buttonbox meuk (buttos,knobs en zo) advies gevraagd.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Ik ben bezig met een build aan het ontwerpen/uitzoeken voor buttonbox(s) .. (zoon en schoonvader)

Dus ik (be)zoek de webwinkels in binnen en buitenland .. maar ik verbaas me eigenlijk aan de keuze mogelijkheid en erger nog .. alles is vaak zonder bijpassende (draai)knop of beschermdingtje

Ik zoek ook onder andere klepjes die over buttons heengaan met een "activation trigger" dus pas als je het kapje/bescherm dingetje open doet zodat je bij de knop kan .. Dat pas op dat moment de knop geactiveerd word.

En ik geloof best dat het erg simpel is, maar ik raak een beetje de boom kwijt in het bos. met name aan de enorme keus (ik ben bang te bestellen wat niet op elkaar zal passen) ... vooral met draaiknoppen en knopjes ..
RobinKuijp schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:54:
en wat is nou exact je vraag? als ik vragen mag :)
hoe weet ik dat ik de juiste meuk die bij elkaar hoort bestel :) dus knop en kapje op elkaar afgepast ..

[ Voor 15% gewijzigd door vso op 10-11-2017 13:05 ]

Tja vanalles

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinKuijp
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-08 19:37
en wat is nou exact je vraag? als ik vragen mag :)

Meow, meow I'm a cow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je zoekt dit:Afbeeldingslocatie: https://www.baco-army-goods.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/v/e/veiligheidskap.jpg?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
ja maar dan dat ze ook een "schakelaar over halen" ? maar dat is een bonus search :)

Maar die zijn redelijk makkelijk het zijn juist de draai knopjes en knopjes op push buttons en encoders hoe weet ik dat ik de juiste heb .. ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

vso schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 18:52:
[...]

ja maar dan dat ze ook een "schakelaar over halen" ? maar dat is een bonus search :)
Euhm, die beschermkapjes zijn juist bedoeld om de schakelaar niet over te halen. Dat je 'm niet per ongeluk activeert, zeg maar
Maar die zijn redelijk makkelijk het zijn juist de draai knopjes en knopjes op push buttons en encoders hoe weet ik dat ik de juiste heb .. ?
Heeft the big C niks op dat gebied?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:29

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Knopjes hebben meestal standaard afmetingen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Bijvoorbeeld deze? https://www.banggood.com/...s=detail-left-hotproducts
Linksonder staan er nog meer relevante schakelaars.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:35
Ik heb deze gemaakt voor onze kleine dame:

https://pin.it/HRQzLgj

Voornamelijk van eBay meuk.
Zoek eens op toggle switch, pushbutton, led chaser kit enz

Een led en weerstand assortiment is ook handig .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
ronnie vd schreef op zondag 12 november 2017 @ 23:52:

leuk gedaan !

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Mag ik vragen wat deze knoppen straks horen te doen? Gaat hier vermogen door (230VAC) of juist simpele stuursignaaltjes rond 5VDC?

Zo uit mijn hoofd is de enige 'valkuil' bij schakelaars vastgelaste contacten door hoge gelijkspanning (laten we zeggen boven 24VDC) of te hoge stroom. Als je daar geen last van hebt, dan kan ik geen scenario verzinnen waarin een schakelaar 'niet zou werken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter

ik wil eigenlijk iets dergelijks maken, alleen goedkoop aan materiaal komen en het liefst alles in 1x bestellen zonder dat ik meerdere keren moet bestellen ..

de kapjes en draaiknopjes die op de schakelaars moeten tja .. daar loop ik tegenaan .. wat past op wat .. en vooral waar bestel ik complete setjes .. met tips uit dit topic kijk ik ook verder dan chinese sites zoals MP, Ebay enzv ..

[ Voor 32% gewijzigd door vso op 13-11-2017 11:44 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 20:22

Stoney3K

Flatsehats!

Flake schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:40:
Mag ik vragen wat deze knoppen straks horen te doen? Gaat hier vermogen door (230VAC) of juist simpele stuursignaaltjes rond 5VDC?

Zo uit mijn hoofd is de enige 'valkuil' bij schakelaars vastgelaste contacten door hoge gelijkspanning (laten we zeggen boven 24VDC) of te hoge stroom. Als je daar geen last van hebt, dan kan ik geen scenario verzinnen waarin een schakelaar 'niet zou werken'.
Ik heb het vermoeden dat dit om een box met dummy knoppen gaat, waar zoonlief naar hartelust mee kan spelen zonder dat het iets doet.

Als het nog moet knipperen of een beetje leuk reageren, dan kun je alles prima aan een Arduino knopen en dan zelf iets leuks verzinnen om een stel LED's of andere toeters en bellen in een bepaalde volgorde te triggeren.

De term waar je naar op zoek moet als je zo'n beschermkap zoekt is een 'switch guard'.

[ Voor 13% gewijzigd door Stoney3K op 13-11-2017 11:44 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Stoney3K schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:43:
[...]
Ik heb het vermoeden dat dit om een box met dummy knoppen gaat, waar zoonlief naar hartelust mee kan spelen zonder dat het iets doet.

Als het nog moet knipperen of een beetje leuk reageren, dan kun je alles prima aan een Arduino knopen en dan zelf iets leuks verzinnen om een stel LED's of andere toeters en bellen in een bepaalde volgorde te triggeren.

De term waar je naar op zoek moet als je zo'n beschermkap zoekt is een 'switch guard'.
switch guard with intergrated switch ;) ...dit is overgens een bonus vraag ..

ja ik ga wel voor iets stevigs, en multifuctioneel .. lees wanneer niet op de pc zal het als een "dummy board" fungeren, met pc aan als simulator toevoeging :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:39

Tijntje

Hello?!

Wat gaaf, heb je daar ook ergens een schema of build guide van?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Tijntje schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:53:
[...]

Wat gaaf, heb je daar ook ergens een schema of build guide van?
youtube o.a zoek op button box
YouTube: button box kies er 1 ;)

of extreem YouTube: Making Fun: Mission Control Desk

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Juist. Ik snap wat OP gaat doen.
Als je ook zo'n Arduino-achtig bordje gaat gebruiken, dan lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat je een schakelaar in huis haalt die elektrisch niet werkt. En of alles gaat passen mechanisch gezien zul je zelf moeten bepalen met de middelen die je daarvoor hebt. In een professionele omgeving heb je altijd technische tekeningen van de onderdelen tot je beschikking zodat je een 3d model kan bouwen in je design of evt losse berekeningen kunt maken. Verder zul je het moeten doen met de informatie die de verkoper/fabrikant ter beschikking stelt. Als je die niet hebt, dan wordt het gokken. Simpel antwoord op een simpele vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 20:22

Stoney3K

Flatsehats!

Je kan je schakelaars nu natuurlijk ook met enige creativiteit in een plank schroeven. Ze hebben verder weinig functie behalve er gaaf uitzien. Dat is bij een professioneel ontwerp wel anders, daar moet alles precies passen binnen de design constraints en heeft het een specifieke functie.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 07:57
Kijk eventueel naar industriele schakelaars, knoppen en lampen van a.o. Schneider of EAO als het wat groter uitgevoerd moet zijn.

De kleinere knopjes en schakelaars moeten bij Conrad, Farnell of RSonline wel te vinden zijn.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:35
Dank voor de complimenten 😄

Knoppen koop je ook op eBay 😃
Zoek op potentiometer knob
https://rover.ebay.com/ro...Fulk%2Fitm%2F272573195435

Ik heb in totaal een euro of 30 uitgegeven.
Kastje komt van de Xenos.
Alle schakelaars stekkers en leds van eBay.
Veel onderdelen (zoals de licht effecten en ventilators) lagen nog in de rommelbak.

Voeden doe ik met 2 18650 cellen parallel
Dan een protectie/laad printje.
Sleutelschakelaar en dan een step up naar 12v (voor de ventilators en een step down naar 9....kon ook anders maar dit was er nog 😃

Ik heb ooit een schetsje van het schema gemaakt, zal eens kijken of die er nog is.

Een arduino gebruiken is ook een leuk idee....maar je bent wel wat beperkt met het aantal in en uitgangen.

Ik wil later nog een mp3 trigger bestellen en inbouwen voor wat geluidseffecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
ronnie vd schreef op maandag 13 november 2017 @ 18:47:
Dank voor de complimenten 😄

Knoppen koop je ook op eBay 😃
Zoek op potentiometer knob
https://rover.ebay.com/ro...Fulk%2Fitm%2F272573195435

Ik heb in totaal een euro of 30 uitgegeven.
Kastje komt van de Xenos.
Alle schakelaars stekkers en leds van eBay.
Veel onderdelen (zoals de licht effecten en ventilators) lagen nog in de rommelbak.

Voeden doe ik met 2 18650 cellen parallel
Dan een protectie/laad printje.
Sleutelschakelaar en dan een step up naar 12v (voor de ventilators en een step down naar 9....kon ook anders maar dit was er nog 😃

Ik heb ooit een schetsje van het schema gemaakt, zal eens kijken of die er nog is.

Een arduino gebruiken is ook een leuk idee....maar je bent wel wat beperkt met het aantal in en uitgangen.

Ik wil later nog een mp3 trigger bestellen en inbouwen voor wat geluidseffecten.
Helaas kan een RPI niet als "client" dienen (iets met usb OTG oid) dan moet je andere complexe dingen doen.. maar arduino kan wel heel goed. en met multiplexen kan je best veel knopjes aansturen
en een mp3 afspelen moet ook niet te lastig zijn :)

Tja vanalles

Pagina: 1