9,5-10 etc). Misschien eens testen met een 5-sterrenmodel? Dan heb je ook mooie uniformiteit met de gebruikersreviews die volgens dit model werken (zal niet voor niets wezen).

[afbeelding]
Je illustratie geeft al aan dat sterren ook heel subjectief (kunnen) worden opgevat. De Volkskrant zet tegenwoordig ook een legenda bij z'n (5) sterren ratings neer, waarbij 3 sterren gewoon 'goed' is, maar ik daar altijd een 'matig' in had gezien (een 6-je als het een rapportcijfer tussen 0 en 10 was geweest).

Ergo: met sterren ga je het niet beter maken. Sterker nog, die hadden we vroeger al en daar zijn we juist van afgestapt ;)

Intentionally left blank