Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• bassiej19
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-11 18:52
Goedemiddag,

Ik heb weer eens de hulp van de ervaren tweakers nodig :).

Met ons kantoor zitten we op een landgoed met 2 gebouwen. Het ene gebouw zitten wij in en het andere gebouw staat leeg en wordt niks meer gedaan.

Nu hebben wij een schuifhek met intercom welke altijd gesloten is, waarvan de bediening in het leegstaande pand zit.

Nu moesten we altijd een paar honderd meter lopen als er weer eens iemand voor het hek stond om deze te openen.

Aangezien ik handig ben met de RPI heb ik een raspberry pi gemaakt met een schakelbordje welke via een 4G modem contact maakt met een nodejs server in ons kantoor. Aangezien het hek werkt via een simpele puls schakelaar was dit gemakkelijk te realiseren. Inmiddels kunnen we dus via de mobiele telefoon op afstand het hek openen.

Echter zouden we ook graag de intercom weer werkend willen hebben. Bij het hek staat gewoon een paal met ingebouwde intercom, en in het leegstaande gebouw staat er een "normale" handtelefoon (zonder toetsen), waarop het binnenkomt als iemand op de bel drukt. (de telefoon betreft enkel hoorn + houder). De pullknoppen zaten in een los metalen kastje.

Nu is mijn vraag:
Is het gemakkelijke om de 2 aderige telefoon door te koppelen over het internet en de hoorn dan te plaatsen in het andere gebouw.

Ik heb op internet zitten zoeken maar kan echt niks vinden.

Bijv een rpi module die het signaal omzet naar bijvoorbeeld een webrtc stream zou ook afdoende zijn.

Hopelijk is het duidelijk en snapt men wat ik bedoel. Het hoeft niet perse ook op de mobiel te werken. Een telefoon verlengen zou afdoende zijn.

Alvast dank

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 20:54
Zou je kunnen doen met een rf koptelefoon. Telefoon is mono en die koptelefoon is stereo. Anders zou je iets kunnen doen met een USB geluidskaart aan die pi?