Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worteltjestaart
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Ik heb een HP Envy 13-d021nd laptop.
Nu heb ik sinds een paar weken dat de batterij op de raarste momenten opeens leeg lijkt te zijn.

Als ik de laptop heb opgeladen, en de adapter eruit haal, staat het percentage van de batterij netjes op 100%. BIj gebruik loopt het langzaam terug.

Op een bepaald moment (voor mijn gevoel veel te snel) valt opeens de laptop in slaapstand, alsof de accu zijn kritieke niveau bereikt heeft. Als ik dan opstart, krijg ik de melding van te lage accucapaciteit in beeld.
Maar... als ik dan de accu weer aan de oplader leg, zegt het batterijpercentage opeens dat ik weer een 60-65% volle accu heb.

Het lijkt er dus op alsof er een stukje calibratie van de batterijmeter nodig is.
Nu heb ik dit stappenplan geprobeerd: https://www.howtogeek.com...e-battery-life-estimates/
Maar zonder succes.

Wat kan ik nog meer doen?
Want ten eerste lijkt de accu dus nog helemaal niet leeg te zijn als Windows dat wel denkt. En ten tweede krijg ik ook geen waarschuwing meer.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Al eens overwogen dat het probleem niet softwarematig is maar dat er iets mis is met je accu of diens calibratie?

Doe eens een volledige cycle.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:20
Ik heb twee jaar geleden dezelfde laptop gekocht. Binnen een jaar begonnen de batterij problemen, van de beloofde 9u gebruiksduur is uiteindelijk een uur oovergebleven (2 op een goede dag). Meerdere keren HP support gebeld, maar die doen er alles aan om vooral niets te hoeven doen. De laatste oplossing was dat ik maar geen chrome moest gebruiken, want dat was de oorzaak. Geen HP meer dus voor deze jongen. Ik laat het maar zo en ik zoek maar een plekje dicht bij een stopcontact.

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worteltjestaart
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
nelizmastr schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 22:27:
Al eens overwogen dat het probleem niet softwarematig is maar dat er iets mis is met je accu of diens calibratie?

Doe eens een volledige cycle.
Moest even zoeken, maar ik heb nu een cycle buiten windows om (een duurtest van de SSD via het BIOS) gedaan.
Nu afwachten of het helpt.