Toon posts:

Gamecontroller advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hey guys,

Ik ben opzoek naar een controller voor PC games. Ik ga deze gebruiken voor PES '18 en Call Of Duty en wellicht andere games voor later.

Daarbij wil ik graag dat de controller ook op de PS4 werkt omdat een vriend van me een PS4 heeft. Ik ben niet echt fan van de PS4 controller zelf en vind de design en alles van andere controllers veel mooier en beter, dus een PS4 controller zal mijn laatste optie zijn en zelfs dan zal ik het overwegen. Ik had iets gezien over converters waarbij je een XBOX One controller kan gebruiken op de PS4 en de PC? Iemand ervaring hiermee? Is dat het het geld waard?

Is het ook eenvoudig om een XBOX one controller of PS4 controller op de PC te gebruiken? Ik gebruik Windows 7. Ik geloof dat ik voor de XBOX one controller een stick moet aanschaffen? Mijn budget zit rond de 50/60 euro maar mocht het net iets erboven zijn en aan mijn eisen voldoen ben ik wel bereid om er wat extra's voor neer te leggen.

Dit zijn controllers die ik zelf al op het oog had maar nog niet echt aan mijn eisen voldoen:

https://www.bol.com/nl/p/...93/?suggestionType=browse

http://www.informatique.n...ro-usb-gamepad-zwart.html

Dat hij op de PS4 moet werken is niet een must maar het zal wel erg fijn zijn mocht het mogelijk zijn. Daarnaast sta ik open voor advies en ervaringen met andere controllers.

Alvast bedankt voor jullie advies! :)

Alle reacties

• Boudewijnb
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21-12-2025
Waarom wil je een controller gebruiken voor COD?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hint: Windows 7 gaat lastiger om met de Xbox controller, drivers en actuele games dan Windows 10.

En ja, een Xbox controller, zeker de recente versies, kan je met een dongle of kabel of soms via bluetooth aan een PC koppelen.

PS4? Geen idee.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:28:
Hint: Windows 7 gaat lastiger om met de Xbox controller, drivers en actuele games dan Windows 10.

En ja, een Xbox controller, zeker de recente versies, kan je met een dongle of kabel of soms via bluetooth aan een PC koppelen.

PS4? Geen idee.
Ja had ook al zoiets vernomen.. Als dat een probleem word kies ik gewoon voor een gewone PC controller. Iemand ervaring hiermee?

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:37
Ik gebruik een XBONE en een XB360 controller op windows 10, en in het verleden op win 7. Heeft nooit problemen gegeven en werkt out of the box.
Alleen zorgen dat je een exemplaar met windows USB dongle koopt als je voor de 360 versie gaat, of over BT beschikt voor de ONE versie. (of usb ;)

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-02 16:26
Is wel bedraad maar misschien is deze een optie? pricewatch: Nacon Revolution Pro Controller PS4 Zwart

Een Xbox One controller kan ook, dan moet je een Cronusmax adapter hebben. Verder heb ik daar geen ervaring mee, heb het ook maar gevonden met Google. De adapter kost wel bijna zoveel als de controller ;). Ik zou het niet de moeite vinden als het maar om bij je vriend te gebruiken is.

Als je een Xbox One controller aan je pc wilt koppelen heb je drie opties:
- Bluetooth (als je pc dat al heeft of met dongle) pricewatch: Microsoft Xbox One draadloze controller (V2) Zwart
- Draad pricewatch: Microsoft Xbox One draadloze controller (V2) + kabel voor Windows...
- Adapter pricewatch: Microsoft Xbox One Wireless Controller + Adapter voor Windows Zwart of pricewatch: Microsoft Xbox Wireless Adapter for Windows 10 Zwart (alleen adapter). Die werkte trouwens eerst alleen met Windows 10 maar later is Windows 7 en 8.1 ondersteuning toegevoegd.
Pagina: 1