Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerkshares knallen er na een poos uit

Pagina: 1
Acties:

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-11 12:28

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik heb een ESXi bak met daarop een Windows Server 2016 vm. Hiervoor had ik hetzelfde probleem met een Windows Server 2008 R2 vm. Ik heb buiten de OS disk 4 harde schijven toegekend aan de vm. Ik heb deze schijven gedeeld via Network File and Folder Sharing. Vervolgens heb ik op mijn pc van alle 4 de schijven een network drive gemapt (\\technoserver\e$). Dit werk goed en snel maar het probleem is dat na een poos de gemapte network drives een kruis in mijn Windows Explorer (=Win10) hebben. Klik ik er vervolgens op dan krijg ik de volgende melding:
network

Ik weet niet wat dit probleem triggered. Ik kan de gemapte network drive disconnecten maar als ik hem dan opnieuw wil maken krijg ik exact dezelfde melding. Als ik het met een andere user doe, dan gaat het een poos goed maar op een gegeven moment is het ook zover met de nieuwe user.

Wat kan ik het beste doen, of wat is de best-practice, om mijn gemapte network drives permanent in mijn Windows Explorer te laten staan?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Driveletters is zoooooo 1980.
wat doet:
dir \\technoserver\e$
?
't Probleem is dat op je client driveletter S: al bezet is; the local device name is already in use

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-11 12:28

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 18:45:
Driveletters is zoooooo 1980.
wat doet:
dir \\technoserver\e$
?
't Probleem is dat op je client driveletter S: al bezet is; the local device name is already in use
Wat stel jij voor dan?

Dan krijg ik dit te zien:

The system cannot contact a domain controller to service the authentication request. Please try again later.

Op mijn pc zijn die driveletters niet door iets bezet.

[ Voor 45% gewijzigd door Techno Overlord op 12-11-2017 11:53 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

UNC paden gebruiken, 'k dacht dat dat wel duidelijk was
Een keer of drie er naar toe browsen en hij komt automagisch in je quick access te staan
...Dan krijg ik dit te zien:

The system cannot contact a domain controller to service the authentication request. Please try again later.
Dan heb je dus daarnaast een probleem met je domain controller. Er hoort altijd een DC beschikbaar te zijn
...Op mijn pc zijn die driveletters niet door iets bezet.
https://support.microsoft...already-in-use-error-mess
Het hoeft idd niet persé aan bezette drive letters te liggen; het kan ook zijn dat de verkeerde set credentials wordt gebruikt. In combinatie met een regelmatig verdwijnende DC, vind ik dat niet zo vreemd

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==