Ik heb een ESXi bak met daarop een Windows Server 2016 vm. Hiervoor had ik hetzelfde probleem met een Windows Server 2008 R2 vm. Ik heb buiten de OS disk 4 harde schijven toegekend aan de vm. Ik heb deze schijven gedeeld via Network File and Folder Sharing. Vervolgens heb ik op mijn pc van alle 4 de schijven een network drive gemapt (\\technoserver\e$). Dit werk goed en snel maar het probleem is dat na een poos de gemapte network drives een kruis in mijn Windows Explorer (=Win10) hebben. Klik ik er vervolgens op dan krijg ik de volgende melding:

Ik weet niet wat dit probleem triggered. Ik kan de gemapte network drive disconnecten maar als ik hem dan opnieuw wil maken krijg ik exact dezelfde melding. Als ik het met een andere user doe, dan gaat het een poos goed maar op een gegeven moment is het ook zover met de nieuwe user.
Wat kan ik het beste doen, of wat is de best-practice, om mijn gemapte network drives permanent in mijn Windows Explorer te laten staan?

Ik weet niet wat dit probleem triggered. Ik kan de gemapte network drive disconnecten maar als ik hem dan opnieuw wil maken krijg ik exact dezelfde melding. Als ik het met een andere user doe, dan gaat het een poos goed maar op een gegeven moment is het ook zover met de nieuwe user.
Wat kan ik het beste doen, of wat is de best-practice, om mijn gemapte network drives permanent in mijn Windows Explorer te laten staan?
Forever raver!
Specs: Workstation Server