Tweaknews problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.656 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Space1
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-12-2023
Sinds enige tijd krijg ik veel beschadigde bestanden binnen bij het downloaden uit nieuwsgroepen via Tweaknews. De helpdesk lijkt het probleem te negeren. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En wat had je er zelf allemaal al aan gedaan en geprobeerd?

Lijkt mij dat Tweaknews niet verantwoordelijk is voor de content die ze ter beschikking stellen, die wordt as-is neergezet. Bijlages zijn ook niet van hun natuurlijk. Plus het feit dat jij en ik net zo goed weten dat die attachements eigenlijk een hoop illegale shit bevatten en nieuwsgroepen daar niet voor zijn uitgevonden - die zijn in essentie als soort van forum bedoeld. Dat er andere dingen mee gedaan worden....tsja.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Space1
Dit topic gaat niet over de content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Space1 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 18:06:
Oh, jawel. Een NNTP provider levert alleen een port 119 en enkele PB's aan storage.
Ga je eerst maar eens verdiepen in https://tools.ietf.org/html/rfc977 voordat je een zeer gewaardeerde tweaker voor z'n schenen gaat schoppen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Space1
Het is zeker niet de bedoeling om elkaar voor de schenen te schoppen.
Kan er dan nooit iets mis zijn met de storage van een provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-04 22:17
Heb er zeker last van ja.
Komt geen enkele download meer heel binnen.

@The Eagle helaas zijn dit zaken waar jezelf weinig aan kan doen anders dan dit aankaarten bij de helpdesk. Als die dit negeren tja dan is uiteindelijk de enige oplossing om te switchen van aanbieder. Uiteindelijk is het aanbieden van de content wel hun business. Ik heb 2 verschillende aanbieders en kan vertellen dat tweaknews wel degelijk een probleem heeft. Want de andere provider heeft wel de articles 100 procent volledig daar waar alles bij tweaknews beschadigd is.

@Brahiewahiewa waar schopt de TS iemand tegen de schenen? Lijkt me een overbodige reactie. Of en wat de ts binnenhaalt aan content via newsserver is irrelevant. Dit kan zowel legaal als minder legaal zijn maar doet niets af aan het bestaande probleem.

[ Voor 110% gewijzigd door Arjant2 op 10-11-2017 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:20

HaterFrame

Well... Poo came out!

Space1 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 19:08:
Wie zegt dat t de storage van de provider is? Er kan tussen de verbinding van de provider naar jou zo veel mis gaan... En dan hebben we het nog niet eens over de hardware van jezelf.

Ik moet zeggen dat ik nergens last van heb, alleen sommige high profile posts en hele oude post zijn wel eens incompleet. Maar niets wat niet opgelost kan worden met de PAR bestanden.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Space1 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 19:08:
De toon van je reactie op @The Eagle lijkt vooral ingegeven te zijn door z'n referentie naar illegal content
De meeste beheerders van PB's aan storage, weten wel wat ze doen. En als die storage desondanks faalt, posten ze 't op hun website
Besides kun je beter een pingetje in [TweakNews] Ervaringen doen ipv een nieuw topic openen
Arjant2 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 19:23:
... Dit kan zowel legaal als minder legaal zijn maar doet niets af aan het bestaande probleem.
Legale content moet je met een kaarsje zoeken op usenet. Op tweakers wordt altijd het schijnheilige voorbeeld van Linux distributes gegeven. Maar daarvoor zijn goed werkende alternatieven beschikbaar (http, ftp, tor)
Met het huidige notice and takedown beleid, valt er voor een provider niets aan te doen. Brein c.s. heeft gewoon een severparkje staan wat duizenden N&T requests/sec verstuurt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
MetaFrame schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 19:59:
[...]

Wie zegt dat t de storage van de provider is? Er kan tussen de verbinding van de provider naar jou zo veel mis gaan... En dan hebben we het nog niet eens over de hardware van jezelf.

Ik moet zeggen dat ik nergens last van heb, alleen sommige high profile posts en hele oude post zijn wel eens incompleet. Maar niets wat niet opgelost kan worden met de PAR bestanden.
ik heb bij tweaknews precies hetzelfde, mijn andere provider doet het prima. Exact dezelfde articles, die bij tweaknews beschadigd zijn en bij andere newsprovider wel prima te downloaden zijn.
En ik heb meerdere gebruikers op andere fora ook al laatste dagen over tweaknews gehoord.
Dus dat er iets aan de hand is lijkt me wel duidelijk.
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:09:
[...]

Met het huidige notice and takedown beleid, valt er voor een provider niets aan te doen. Brein c.s. heeft gewoon een severparkje staan wat duizenden N&T requests/sec verstuurt
Dat is een ander verhaal, bij tweaknews is het probleem van de laatste 1,5 a 2 weken. Gewoon alles is zwaar beschadigd.

[ Voor 27% gewijzigd door Arjant2 op 10-11-2017 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Blijft nog steeds overeind staan dat je niet aangeeft wat je zelf al geprobeerd hebt om uit te sluiten waar eea fout gaat.
- zie je bijvoorbeeld ook andere internetpagina's slecht laden?
- heb je je netwerk getest? Kan overal zitten natuurlijk.
- als je opnieuw download gaat het dan wel goed?
- zit je misschien over je use policy van tweaknews heen?
Zomaar wat dingen voor de vuist weg. Beetje mopperen kan iedereen (en is begrijpelijk) maar met mopperen schiet je niks op natuurlijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelJoost
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Space1 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 17:29:
beschadigde bestanden binnen bij het downloaden uit nieuwsgroepen via Tweaknews.
Space1 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 18:06:
Kan het zijn dat de content waar het niet over gaat als gevolg van DMCA o.i.d. (deels) verwijderd is?

[ Voor 20% gewijzigd door BelJoost op 11-11-2017 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

BelJoost schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 13:59:
...Kan het zijn dat de content waar het niet over gaat als gevolg van DMCA o.i.d. (deels) verwijderd is?
Ja, tuluk kan dat. Maar de topic kaper beweert dat, wanneer hij een file via tweaknews niet volledig kan krijgen, hij 'm probleemloos van een andere usenet provider kan downen. En da's vreemd.

Maar m.i. niet vreemd genoeg om een topic te openen cq te kapen. Voor het zoeken van een alternatieve usenet provider hebben we Newsservers met binaries [Deel 13]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelJoost
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:07:
via tweaknews niet volledig kan krijgen, hij 'm probleemloos van een andere usenet provider kan downen
Kan het zijn dat Tweaknews (Highwinds) N&T-verzoeken krijgt en die andere (bijv. XS News als backbone) niet?
En da's vreemd.
Als het dezelfde backbone is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-04 22:52
Even iets downloaden zonder copyright (een linux image o.i.d.) van Tweaknews, als dat niet beschadigd is weet je genoeg.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:07:
[...]

Ja, tuluk kan dat. Maar de topic kaper beweert dat, wanneer hij een file via tweaknews niet volledig kan krijgen, hij 'm probleemloos van een andere usenet provider kan downen. En da's vreemd.

Maar m.i. niet vreemd genoeg om een topic te openen cq te kapen. Voor het zoeken van een alternatieve usenet provider hebben we Newsservers met binaries [Deel 13]
Ik kaap niets hoor. Ik ondersteun alleen de TS in zijn claim dat er iets aan de hand is bij tweaknews. Daarbij vraagt de TS of andere mensen hetzelfde ervaren en daar antwoord ik op.
Ik zoek zelf geen oplossing want ik heb andere opties.

[ Voor 5% gewijzigd door Arjant2 op 12-11-2017 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:36
Dit kan prima in [TweakNews] Ervaringen
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.