Mandrake install ziet nics niet??

Pagina: 1
Acties:

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik probeer mandrake 8.0 te installen, en er moeten 2 nics in die bak. Een Realtekje en een crappy mtek ding...
Dit gebeurt er achtereenvolgens:
(eerst zeg ik mn ADSL opties etc)
-Which net driver should I try - Realtek RTL etc
-Blabla autoprobe...
-Found realtek blabla... do you have another one - NO
-No ethernet netw. adapt. has been detected blabla... i cannot setupp this con. type.

En dan kan ik dus weer van voren af aan...
Hoe kan ik zorgen dat draakje wel mijn nics ziet, wat is er voutd?
Alvast tenx voor hulp.

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Ten eerste zal dat andere kaartje zal ook wel een Realtek zijn, de meeste 'crappy' el cheapo kaartjes zijn dat.

En Mandrake ziet alleen Plug en Play kaarten. Als 1 van die kaarten dus niet PnP is, moet je de module met de hand laden, bv zo:
code:
1
modprobe ne2k io=0x280

(uiteraard aanpassen aan jouw kaart en geheugenadres). Het geheugenadres kan je niet met software achterhalen (hooguit door er wat te proberen en kijken of er eentje werkt). Je kan het meestal instellen met jumpers of een apart (dos) programmaatje.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Ok tenx man.. Ik trouwens nu sowieso de text setup doen want die gui is gewoon buggy als een terrinwagen ofzo...

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 14:37 schreef RubZie het volgende:
Ok tenx man.. Ik trouwens nu sowieso de text setup doen want die gui is gewoon buggy als een terrinwagen ofzo...
Zou je dan uberhaupt wel mandrake installeren? Mandrake is juist newbie-friendly door al die gui's. Als je toch textmode fijner vind werken, probeer dan Debian of Slackware