Site van "Rus"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• :murb:
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-10 20:27

:murb:

@murb.nl

Topicstarter
@Koekiemonsterr: De titel van nieuws: Minister: geen actie tegen scrapingsite van Rus met 4,3 miljoen besta... is misleidend. Het wordt gedaan alsof 'Rus' betekend 'boeman' / 'hackers achter de Trump overwinning' / ... super eng en zo, terwijl het gewoon een publieke site is. Lijkt me beter als de titel "Minister: geen actie tegen scrapingsite DocPlayer met 4,3 miljoen bestanden" zou zijn, we hebben het ook niet steeds over de Amerikaanse site Facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-10 09:17

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

:murb: schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:34:
@Koekiemonsterr: De titel van nieuws: Minister: geen actie tegen scrapingsite van Rus met 4,3 miljoen besta... is misleidend. Het wordt gedaan alsof 'Rus' betekend 'boeman' / 'hackers achter de Trump overwinning' / ... super eng en zo, terwijl het gewoon een publieke site is. Lijkt me beter als de titel "Minister: geen actie tegen scrapingsite DocPlayer met 4,3 miljoen bestanden" zou zijn, we hebben het ook niet steeds over de Amerikaanse site Facebook.
Op zich heb je wel een punt; ik had inderdaad 'Rus' kunnen vervangen door de naam van de website. Ik heb echter voor 'Rus' gekozen omdat we dat in een eerder bericht ook zo aangeduid hebben, en het leek me nog niet dat DocPlayer als naam al bekend genoeg is om al meteen in de kop te gebruiken. En op zichzelf heb je gelijk dat de nationaliteit in principe niet zo belangrijk is, ware het niet dat dat in dit geval wel zo is. Als het namelijk een Nederlandse beheerder zou zijn geweest (of een Europeaan), dan had de minister niet het punt kunnen aansnijden dat de overheid niet veel kan doen, omdat de Wbp alleen handhaving toestaat als het gaat om een Nederlandse beheerder. Dat punt wordt in het artikel ook uiteengezet, en dus is het feit dat het om een Rus gaat hier nog wel iets meer van belang dan je misschien zou denken.