Toon posts:

Hulp! bij nieuwe videokaartkeuze!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag;

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe videokaart, 4gb of 6gb.. ik twijfel tussen;

https://www.4launch.nl/pr...orce-GTX-1060-Dual-OC-6GB
of
https://www.bol.com/nl/p/...54/?suggestionType=browse

nu ben ik helaas geen grote expert, en snap ik nog weinig van die lappen tekst die ik gelezen heb =)
maar heb wel speccy;

Intel Core i7 2600 @ 3.4Ghz
Sandy Bridge 32nm Technology

16,0 GB ddr3 RAM

asrock h61 pro btc

dat zijn de specificaties, helaas snap ik het niet helemaal maar ik denk dat beide wel erop zouden moeten passen, heb nu 2gb en dat is het gewoon niet meer!

graag jullie feedback alvast bedankt!

Ryan

Alle reacties

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:59
Da's nogal een verschil in prijs tussen die 2 kaarten die je opnoemt. Wat wil je precies gaan doen met je videokaart? Welke spellen? Welke resolutie?

En welke voeding & videokaart heb je nu in je pc?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Verwijderd

Topicstarter
prijs maakt niet uit, vandaar, ik speel nu assassins creed origins op laag, archeage op laag, ik ben t een beetje zat, maar ik ben ook vooral benieuwd naar t verschil in 4gb of 6gb ik begrijp more is better maar hoelang zal een 4gb nog meegaan enz.. mijn voeding is een Sharkoon wpm bronze 500wt

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-02 17:27
een 1060 3gb is al een aardig stuk sneller dan een gtx 1050ti met 4gb dus gewoon het snelste pakken wat je kunt betalen :) 3gb voor fullhd moet nu nog kunnen maar het is niet erg toekomstbestendig. het liefst pak je een 6/8gb kaart, als je na 2 jaar van plan bent weer te upgraden is 4gb vast geen probleem.

B650e | R5 7600 | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• chemist13
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2025
Die sharkoon is nou ook niet een topvoeding, kijk in het voedingen topic.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:11

MsG

Forumzwerver

De voeding kan altijd nog vervangen worden. Die eeuwige queeste hier om elk zijdelings component te vervangen, maakt zo'n oude upgrade nog weer een stuk duurder.

Daarnaast heb je een i7 2600 of een i7 2600K? Als je een beetje goede koeling hebt of aanschaft kan je deze ook (afhankelijk van het moederbord) ook nog envoudig overklokken. Zo loop de mijne met 1 druk op 'Auto overclock, in het BIOS) op 4.4 Ghz. Dat is nog weer 1000 Mhz meer dan stock.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:16

Esumontere

Floep, banaan.

MsG schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:58:
De voeding kan altijd nog vervangen worden. Die eeuwige queeste hier om elk zijdelings component te vervangen, maakt zo'n oude upgrade nog weer een stuk duurder.
Het probleem van een matige voeding is, dat als je hem gaat belasten, hij wel eens wil klappen. En als je voeding klapt, dan kan hij zomaar het hele systeem frituren. Met als gevolg dat je een hele nieuwe PC kunt gaan kopen in plaats van enkel een GPU en een voeding, wat toch weer een stukje duurder is.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:30
1050TI en 1060 zijn zo zuinig dat zijn oude kaart waarschijnlijk meer verbruikt.
Dus dat verhaal van meer belasting is helemaal niet van toepassing.

En Trompie11, het geheugen zegt niets over de prestaties van de kaart zelf, als je dat denkt. Zoals ook al gezegd is, een 3GB 1060 is een stuk sneller als een 1050TI 4GB.

[ Voor 73% gewijzigd door WEBGAMING op 10-11-2017 17:04 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:11

MsG

Forumzwerver

Esumontere schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:38:
[...]

Het probleem van een matige voeding is, dat als je hem gaat belasten, hij wel eens wil klappen. En als je voeding klapt, dan kan hij zomaar het hele systeem frituren. Met als gevolg dat je een hele nieuwe PC kunt gaan kopen in plaats van enkel een GPU en een voeding, wat toch weer een stukje duurder is.
Ik heb tientallen b-merk voedingen vervangen als bijbaan als reparatie en heb ook zelf wel kapotte voedingen gehad, echter lees ik dit maar weinig en heb het zelf nog nooit meegemaakt. Ik ontken niet dat het in theorie kan bestaan, maar meestal valt je PC gewoon uit. Tweakers zijn koning in problemen creëren die er niet zijn. Als de voeding gewoon z'n werk doet zou ik niet zomaar alles upgraden.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:16

Esumontere

Floep, banaan.

WEBGAMING schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:59:
1050TI en 1060 zijn zo zuinig dat zijn oude kaart waarschijnlijk meer verbruikt.
Wat gaaf dat jij in je kristallen bol kunt zien welke GPU hij nu heeft! _/-\o_
MsG schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 17:16:
[...]

Ik heb tientallen b-merk voedingen vervangen als bijbaan als reparatie en heb ook zelf wel kapotte voedingen gehad, echter lees ik dit maar weinig en heb het zelf nog nooit meegemaakt. Ik ontken niet dat het in theorie kan bestaan, maar meestal valt je PC gewoon uit. Tweakers zijn koning in problemen creëren die er niet zijn. Als de voeding gewoon z'n werk doet zou ik niet zomaar alles upgraden.
Ik heb zelf meegemaakt bij meerdere PC's, waar overigens allemaal een OEM-voeding in zat, dat bij het doorbranden van die voeding een rookwolk uit het moederbord kwam. Daarna deden de PC's in kwestie helemaal niets meer.

Problemen creëren die niet bestaan is natuurlijk vervelend en dat is zeker niet wat hier wordt bedoeld. Echter, een nieuwe GPU kost een hoop geld en een oude, matige voeding heeft nou eenmaal de kans door te fikken en iets kapot te maken. Dat valt buiten de garantie dus ben je simpelweg je geld kwijt. Ik probeer enkel de TS advies te geven, zodat hij hier rekening mee kan houden en derhalve kan overwegen een nieuwe voeding aan te schaffen.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:17
WEBGAMING schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:59:

En Trompie11, het geheugen zegt niets over de prestaties van de kaart zelf, als je dat denkt. Zoals ook al gezegd is, een 3GB 1060 is een stuk sneller als een 1050TI 4GB.
Mijn 1060 6GB gebruikt tijdens PUBG op fullHD toch ook 3GB geheugen. Dus voor de huidige games geen probleem maar inderdaad als in de toekomst de textures beter worden, dan is 3GB niet meer genoeg. Dan zal je dus sneller de grafische pracht en praal moeten terug schroeven om het speelbaar te houden. Vandaar dat ik ook 4GB als minimum zou aanbevelen, of tevreden zijn met iets minder texures in zware games.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:30
Esumontere schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 17:26:
[...]

Wat gaaf dat jij in je kristallen bol kunt zien welke GPU hij nu heeft! _/-\o_
Ik hoef niet precies te weten welke kaart hij heeft. 2gb wijst op een midrange videokaartje van een paar jaar terug. Die verbruiken allemaal meer als een 1050Ti. En ongeveer gelijk aan of meer als een 1060.
Dus tenzij hij een raar low end kaartje heeft wat is uitgerust met 2gb,(zoals een gt710 ofzo) verbruikt zijn huidige kaart meer.
Malantur schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 17:29:
[...]

Mijn 1060 6GB gebruikt tijdens PUBG op fullHD toch ook 3GB geheugen. Dus voor de huidige games geen probleem maar inderdaad als in de toekomst de textures beter worden, dan is 3GB niet meer genoeg. Dan zal je dus sneller de grafische pracht en praal moeten terug schroeven om het speelbaar te houden. Vandaar dat ik ook 4GB als minimum zou aanbevelen, of tevreden zijn met iets minder texures in zware games.
Ben ik helemaal met je eens, mijn punt was alleen dat het geheugen alleen niets zegt over de prestaties, omdat de TS zich zo lijkt te focussen op het geheugen. ;)
Die 4GB komt alleen voor op de 1050TI, en ik zou toch eerder een 1060 3GB aanraden hoor. Maar als het budget het toelaat natuurlijk de 6GB versie.
De 1050TI heeft ook niet de prestaties om de 4Gb volledig te benutten met textures.

[ Voor 45% gewijzigd door WEBGAMING op 10-11-2017 17:41 ]

Pagina: 1