Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:50
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Reken een leaseauto gewoon eens door...

Grof gezegd; zolang je niet in de hoogste belastingschaal valt, kost een leaseauto met nieuwwaarde van 50K je per jaar 12.5K belastbaar en na aftrek is dat grofweg 300 Euro van je totale loon af.

En anders laat je een pro-forma loonstrook opstellen met doorrekening van een leaseauto incl prive-gebruik.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Private lease is tegenwoordig ook steeds gangbaarder; kijk eens wat een auto die je zou willen in de private lease ongeveer kost, en je hebt imho een inschatting van hoeveel salaris zo'n auto 'waard' is. (of je kunt overwegen om zelf die auto te leasen :P )

[ Voor 11% gewijzigd door naitsoezn op 10-11-2017 12:12 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels-vknit
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-03-2021
Kun je je huidige auto niet "oprijden" of nog enige tijd mee doorrijden tot je een leuke benzine-auto kunt kopen? Met als voorwaarde dat je natuurlijk wel km-vergoeding krijgt.

PSN: bakbao-boer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
MAX3400 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:10:
Reken een leaseauto gewoon eens door...

Grof gezegd; zolang je niet in de hoogste belastingschaal valt, kost een leaseauto met nieuwwaarde van 50K je per jaar 12.5K belastbaar en na aftrek is dat grofweg 300 Euro van je totale loon af.

En anders laat je een pro-forma loonstrook opstellen met doorrekening van een leaseauto incl prive-gebruik.
Dat zijn de kosten voor TS, aan bijtelling. Maar er zal ook een verschil in brutoloon zitten tussen wel of geen lease-auto, zeker in dit geval waar de werknemer de lease-auto eigenlijk niet nodig heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:18
Waarom zou je zelf een lagere loonwens geven?
Je hebt je loonwens besproken en wil daar graag bovenop een leasewagen.

Je gaat netto minder loon over houden hierdoor en krijgt geen reiskosten vergoeding meer.
Maar daar staat tegenover geen zorgen mbt de auto.

Bruto ook nog eens een lager loon is helemaal dubbelop.
Althans vanuit jouw perspectief.

Laat de werkgever gewoon een voorstel doen en kijk of je het acceptabel vind (na een pro forma doorrekening)

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Superkanjo schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:17:
[...]

Dat zijn de kosten voor TS, aan bijtelling. Maar er zal ook een verschil in brutoloon zitten tussen wel of geen lease-auto, zeker in dit geval waar de werknemer de lease-auto eigenlijk niet nodig heeft.
Dat wordt dan dus de vraag; met 300 Euro aan kosten die je niet meer hebt, kan je met een werkgever praten over mobiliteitsbudget (bruto uitbetaling van je lease-bedrag) of anderszins een kleine vergoeding voor het woon-werk verkeer.

Of topicstarter dan netto, ten opzichte van huidige situatie, nog wel een auto wil/kan betalen zonder gebruik te maken van "een vaste lease-regeling", lees ik niet geheel terug in de startpost.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 23:05
Simpel benaderd, als jij geen auto nodig hebt voor je werk en je wil een leaseauto, zal je werkgever die kosten voor die auto toch ergens van moeten betalen. Een leaseauto kost bv 600 euro ex brandstof, dan is het toch vreemd als jij 5000 bruto zou krijgen + auto terwijl een andere collega zonder auto maar 5000 krijgt? Immers jij bent minimaal 600 euro al duurder (en als je prive gaat rijden moet de werkgever ook nog eens 2,7% over de catalogus prijs per jaar extra aan belasting betalen, en dan ook nog eens de brandstof).

Kortom, het is niet raar als je wat salaris inleverd en daar een auto voor terugkrijgt als het niet gebruikelijk is of noodzakelijk voor de functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Salaris inleveren is vrij normaal, normaliter zou ik zeggen dat het gelijk is aan de kosten die een werkgever heeft aan jouw privé gebruik. Echter omdat voor jou een leaseauto niet nodig is voor de functie zou ik het niet gek vinden dat je iets meer moet inleveren dan normaliter gebruikelijk is.

Mij lijkt 500 euro bruto per maand een mooi bedrag indien daar een B segment auto tegenover staat. Indien het een D segment auto is dan zal dat bedrag wat hoger liggen. En ook afhankelijk van de afspraak mbt brandstofkosten en privekilometers.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als de TS de leaseauto geenszins nodig heeft en bijna alle verkeer prive is, dan zal de bijtelling veel hoger zijn. Maar: als je in loon inlevert dan wil je dat als eigen bijdrage doen, zodat de werkgever dat kan aftrekken van de bijtelling.

Was al vertelt dat je het concreet wilt doorrekenen? :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Tenzij je elektrisch wilt gaan rijden is dankzij de bijtelling de lol er wel af voor lease auto's. Als je brutoloon moet inleveren voor de lease auto dan ben je waarschijnlijk voordeliger uit met een Private Lease constructie. Hierbij heb je alle voordelen van een lease auto, maar jij draagt het risico (bijv bij ontslag/ziekte) en niet je werkgever.

Vergeet niet dat veranderingen in je brutoloon ook effect heeft op eventuele kinderopvangtoeslag, pensioen, WW en de zorgwet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Freezerator schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:20:
dan is het toch vreemd als jij 5000 bruto zou krijgen + auto terwijl een andere collega zonder auto maar 5000 krijgt?
Dat is nu dus onderhandelen.
Leuk als een ander zo denkt, maar als het bedrijf er mee akkoord gaat? Zie het probleem niet.
Zo lang je er niet mee te koop gaat lopen moet dat geen probleem zijn.

Dat het redelijk gebruikelijk is kan best. Maar zie niet in waarom je zelf je loonwens naar beneden bij zou moeten stellen, nog voordat de werkgever heeft aangegeven wat ze willen doen.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:37

Yucon

*broem*

Ik zou er van uitgaan dat de eerste insteek van het bedrijf is dat ze de werkelijke kosten in je salaris doorberekenen. Dus dan zou die 650 nog niet zo'n vreemd bedrag zijn.

Private lease is natuurlijk ook een optie. Maar misschien moet je ook eens bedenken waarom je altijd pech bij aankoop hebt.. geen idee hoe je het nu doet maar een aankoopkeuring of bij bepaalde bedrijven wegblijven kan wonderen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Yucon schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:25:
Ik zou er van uitgaan dat de eerste insteek van het bedrijf is dat ze de werkelijke kosten in je salaris doorberekenen. Dus dan zou die 650 nog niet zo'n vreemd bedrag zijn.
Goeie deal voor de werkgever, maar waardeloos voor de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

F_J_K schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:22:
Als de TS de leaseauto geenszins nodig heeft en bijna alle verkeer prive is, dan zal de bijtelling veel hoger zijn. Maar: als je in loon inlevert dan wil je dat als eigen bijdrage doen, zodat de werkgever dat kan aftrekken van de bijtelling.

Was al vertelt dat je het concreet wilt doorrekenen? :P
Bijtelling is niet afhankelijk van de verhouding tussen zakelijk en privé gebruik.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Deveon schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:29:
[...]

Goeie deal voor de werkgever, maar waardeloos voor de TS.
Dat is meestal zo bij een eerste bod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 23:05
Morelleth schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:24:
[...]

Dat is nu dus onderhandelen.
Leuk als een ander zo denkt, maar als het bedrijf er mee akkoord gaat? Zie het probleem niet.
Zo lang je er niet mee te koop gaat lopen moet dat geen probleem zijn.

Dat het redelijk gebruikelijk is kan best. Maar zie niet in waarom je zelf je loonwens naar beneden bij zou moeten stellen, nog voordat de werkgever heeft aangegeven wat ze willen doen.
Eens dat het onderhandelen is, maar dit is ook om voor de TS even bewustzijn te creëren wat een auto kost en dat hij begrijpt waarom een werkgever hier dus rekening mee houdt. Soms vergeten mensen wat z'n arbeidsvoorwaarde kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Ah zo.

Tja. Er zal hoogstwaarschijnlijk vanuit de werkgever inderdaad wel een lager bod komen.
Maar daarom zei ik ook laat een pro forma maken met het bod van de werkgever en kijk of het acceptabel is of niet. In vergelijking met de huidige situatie.

Sommige werkgevers kennen de regels ook niet helemaal goed.
Mij laatste werkgever heeft mij (onbedoeld) een opslag gegeven van ruim 20% omdat ze mij verplichte een auto van de zaak te accepteren bij in vaste dienst komen en ik op het zelfde netto loon wilde blijven als met mijn gemiddelde reiskostenvergoeding - eigen auto kosten.
Soms zeggen ze ja en heb je geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-09 14:00
In dit geval zal de werkgever budgetneutraal willen schakelen. De auto is immers geen vaste arbeidsvoorwaarde, maar onderdeel van het individuele aanbod.

Een auto van 650 euro excl BTW incl brandstofvoorschot per maand en cataloguswaarde 25.000 euro (ivm BTW correctie) kost we werkgever ongeveer 8500 per jaar. Evenveel als ~500 euro brutosalaris.

Je hebt dan als werknemer te maken met de volgende netto kosten:
* 500 euro brutoloon kwijt (300 netto)
* bijtelling (ongeveer 200 netto).

De auto kost je in dit voorbeeld dus 700 per maand.

Meestal is een leaseauto fiscaal niet interessant, tenzij je (a) graag nieuw rijdt en flink wat kilometers maakt of (b) een auto met lage bijtelling kiest. Bijvoorbeeld een Nissan Leaf kan interessant zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door t_captain op 10-11-2017 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weysboy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-08 21:57
Met ov naar werk en de auto verkopen geen optie? Greenwheels is best prima als je maar een paar keer per maand privé rijdt. Zo hou je meer geld over om op gegeven moment wel zelf een auto te kunnen kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roundlet
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 19:07
Ik zie dat je zegt dat je pech hebt met 2e hands auto's. Koop een Honda of Toyota en laat iemand mee gaan met verstand. misschien niet de mooiste auto's. Maar wel goede

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Weysboy schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:17:
Met ov naar werk en de auto verkopen geen optie? Greenwheels is best prima als je maar een paar keer per maand privé rijdt. Zo hou je meer geld over om op gegeven moment wel zelf een auto te kunnen kopen.
Dat of een kleine goedkope zuinige tweedehands kan inderdaad prima een optie zijn - afhankelijk van het gebruik. De TS suggereert inderdaad op fiets- of hooguit busafstand te wonen. Het is wel lastig voor familiebezoek, uitjes, grote boodschappen, etc. Maar kan zeker om een tijdje te sparen handig zijn.
Tsurany schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:29:
Bijtelling is niet afhankelijk van de verhouding tussen zakelijk en privé gebruik.
De belastingdienst vindt van wel :Y)
(Dit n.a.v. de melding dat de klanten dichtbij kantoor zitten).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:23

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Hoeveel km denk je jaarlijks te gaan rijden. 650,- vind ik persoonlijk best krap ?

Regelingen voor leaseauto verschillen per bedrijf. Ik zou dit informeren bij de potentiële nieuwe werkgever welke regeling zij hanteren. Op moment dat je deze informatie hebt kun je ook gaan doorrekenen wat het jou gaat kosten om lease auto te gaan rijden. Voor ons is het puur gissen.

Zie veel verschillen in regelingen. Zou kreeg ik een ruim budget en ga maar shoppen. Gekozen voor shortlease constructie. Deel van budget wat ik overhoud gaat terug als bonus mijn salaris in.

[ Voor 8% gewijzigd door Daan_ op 10-11-2017 15:21 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

F_J_K schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:55:

Ik heb nog nooit gehoord dat de belastingdienst ook maar iets doet qua controles. Hoe willen ze privé en zakelijk gebruik uit elkaar houden als niemand dat überhaupt bijhoud?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Voor de werkgever is het vrij eenvoudig: kosten zijn kosten, of het nu aan A of B opgaat. Als jij die leaseauto niet nodig hebt, is het voor jou ook eenvoudig: zonder leaseauto houd je meer geld over.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Je kan niet goedkoper rijden dan gewoon je huidige diesel nog een tijdje houden. Wat maakt het uit dat je 100 euro per maand kwijt bent aan MRB, als het alternatief is dat je 5 keer zoveel inlevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:39
Vraag aan je toekomstig werkgever 2 voorstellen, ééntje met en ééntje zonder firmawage, en laat ze voorrekenen wat je in beide gevallen netto over houdt.
Dan weet je ineens waar je aan toe bent.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Jup dat is een risico, kans dat je hierop gepakt wordt is echter niet bijzonder hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:43

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Bij mijn werkgever scheelde het 810 euro bruto tussen wel een lease auto en geen lease auto, tegenwoordig is het anders weggewerkt waardoor het onzichtbaar is geworden.
Afhankelijk van kilometer vergoedingen als je geen lease auto hebt kan het bedrag natuurlijk iets lager uitkomen.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 10:30
Tsurany schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:36:
[...]

Ik heb nog nooit gehoord dat de belastingdienst ook maar iets doet qua controles. Hoe willen ze privé en zakelijk gebruik uit elkaar houden als niemand dat überhaupt bijhoud?
Een collega van mij is toch echt 3 jaar achter elkaar gecontroleerd. Als je eenmaal in de molen zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
Hoe dichtbij is dichtbij? Boven de 15km, je auto lekker houden, onder de 15km lekker fietsen (e-bike van de zaak). Een diesel is toch niet zo duur dat je gelijk een leaseauto wil. Een leaseauto kan ook een (heel groot) blok aan je been zijn. Zeker omdat werkgever geen auto's verstrekt, zul je een contract moeten tekenen dat op jouw naam staat, vaak zit je daar 4 jaar aan vast en daarmee is weggaan bij nieuwe bedrijf een stuk lastiger (stel dat functie tegenvalt). Voelt voor mij een beetje gerommel in de marge en de "kosten" van je auto kun je prima uitonderhandelen bij je salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakesushi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-08-2020
Privelease vind ik toch echt het domste wat je kan doen.
Onder andere zoals de persoon boven mij beschrijft.

[ Voor 32% gewijzigd door Sakesushi op 10-11-2017 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:23

Daan_

Alles op zijn tijd !!

DeveloperNL schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 17:00:
Hoe dichtbij is dichtbij? Boven de 15km, je auto lekker houden, onder de 15km lekker fietsen (e-bike van de zaak). Een diesel is toch niet zo duur dat je gelijk een leaseauto wil. Een leaseauto kan ook een (heel groot) blok aan je been zijn. Zeker omdat werkgever geen auto's verstrekt, zul je een contract moeten tekenen dat op jouw naam staat, vaak zit je daar 4 jaar aan vast en daarmee is weggaan bij nieuwe bedrijf een stuk lastiger (stel dat functie tegenvalt). Voelt voor mij een beetje gerommel in de marge en de "kosten" van je auto kun je prima uitonderhandelen bij je salaris.
Zelf heb ik in overleg gekozen voor shortlease constructie geen contract voor 3 jaar of langer. Nadeel lease bedrag ligt iets hoger en je hebt vaak te maken met voor geconfigureerde auto's. Voordeel geen kosten mocht ik switchen van baan. En als ik wens kan ik elk jaar switchen van auto. Nu niet meer interessant aangezien ik nu bij de 22% auto's uitkom. Ik houd het dan ook maar bij de 15% die ik nu rij.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Als je op dit moment geen budget hebt, zou ik kijken naar een klein auto'tje in de private lease. Die zijn echt spotgoedkoop, zo goedkoop dat ik persoonlijk niet begrijp hoe het mogelijk is dat ze voor die prijs worden aangeboden.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:03:
In dit geval zal de werkgever budgetneutraal willen schakelen. De auto is immers geen vaste arbeidsvoorwaarde, maar onderdeel van het individuele aanbod.

Een auto van 650 euro excl BTW incl brandstofvoorschot per maand en cataloguswaarde 25.000 euro (ivm BTW correctie) kost we werkgever ongeveer 8500 per jaar. Evenveel als ~500 euro brutosalaris.

Je hebt dan als werknemer te maken met de volgende netto kosten:
* 500 euro brutoloon kwijt (300 netto)
* bijtelling (ongeveer 200 netto).

De auto kost je in dit voorbeeld dus 700 per maand.

Meestal is een leaseauto fiscaal niet interessant, tenzij je (a) graag nieuw rijdt en flink wat kilometers maakt of (b) een auto met lage bijtelling kiest. Bijvoorbeeld een Nissan Leaf kan interessant zijn.
Volgens mij klopt dit niet helemaal, ik ben geen expert, maar als je zelf een bijdrage moet leveren aan de auto dan hoef je dit niet ook nog aan bijtelling te betalen. Als je in dit voorbeeld dus 500 euro bruto meebetaald aan de auto, dan mag je deze van de bijtelling aftrekken waardoor het voorbeeld op 0 euro bijtelling uitkomt. Hij is dan alleen de 500 euro bruto kwijt.

(https://www.routevision.n...rage-leaseauto-aftrekbaar)

Als ik er compleet naast zit dan hoor ik dat ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
Klopt. Je netto eigen bijdrage gaat van je bruto bijtelling af.
Nadeel is dat je bij die constructie dan helemaal veel kwijt bent.

Besides. Zover ij begrijp heeft de werkgever nog niet eens een bod gedaan en hebben ze alleen gezegd dat ze dan even gaan kijken wat ze kunnen gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
We hebben het niet over een eigen bijdrage, maar een salariskorting.

Je hebt in mijn voorbeeld 500 minder brutoloon, maar door de bijtelling een belastbaar inkomen dat stechts 40 euro lager ligt. Die auto kost je dus bijna 500 netto.

Ik zie nu dat ik een domme rekenfout heb gemaakt in mijn vorige post. 300 plus 200 is natuurlijk geen 700 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

[...]

Dat of een kleine goedkope zuinige tweedehands kan inderdaad prima een optie zijn - afhankelijk van het gebruik. De TS suggereert inderdaad op fiets- of hooguit busafstand te wonen. Het is wel lastig voor familiebezoek, uitjes, grote boodschappen, etc. Maar kan zeker om een tijdje te sparen handig zijn.

[...]

Volgens mij bestaat 25% bijtelling niet meer. Lekker up to date stuk.

Krijg ik nu geld terug omdat ik maar 10% privé rijd?

Raar weer dat ze hier tijd in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

PWM schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 08:05:
[...]

Volgens mij bestaat 25% bijtelling niet meer. Lekker up to date stuk.

Krijg ik nu geld terug omdat ik maar 10% privé rijd?

Raar weer dat ze hier tijd in steken.
.. en flauw dat het maar 1 kant uit werkt. Als je vanwege omrijden om kinderen na je werk op te halen of zoiets bijna gedwongen bent je auto prive te gebruken, maar er verder niets mee doet geven ze ook niet thuis als je om een aangepast tarief vraagt.

Ik heb het zelf bij de hand gehad in verband met veel hotelovernachtingen.. 's avonds met de auto de deur uit zijn dan ook privekm's dus zonder privegebruik zit je opgesloten in het hotel. Achteraf betaalde ik bijna een euro belasting per 'echte' privekm.. :(

maar dat is een persoonlijke frustratie. Ik liet me gaan, sorry :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
In een hotel ben je zonder auto niet meer opgesloten dan in je huis lijkt me. De ritten tussen hotel en zakelijke bestemming zijn gewoon zakelijk. Zorg dat je een hotel in het centrum hebt en je hebt je auto verder niet nodig.

Verder is een rittenadministratie buiten NL makkelijker te balanceren dan in NL. Geen ANPR camera’s :)
Pagina: 1