Ik heb sinds zaterdag een nieuw systeem met een Matrox G450 erin. Omdat ik een goeie monitor heb en praktisch nooit 3D games op de pc speel wilde ik toch wel een kaart hebben die prachtig 2D kan weergeven. Maar ik was wel nieuwsgierig hoe deze kaart presteert in 3DMark. Goed, ik dus eerst 3DMark2000 geinstalleerd. Alles goed en wel, hij ziet dat de Matrox een Direct3D drivertje heeft en gaat aan het testen, met een nette score al zeg ik het zelf.
Maar toen wilde ik dus ook ff 3DMark2001 proberen en daar beweert ie opeens dat m'n kaartje de benodigde eisen niet ondersteund
Ik heb al de WHQL drivers van Matrox geprobeerd en zowel in 2000 als in WinXP RC1 maar geen soelaas.
Vooral dat geblaat over DXTC snap ik niet.
Iemand ervaring hiermee?
Maar toen wilde ik dus ook ff 3DMark2001 proberen en daar beweert ie opeens dat m'n kaartje de benodigde eisen niet ondersteund
Dit krijg ik dus te zien als ik het programma start. Daarna kan ik wel gaan benchmarken maar dat doet ie dan in Software modusThe 3D accelerator you selected does not support the display setting combination you had chosen. The settings have been downgraded.
The default settings for 3DMark2001 are 1024x768 resolution, 32 bit colors, 24/32 bit Z-buffer, compressed textures using DXTC formats 1 and 3.
Ik heb al de WHQL drivers van Matrox geprobeerd en zowel in 2000 als in WinXP RC1 maar geen soelaas.
Vooral dat geblaat over DXTC snap ik niet.
Iemand ervaring hiermee?