Toon posts:

Wat is een goed zakelijk systeem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pa wilde voor zn bedrijf een nieuwe pc wat zou daar in moeten? En wat voor een all in one combinatie zou je kiezen(voor facturering)

Verwijderd

p3 800 oid
MSI bordjuh, of de asus cusl2 met onboard video+sound
20gig schijffie
grote monitor
lekker toetsenbord, natural geval oid

do I need 2 say more?!

Verwijderd

Topicstarter
Kzat zelf te denken aan een
AMD 1.2 ghz
Abit kt7A
128 MB intern
Matrox 450 32mb
logitech cordless set
maxtor 20 gig 7200 toeren
lliyama 17"(de beste uit die rij)

Maar wat voor een printre is dan goed welk mer laser of toch inktjet

• tiger_2000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09-2022
Compaq. Zijn goede workstation PC's.

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 00:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Op dinsdag 10 juli 2001 22:01 schreef tiger_2000 het volgende:
Compaq. Zijn goede workstation PC's.
Ik wil niet meteen gaan flamen hoor, maar een Compaq aanraden op Tweakers? Vragen om trubble.

Ook al is het een zakelijk systeem en speel je geen spellen ofzo dan nog is een compaq niet aan te raden.

Ook niet omdat als buiten de garantie je CD-rom speler (bv) stuk gaat je er alleen een van Compaq in kan zetten voor ongeveer 3 keer de prijs.

Ga gewoon voor een Dell als je een merk pc wil, of anders een systeem met een Celeron en wat extra geheugen (minstens 128MB) is prima voor office werk en niet zo duur.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Verwijderd

Paar tips:
HD 20 GB 7200 Rpm (aanrader)
AMD Duron of T-Bird, T-Bird voor het zware rekenwerk voornamelijk, Duron is weer wat goedkoper maar nog met een prima performance.
Liefst 128 mb intern
AGP TNT 2 32 of 64 mb
SB 128 of Live, laatste is een aanrader

Hoeveel wil je besteden ?

/edit\
IBM is wel een goed merk

Verwijderd

ik zou als het inderdaad puur om zakelijk gaat een compaq kiezen, ik werk zelf voor getronics en we doen de garantieafhandeling en wat dat betreft is compaq het snelst met onderdelen etc etc

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:19
Chaintech 6OJV (of vergelijkbaar i815 bordje, asus ofzo)http://www.chaintech.dk/PRODUCTI/mainboar/sock370/6OJV2.HTM

i815 chipset, lekker stabiel, video/audio onboard, WEL agp poort.

3Com netwerkkaartje 10/100 905c (Realtek-based kan ook prima)

Celeron 800tje of P3-tje erop.. (P3 is niet echt nodig voor factuurzooi)

128Mb geheugen.

Simpel schijfje 10 of 20Gb ofzo.. 7200rpm is leuk.

Indien ie min-of-meer stand alone draait -> backupzooi (Onstream bij veel data, zipdrive voor kleine zooi)

Verder standaard zooi zo'n beetje
Op dinsdag 10 juli 2001 22:07 schreef Devil_2000 het volgende:
Paar tips:
HD 20 GB 7200 Rpm (aanrader)
AMD Duron of T-Bird, T-Bird voor het zware rekenwerk voornamelijk, Duron is weer wat goedkoper maar nog met een prima performance.
Liefst 128 mb intern
AGP TNT 2 32 of 64 mb
SB 128 of Live, laatste is een aanrader

Hoeveel wil je besteden ?

/edit\
IBM is wel een goed merk
Djeez... ook lekker handig, een echte TNT2 64Mb een een SB Live! in een zakelijke bak |:(

Lijkt me niet echt nodig voor beetje facturatie..

Op zich wel interessant, maar topicstarter geeft puur facturatie aan als doel.

Verwijderd

Topicstarter
Hij wilde samen met de printer zon 5000 piek besteden.
en GEEN Compaq hebben we wat slechte ervaringen mee sow...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Dell, most defenitely.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Celeron 800tje of P3-tje erop.. (P3 is niet echt nodig voor factuurzooi)

Ik bedoelde de printer/scanner hij moet alles daarop doen

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 19:13

Wietse

¯¯¯¯¯

Op dinsdag 10 juli 2001 22:07 schreef marvman het volgende:
ik zou als het inderdaad puur om zakelijk gaat een compaq kiezen, ik werk zelf voor getronics en we doen de garantieafhandeling en wat dat betreft is compaq het snelst met onderdelen etc etc
Ik snap niet waarom je veel geld uit zou willen geven voor een Compraq, terwijl je voor het zelfde geld een goed werkend systeem kan bouwen met a-merk onderdelen, dan weet je tenminste wat er in zit :)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

gewoon een standaar bak met alles intern. ennuh het moet vooral een Intel zijn want die zijn gewoon stabieler dan AMD

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• HeatWave

HeatWave

Op dinsdag 10 juli 2001 22:08 schreef abbadon het volgende:
Dell, most defenitely.
Hear, Hear.

Dell repareerde mijn PC de vorige keer binnen 1 dag
Systemen zijn prima geconfigd (zelfs voor tweakers maatstaven nog redelijk) en niet duur. En alles is met OEM te upgraden.

Ik denk dat er met een normale Dell, nog wel ruimte is voor een Laserprinter. Die zijn gewoon zuiniger in massa gebruik en veel minder onderhouds gevoelig. En veelal sneller

• DJSmiley
Op dinsdag 10 juli 2001 22:08 schreef Abit-Force het volgende:
Hij wilde samen met de printer zon 5000 piek besteden.
en GEEN Compaq hebben we wat slechte ervaringen mee sow...
Printer: laserjet 1100 (1200 is t geloof ik tegenwoordig)

En fatsoenlijk keyboard / muis (cordless optical?)

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 22:11 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Printer: laserjet 1100 (1200 is t geloof ik tegenwoordig)

En fatsoenlijk keyboard / muis (cordless optical?)
Optical, Logitech Optical Wheel mouse met infra rood :9

• DJSmiley
Op dinsdag 10 juli 2001 22:10 schreef ReseTTim het volgende:
gewoon een standaar bak met alles intern. ennuh het moet vooral een Intel zijn want die zijn gewoon stabieler dan AMD
Ja, waarom niet, ga maar weer een intel/amd oorlog uitlokken |:(

Alles lekker intern, I agree.. Intel: I agree ook, celeronnetje ofz, maar om nou meteen ff zo'n anti-amd opmerking erachter te pleuren.... :r

Verwijderd

Voor een bedrijf, hmmm:

P3-1000EB
Asus CUSL2
IBM 60GXP 20GB
256MB RAM
52x CD-ROM
Floppy
19" schermpje

En standaard meuk

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op dinsdag 10 juli 2001 22:13 schreef Vo0 het volgende:
Voor een bedrijf, hmmm:

P3-1000EB
Asus CUSL2
IBM 60GXP 20GB
256MB RAM
52x CD-ROM
Floppy
19" schermpje

En standaard meuk
Mee eens.. Ga voor een Intel (nee, geen flame). Deze hebben minder koeling nodig = minder geluid. En das wel fijn op kantoor..

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• urk_forever
HP Brio BA410 (cel 633, 64Mb, 10Gb, W98, Works) icm Philips 107B monitor, heel stabiel, en genoeg voor kantoor werk. Heel compleet uitgerust. Video Audio onboard (bij sommige modellen is video geshared). Zijn ook heel stil omdat er alleen een fan op de voeding zit

[edit]
Vergeten :) ook niet duur, bovenstaand +/- fl 1,538.90 + mon fl 684.90 ex BTW bij buyitdirect.nl (64 bijkopen 60,- + netwerk fl 100,-
[edit]

Hail to the king baby!

Verwijderd

Ik heb er pas geleden een in een vergelijkbare situatie in elkaar gezet.
Intel: waarom? Ik zie hier al 2 tips voor intels, waarom zou je voor een zakelijk systeem een intel aanraden als thuis je AMD stabiel loopt. Dus: gewoon een AMD. Welke? Duron 750. Sneller is echt niet nodig, games worden er toch niet gespeeld, Photoshop ook niet. Exact en Office draaien goed op 750 MHz.
Verder inderdaad minimaal 128 Mb, maar dat is dan ook het maximum. 256 is echt niet nodig.
Videokaart: TNT???? Nee, gewoon de Matrox G450 16 Mb (als die nog te vinden is, anders de 32 Mb PS gistron.com heeft de 16 Mb nog). De G450 heeft namelijk een perfecte 2D kwaliteit en dat heeft hij nodig neem ik aan. Geen gamekaart nemen dus.
Verder een goedkope CD Rom, 89 piek of zo.
20 Gb HD, is meer dan genoeg, maar kleiner is bijna niet meer te koop.
Een fatsoenlijk 17" scherm, maar niet iets uitzonderlijks. Die paar honderd piek kan je pa zich besparen.
Verder een netwerkkaartje, een modem eventueel en een goedkope kast.
Geluidskaart is niet nodig. Eventueel voor de MSI K7T Turbo gaan, die heeft onboard sound, zou je pa dat eventueel willen hebben.
Zo zat ik op Fl 1900,= exclusief BTW.
Succes ermee.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Op dinsdag 10 juli 2001 22:13 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Ja, waarom niet, ga maar weer een intel/amd oorlog uitlokken |:(

Alles lekker intern, I agree.. Intel: I agree ook, celeronnetje ofz, maar om nou meteen ff zo'n anti-amd opmerking erachter te pleuren.... :r
geef toe hoeveel bedrijven pc's zie je met een Intel processor en hoeveel bedrijven hebben nou een AMD procs. denk dat Intel de grotere afzet markt heeft dan AMD op bedrijfs gebied.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

Op dinsdag 10 juli 2001 22:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik wil niet meteen gaan flamen hoor, maar een Compaq aanraden op Tweakers? Vragen om trubble.

Ook al is het een zakelijk systeem en speel je geen spellen ofzo dan nog is een compaq niet aan te raden.

Ook niet omdat als buiten de garantie je CD-rom speler (bv) stuk gaat je er alleen een van Compaq in kan zetten voor ongeveer 3 keer de prijs.

Ga gewoon voor een Dell als je een merk pc wil, of anders een systeem met een Celeron en wat extra geheugen (minstens 128MB) is prima voor office werk en niet zo duur.
gewoon een oem cdromspeler in prikken werkt prima, net als noname geheugen en al die andere zut.. het fabeltje dat je in een compaq alleen maar compaq zooi kan frotten is onzin, je weet wel iig zeker dat het werkt als je het doet, maar het hoeft dus niet.

blup

Verwijderd

Pak een DELL Optiplex GX150 (is in mooi zwart uitgevoerd.

Heb je een PIII 1000 met 256MB, 30 GB IDE 7200RPM, 4MB (uit te breiden naar 8) onboard VGA, 10/100MB LAN onboard, Sound Onboard (yamaha chip), 17" dot 26 (NEC) soft touch keys en intellie muis voor 2700,-

Zet er een ander schermpje op (15 TFT upgrade niet echt duur te noemen)
Neem de rand voorwaarden erbij zoals de printer scanner en poehaa. Eventueel vervnag je de CDROm voor een DVD/CDRW drive, kies voor de Small Form Factor , dan krijg je een 90 mm hoog kastje met super prestaties, worden als beste zakelijke systeem getest door oa ZDNet, in diverse klasses.
ik denk dat je voor 4500,- al klaar bent en dan heb je alles er op en eraan, incl 3 jaar next business day onsite garantie, dus binnne de volgende 8 werkbare uren staan ze voor je neus, mocht het nodig zijn (ik heb het ooit een keer gehad met een Laptop, er werd niet moeilijk gedaan, meteen nieuwe CPU erin)

Klasse gewoon

/EDit mode: Ik heb er zelfs nu 2 ontwikkelboys op fietsen..C++, VB6, roept u maar\EDit mode

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 22:18 schreef ReseTTim het volgende:

[..]

geef toe hoeveel bedrijven pc's zie je met een Intel processor en hoeveel bedrijven hebben nou een AMD procs. denk dat Intel de grotere afzet markt heeft dan AMD op bedrijfs gebied.
Wij hebben op kantoor in ieder geval alleen maar AMD's (en nog een paar oude Cyrix'en), zels de servers volgens mij. Maar dat zal ik maar niet controleren, goede kans dat ik dan ruzie krijg.

Verwijderd

Bovenstaande combinatie klinkt idd goed. Iig een merk nemen waarbij je garantie hebt (en snel, dus Dell komt in aanmerking). Je wilt niet een week lang niets kunnen doen in geval er iets misgaat...

Verder alles standaard, maar ik geloof niet dat dat nieuws is :)

• urk_forever
Bij HP brio eens een kapot mobo gehad, volgende dag kwam er iemand om het te vervangen allemaal garantie

Hail to the king baby!

Verwijderd

We doen gewoon deze:

GX150 Optiplex
Standard Features: Intel 815e Chipset
Integrated 3D Graphics:Direct AGP&4Mb display cache (Intel Dynamic Video Memory Technology)
Integrated PCI dual-channel/connector, bus mastering, ATA-100 and PIO mode 4 support
One Parallel-, Two Serial- and Two USB ports. Keyboard & Mouse Connectors
Integrated A97 audio with Yahama soft synthesizer
Integrated: 3COM® fast etherlink 10/100 PCI TX network Interface with Remote Wake Up support
Desktop Management Interface (DMI 2.0) software support
DIMM, temperature and chassis intrusion alerts

Chassis: Small Form Factor: 3.5" Floppy -, 1 External 5.25" - & 1 Internal Bay (90x319x354mm)

Processor: Intel® Pentium® III processor 1 GHz /256kB cache

Floppy drive: 3.5" 1.44MB floppy drive

Memory: 256MB (1X256) SDRAM Memory (Non-ECC 133Mhz) (+ NLG FL 290.00)

1st Hard Drive: 20 GB Ultra ATA/100 IDE (7200RPM)

Additional hard drive: Not Included

Graphics card: 4MB AGP Inline Memory Module Upgrade (+ NLG FL 35.00)

Monitor: Dell 1500 FP FlatPanel LCD 15" (+ NLG FL 815.00)

Optical Drives (CD/DVD/CD-RW): 12/24x IDE CD-ROM (Only Available with SFF Chassis)

Additional Optical Drives (CD/DVD/CD-RW): Not Included

Zip/Tape Drives: Not Included

Speakers: Internal speaker (+ NLG FL 20.00)

Soundcard: Not Included

Additional Networkcards: Not Included

Modem: Not Included

Keyboard: Dell Slimline keyboard (US)

Mouse: Microsoft Intelli System 2 Button Wheel Mouse (+ NLG FL 20.00)

Operating System: MS Windows 2000 (UK)

OS Documentation & Recovery CD: Excl. Documentation & Recovery CD

Service: 3 year Next Business Day On-site (8x5xNBD)

Asset Tagging (standaard DellPlus): Order Label (System type, Barcode, Dell order No, Customer PO, Shipping Date)

Prijs excl. FL 3920.00
BTW tarief 19%
Prijs incl. met levering mee: FL 4807.60

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat die dell optiplex 150 idd erg goed is alleen zelf nijg ik wel naar een matrox 450 lkkr rustig 2d beeld en idd een goede flatpannel.
Die printer moet all in one zijn (scan/copy/print/fax)

Verwijderd

Druk er vooral een vlotte CD-RW in. Zodat je vader zijn werk eenvoudig kan copieren en mee naar huis kan nemen. De mannen van Dell, HP etc. mogen dan snel zijn bij het vervangen van kapotte onderdelen als zoals laatst bij ons op de zaak gebeurde de harde schijf van je Dell echt fysiek naar de kloten gaat ben je toch echt al je werk kwijt. (viel gelukkig mee daar wij wel regelmatig back-ups maken.) Alles-in-een printers: wij gebruiken zowel HP als Canon multiplex. Beide bevallen goed. Je moet alleen goed opletten wat je aanschaft als je kleur wilt. Sommige HP-modellen hebben wat dat betreft wat gekke combinaties.

Als je een beetje verstand van zaken hebt kun je zoals Michiel al zegt ook met AMD een heel stabiel systeem in elkaar zetten. We hebben er zelf ook een paar staan en die geven minder problemen dan de "A"-merken. Beide overigens zonder on-board geluid of geluidskaart daar heb je op een zakelijke machine toch geen behoefte aan...

edit: Een 815 aanraden kan ik niet erg snugger vinden hoor. Die gaan maar tot 512MB intern geheugen en zijn ook nog behoorlijk kieskeurig wat betreft de nieuwere geheugenreepjes. Begint dus al antiek aan te doen :)

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Compaq zakelijke pc's hebben of drie jaar garantie, of je kunt de garantie voor een redelijke prijs uitbreiden naar 3 jaar (en dat is zeker aan te raden). Na die drie jaar is de pc al belastingtechnisch afgeschreven en moet je er gewoon een nieuwe voor neerzetten. Oude aan het tweakende neefje weg geven zodat die lekker kan schelden dat hij geen b-merk cdspeler aan de gang krijgt (wat waarschijnlijk aan zijn eigen incompetentie ligt omdat in Compaq's best b-merk onderdelen kunnen)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• HeatWave

HeatWave

Op dinsdag 10 juli 2001 22:18 schreef Werkeend het volgende:

[..]

gewoon een oem cdromspeler in prikken werkt prima, net als noname geheugen en al die andere zut.. het fabeltje dat je in een compaq alleen maar compaq zooi kan frotten is onzin, je weet wel iig zeker dat het werkt als je het doet, maar het hoeft dus niet.
Nou sorry dat ik je moet tegenspreken maar op vele van onze oude compaqs (zijn nu op Dells en HP overgegaan gelukkig) is het meer dan een keer voorgekomen dat niets, maar dan ook helemaal niets het deed in die bakken behalve originele Compaq onderdelen. Andere OEM spullen werden gewoon niet herkend. Zit (zat?) iets in het bios ofzo.

Maar goed. Ik blijf bij mijn Dell standpunt.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

ik zag hier vette overkill systeemppjes langskomen

maar ik ben zelf anti-Intel :7

maare ok voor office use raad ik gewoon een celly of een p3 aan stabiel geen prolemen met koeling ( duron ook enit echt)

20gb schijfje
grote monitor
en mobo tjs wil je het onboard ?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op dinsdag 10 juli 2001 23:18 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nou sorry dat ik je moet tegenspreken maar op vele van onze oude compaqs (zijn nu op Dells en HP overgegaan gelukkig) is het meer dan een keer voorgekomen dat niets, maar dan ook helemaal niets het deed in die bakken behalve originele Compaq onderdelen. Andere OEM spullen werden gewoon niet herkend. Zit (zat?) iets in het bios ofzo.

Maar goed. Ik blijf bij mijn Dell standpunt.
ik heb ergens gelezen dat komprak het zo maakt , gewoon een pin van een pci slot een paar millimeter verplaatsen , en ook zo op hun kaarten zodat alleen die erin kunnen

vinnik wel een nai streek maar kijk

al die merk pcs zijn opzich best goed todat jij er zelf aan gaat sluetelen en tweaken en noem maar op , dat is dus slecht voor hun naam

zij hebben een naam ( niet op GoT) en willen hun naam graag hoog houden

tenminste zo zie ik het :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Tjonge ik hoor hier echt hele nare dingen!
We hebben een PC nodig voor een BEDRIJF om mee te FAKTUREREN......
Hebben we een tweede beeldscherm nodig heren? Denk ut niet....
Willen we bij meerdere bedrijven losse onderdelen kopen zodat we later bij een defect moeten uitzoeken wie de garantie moet verstrekken? Nee.
Daarom kopen we een merk PC!

Enne, ik heb thuis (+ in uitleen) 5 Compaq's (4 modellen) en kan daarvan zeggen dat ze alle 5 geen problemen geven qua hardware compatibiliteit. Je moet alleen wel weten hoe je met een Compaq moet werken en niet bang zijn voor de verschillende types Compaq bios. Ik heb trouwens met mijn 2 Dell systemen ook geen problemen.....

• digifun
  • Niet online

digifun

Op woensdag 11 juli 2001 11:19 schreef Latie het volgende:
Tjonge ik hoor hier echt hele nare dingen!
We hebben een PC nodig voor een BEDRIJF om mee te FAKTUREREN......
Hebben we een tweede beeldscherm nodig heren? Denk ut niet....
Willen we bij meerdere bedrijven losse onderdelen kopen zodat we later bij een defect moeten uitzoeken wie de garantie moet verstrekken? Nee.
Daarom kopen we een merk PC!

Enne, ik heb thuis (+ in uitleen) 5 Compaq's (4 modellen) en kan daarvan zeggen dat ze alle 5 geen problemen geven qua hardware compatibiliteit. Je moet alleen wel weten hoe je met een Compaq moet werken en niet bang zijn voor de verschillende types Compaq bios. Ik heb trouwens met mijn 2 Dell systemen ook geen problemen.....
Een tweede beeldscherm is aan te raden bij small office applikaties, waar faktureren ook ondervalt.

Waarom een merk pc als er gewoon lokale pc winkels zijn die waar je een pc kunt samenstellen naar jouw wensen en met de service die jij wilt.

Niet denigrerend over anderen doen als jezelf ook niet weet waar het over gaat :)

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Think positif...
Decide 2 take MK-1 over MK-B

Of kort: koop een merk PC met garantie aan huis binnen afgesporken tijd. en zellufs HD's zijn na fatale uitzondering op hardware niveau voor 80% nog te recoveren, daar heeft DELL, HP, Fujitsu-Siemens ook een hand in, die schakelen gerust een externe pro in..je betaald er immers voor.

Oja en geen 2e scherm dus, das pas overkill....voor deze kwestie dan...

suuk 6

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 22:40 schreef Abit-Force het volgende:
Ik denk dat die dell optiplex 150 idd erg goed is alleen zelf nijg ik wel naar een matrox 450 lkkr rustig 2d beeld en idd een goede flatpannel.
Die printer moet all in one zijn (scan/copy/print/fax)
Die 4 MB onboard doet het prima op 100 hz met een flatpanel...ik hoor mijn devellopper nooit klagen, die werken zelfs op een standaard geleverde monitor..

Printer, OfficeJetje...HP=Canon, Epson doet ook zijn best, veel onderdelen komen nog steeds van Xerox...merken zat dus, maar kijk gewoon naar de prestaties op snelheid en netheid, daarnaast (als kleur) de gescheiden inkt. Kijk niet naar dpi bij dpi, das onzin...mindere doen het voor meer en vise versa...laat je niet in de zeik nemen door verkopers op dit gebied...koop deze ook apart, dan heb je meer keus

Verwijderd

[..]

Compaq = duur en troep.

• Blindfold
  • Laatst online: 04-07-2025

Blindfold

Donde estan los conejos?

Op dinsdag 10 juli 2001 22:07 schreef marvman het volgende:
Een vriend van me werkt bij de planning van Getronics en als er een Dell systeem langskomt dat onder de garantie valt dan wordt hij meteen vooraan de planning geschoven.
Verder heb ik zelf hele goede ervaringen met de garantie van Dell. Harde schijf kapot? Geen probleem je kan de computer opsturen (bij Carry-in garantie dus), of we sturen je gewoon een nieuwe en je kan de oude terugsturen. Nooit gezeik gehad of iets wel onder de garantie zou vallen ofzo. Binnen de termijn is garantie.

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 22:01 schreef Abit-Force het volgende:
Kzat zelf te denken aan een
AMD 1.2 ghz
Abit kt7A
128 MB intern
Matrox 450 32mb
logitech cordless set
maxtor 20 gig 7200 toeren
lliyama 17"(de beste uit die rij)

Maar wat voor een printre is dan goed welk mer laser of toch inktjet
i.p.v. die 128 ff 512 ofzo..... 2x256 is nu maar 200 piek :) Voor de rest ziet het er goed uit.

Verwijderd

Intel / Amd: zal allebei ok zijn
maar wat betreft geluid op kantoor lijkt mij een intel toch ietsie stiller ivm koeling of heb ik dat mis?

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op donderdag 12 juli 2001 12:40 schreef Dollardrules het volgende:
Intel / Amd: zal allebei ok zijn
maar wat betreft geluid op kantoor lijkt mij een intel toch ietsie stiller ivm koeling of heb ik dat mis?
Ik heb pas een duron 750 systeem gebouwd met 2 fans, voeding en cpu.
Je hoort hem niet.
En hij draait super stabiel.
btw. de cpu temp kwam met dat warme weer van vorige week niet boven de 46 graden.

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Voor zakelijk zou ik alleen maar een Compaq nemen. Neerzetten en het werkt.....
Het grote probleem dat tweakers met Compaq hebben is, dat er slecht aan gesleuteld kan worden (spreek uit eigen ervaring). Maar workstations of servers -> uitsluitend compaq.

Tjielp... een vogel.

Verwijderd

Als het mijn bedrijf was zou ik gewoon een pc nemen dat de produktiviteit van het bedrijf goed stimuleert en goed ondersteunt. In andere woorden: gewoon een goede krachtige pc die alles kan.

Mijn config zou zijn:

AMD Thunderbird 1.x ghz
Mobo met geintegreerde sound
256 mb ddr ram
30 gb 7200 rpm harddisk (maxtor)
Matrox Millennium G450 dualhead
19" Monitor, liefst Sony, Iliyama enz...
Kabel internet aansluiting
Logitech cordless setje
Goedkope speakers voor het geval...
Goede laser printer
Faxmodem om te faxen of een standalone fax

Nou veel succes!

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Op dinsdag 10 juli 2001 21:52 schreef Abit-Force het volgende:
Mijn pa wilde voor zn bedrijf een nieuwe pc wat zou daar in moeten? En wat voor een all in one combinatie zou je kiezen(voor facturering)
Dan hoef je dus volgens mij niet met een van de allersnelste Athlons aan te komen... Dan voldoet een gewone (lees mindere) pc ook wel.

Tjielp... een vogel.

Pagina: 1