Toon posts:

Eigen webserver + win98 + CGI

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een webserver draaien onder win2k pro en draaide prachtig.
Nu wil ik onder win98 een webserver draaien met dezelfde mogelijk heden, d.w.z. Ultimate bulletin board moet kunnen draaien!

Wie weet hier een goed programma voor win98 en wat niet al te technisch is!

Thx

Verwijderd

als je alleen cgi daarvoor nodig hebt kun je wel xitami of samba gebruiken, die zijn erg simpel

maar je beter gewoon apache nemen
op firepages.net kun je phpdev3 downloaden
das een pakket met apache,php en mysql
helemaal goed ingesteld enzo, hij installeert alles vanzelf
je hoeft alleen hem uit te pakken, starten en klaar is kees

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-05 21:45
Volgens mij moet je voor UBB nog altijd perl support hebben.
Zo'n standaard wamp installer heeft dit volgens mij niet (ik ken ze in ieder geval niet).
Voor perl onder windows kun je bijvoorbeeld activeperl installeren.
Deze kun je hier downloaden.

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01 21:40
Apache lijkt mij het beste omdat die vaak wordt, ge-adviseerd :)

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:29
ff bij http://www.nusphere.com/ gratis reggen en dan bij downloads het pakket (wel groot) downloaden. Zit ook perl bij ;)

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 22:28 schreef effex het volgende:
als je alleen cgi daarvoor nodig hebt kun je wel xitami of samba gebruiken, die zijn erg simpel
Ik hoop dat je sambaR bedoeld, want SambA maakt een koppeling tussen Linux en Windows bestanden mogelijk. Dat is dus weer heel wat anders.

Zelf gebruik ik de Sambar Webserver, maar die kan helaas geen ultimate bulletin board aan. Die webserver is nmlk niet al te geavanceerd. Wel enorm eenvoudig in gebruik overigens :)

Of je moet de perl versie die meegeleverd is upgraden. Die is namelijk nogal oud. Ik weet niet zeker, maar dat zou wel eens een oplossing voor het probleem kunnen zijn. (ik ga het zelf maar eens uitprobben denk ik :) )

Verwijderd

ja sambar bedoel ik idd
samba ken ik niet

maar kheb voornamelijk xitami gebruikt vroeger, die was wel erg simpel

maar als je php/mysql enzo gaat gebruiken kun je toch beter apache nemen

Verwijderd

Topicstarter
Het hele probleem is opgelost.
Het probleem was namelijk dat ik een kant en klaar php/apache pakket had geinstaleerd.

Niet doen dus! gewoon Apache downloaden en daarna perl instaleren. Elk cgi bestandje de kop regel veranderen naar pad van perl.exe en draaien met die handel..!

ubb moet nog een iets veranderd worden, maar das allemaal op www.infopop.com te vinden (krijgt onder windows een of andere flock error melding)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op donderdag 12 juli 2001 00:58 schreef TheProspector het volgende:
Of je moet de perl versie die meegeleverd is upgraden. Die is namelijk nogal oud. Ik weet niet zeker, maar dat zou wel eens een oplossing voor het probleem kunnen zijn. (ik ga het zelf maar eens uitprobben denk ik :) )
Gewoon de recentste ActiverPerl nemen (nu 5.6.1.629) en Sambar's config.ini bijwerken naar \path\to\perl (bij mij dus \usr\bin\perl >:) ).

De perl die er standaard bijgeleverd wordt is 5.6 IndigoPerl.

Filelocking onder win98 wordt niet ondersteund.

Daar had ik met NewsPro ook last van onder 98:

http://www.amphibianweb.com/newspro/faq2/pages/965886290,37870,.html

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Nee je moet geen sambar nemen, lukt het niet goed om ubb goed te draaien! Apache is veel makkelijker
Pagina: 1