Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberDonky
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-05 08:39
Hallo Tweakers,

Inmiddels ben ik bijna afgestudeerd op HBO-niveau voor de opleiding Forensisch ICT. Een opleiding die gericht is op onder andere het traceren van sporen op velerlei ICT-systemen. Naast technisch onderzoek bestaat er veel aandacht voor juridische aspecten en onderzoeksmethoden (E-Discovery en het Forensisch Proces).

Voordat het HBO heb ik de vooropleiding MBO ICT-Beheerder gedaan en behaald. Hierbij heb ik certificaten van Aries (Hardware en software) + CCNA (Cisco) mogen ontvangen.

Nu ik bijna het einde van mijn afstudeerfase nader heb ik de kans om bij mijn huidige stagebedrijf te mogen blijven werken. Over het salaris moet nog worden onderhandeld en daarom wil ik graag jullie mening horen.

Hoeveel kan ik vragen? aka hoeveel ben ik waard?

Inmiddels heb ik dan 3 jaar stage gelopen (MBO + HBO) in de IT (servicedesk tot aan forensisch onderzoek). 5 jaar werkzaam bij Studentaanhuis en heb ik certificaten voor Aries en Cisco.

Zelf heb ik ook wat deskresearch gedaan en zie ik, op basis van jaren ervaring en andere activiteiten, dat ik zeker 2200 mag vragen, uitlopend tot 2800 euro (2200-2800).

Alvast bedankt! :)

Groetjes,

[ Voor 6% gewijzigd door CyberDonky op 10-11-2017 14:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-04 15:53

Greyfox

MSX rulez

Hou rekening met een HBO starterssalaris, maar veel belangrijker zijn de ontwikkeling en opleidingsmogelijkheden. Na je studie ga je pas echt leren en kun je groeien. Salaris is ondergeschikt.

MSX 2 rulez more

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Neem hier eens een kijkje: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberDonky
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-05 08:39
Greyfox schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:33:
Hou rekening met een HBO starterssalaris, maar veel belangrijker zijn de ontwikkeling en opleidingsmogelijkheden. Na je studie ga je pas echt leren en kun je groeien. Salaris is ondergeschikt.
Zeker waar! Ben ik mee eens. Moet ik denken aan dat het HBO startsalaris gemiddeld 2100 euro?
Heb ik gedaan! :) Thanks! Ik zie dat de meeste beginnen op 2200 euro met redelijke primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden :) Mee eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:18

Zenix

BOE!

Ik ben net in vergelijkbare richting afgestudeerd, maar het zit meestal tussen de 2200 - 2700. Maar vergeet ook niet dingen zoals 13de maand. Bij belastingdienst begin je zo rond de 2520 met 13de maand en 36 uur. Het gaat om het hele pakket(jaarsalaris), niet alleen maandsalaris. As je bijvoorbeeld 2200 krijgt met leaseauto en 13de maand is het prima, maar krijg je 2200 zonder lease auto en 13de maand dan is het gehele pakket een stuk minder. Ik zou sowieso nooit akkoord gaan met eerste bod, want het is tenslotte een onderhandeling.

Verder heb ik ook Aries gedaan, maar dat was zo slecht dat ik het niet op mijn cv durf te zetten. En die CCNA heb je daarvoor examen gedaan bij Pearson VUE en er voor betaald, of zijn het school certificaten? Laatste is namelijk ook niet veel waard. Als je de kennis hebt boek dan het echte examen.

[ Voor 31% gewijzigd door Zenix op 11-11-2017 22:39 ]