Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb momenteel 8gb ram geheugen op mijn moederbord zitten en heb de mogelijkheid gekregen er 8gb bij te doen. Dit is echter van een ander merk. Is het mogelijk deze 2 samen te voegen en werkt dit dan naar behoren.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Moederbord: MSI Z87-G45 Gaming (ATX - LGA1150 Socket - Z87 - USB 3.0 - Gigabit Ethernet - HD Audio)

RAM: Crucial Ballistix Sport VLP (8 GB : 2 x 4 GB - DIMM 240-pins low profile - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 - CL9 -)

Ik wil graag toevoegen: RAM: Corsair DDR3 Vengeance Pro 2x8GB (1866 MHz )

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kom verschillende antwoorden tegen op het internet alleen is niks echt duidelijk. Daarom mijn vraag of dit werkt.

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarschijnlijk gaat het wel werken. Het nieuwe geheugen zal wel terugklokken omdat de geheugencontroller uitgaat van de snelheid van het traagste geheugen (maar zo groot is dat verschil toch niet).
Je kunt altijd de pech hebben dat iets niet compatible is, maar die kans is niet zo heel groot.

Zorg er alleen voor dat de DIMMetjes wel allemaal op 'tzelfde voltage kunnen werken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie. Dus als ik het goed begrijp kan ik de 2 sticks gewoon plaatsen en hij zal dan uitgaan van mijn oude geheugen qua MHz. Ik heb alleen geen enkel idee hoe ik de DIMMetjes op het zelfde voltage kan laten werken. Heb hier net even een zoek opdracht op het forum voor uitgezet en vind van alles maar niks verduidelijkt het echt. Zou ik hier misschien toelichting op kunnen krijgen?

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:25
Als je zoekt op google vind je heel veel info:
https://www.google.nl/sea...voltage+change&gws_rd=ssl

Daarnaast geeft mijn persoonlijke voorkeur om 2 de zelfde bankjes te plaatste ipv 2 verschillende.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vergeet alleen niet dat je OS nog wel eens roet in het eten kan gooien; Windows 7 Home Premium x64 zal maar 16GB kunnen gebruiken, bijvoorbeeld.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
corporalnl schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:50:
Als je zoekt op google vind je heel veel info:
https://www.google.nl/sea...voltage+change&gws_rd=ssl

Daarnaast geeft mijn persoonlijke voorkeur om 2 de zelfde bankjes te plaatste ipv 2 verschillende.
Top bedankt! had zelf de verkeerde zoekopdracht gebruikt.
MAX3400 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:51:
Vergeet alleen niet dat je OS nog wel eens roet in het eten kan gooien; Windows 7 Home Premium x64 zal maar 16GB kunnen gebruiken, bijvoorbeeld.
Ik werk zelf op windows 7 en ga niet boven de 16 gb uitkomen. Ik ga er dan ook vanuit dat het werkt.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:08:
[...]

Ik werk zelf op windows 7 en ga niet boven de 16 gb uitkomen. Ik ga er dan ook vanuit dat het werkt.
Startpost: ik heb 2x 4GB en wil toevoegen 2x 8GB -> ik tel dan echt 24GB.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:11:
[...]

Startpost: ik heb 2x 4GB en wil toevoegen 2x 8GB -> ik tel dan echt 24GB.
U hebt gelijk, mijn fout. ik ging er vanuit dat ik 16 gb zou gaan draaien. Als ik uitga van de reactie van @nelizmastr dan zou het moeten kunnen, ik draai zelf windows 7 enterprise

Ik ga het uitproberen en hoop dat het allemaal werkt!

In iedergeval bedankt voor de snelle en behulpzame reactie's.

Nick.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:58:
[...]

ik draai zelf windows 7 enterprise
Neem aan de x64 versie? Maar had je dan de vraag voor memory niet bij systeembeheer kunnen neerleggen?

Pagina: 1