Game PC, wat zal ik updaten?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrkZnl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-07 10:22
Hallo tweakers, ik wil jullie om advies vragen.
Onderstaande vragen heb ik beantwoord om jullie een idee te geven van wat ik wil.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil lekker gamen met goeie graphics op een stabiel systeem

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil niet een compleet nieuw systeem, enkel en alleen advies of het systeem in balans is en wat ik eventueel als eerste een update zou geven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ben geen expert, dus bekijk mijn lijst met componenten even. Zit er ergens een onbalans in? Wat zou je als eerste updaten?

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dat is dus de vraag. Om naar een niveau hoger te gaan, wat zouden jullie als eerste aan pakken?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur niet bepaald, maar MSI spreekt mij wel aan.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb een LG Ultra Wide 34UC79G-B met AMD Freesync technologie. Mocht de Graphische kaart dus beter moeten, dan wel 1 met Freesync.

Ga je overklokken?
Nee is niet mijn bedoeling.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb behoorlijk wat budget, maar wil geen compleet nieuw systeem. Wil mijn systeem eigenlijk dynamisch houden. Dit is mijn eerste eigen build. Voorheen had ik altijd systemen van Dell welke compleet geleverd waren. Nu ik een eigen build heb verwacht ik dat ik door elk jaar iets te upgraden, of soms meer indien nodig makkelijker met de tijd mee te kunnen gaan. Deze build is inmiddels een jaar oud, dus met de kerst bonus in het vooruitzicht zou ik willen weten wat ik het beste zou kunnen upgraden. Randapparatuur en looks zijn niet belangrijk. Gaat me om performance.

Computer Specifications
Case:Cooler Master Silencio 550Power Supply:Cooler Master G650M
Motherboard:MSI Z270 GAMING M5
CPU:Intel Core i7 6700 CPU @ 3.40ghz.
Memory:Kingston HyperX Fury 16 GB DIMM
Hard Drive:250gb Samsung SSD, 2TB Disk
Video Card:MSi RADEON RX 470 8GB Gaming
Headphones:Steelseries H- Wireless
Monitor:LG Ultra wide 34UC79G-B met AMD Freesync
Mouse:Steelseries Rival
Mousepad:SteelSeries QcK XXL
Keyboard:Razer BlackWidow Ultimate Stealt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maypole
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Je hebt op zich al een prima systeem. Alleen de videokaart zou misschien geupgrade kunnen worden denk ik. Echter, als je freesync wilt houden dan zou je uitkomen bij de VEGA kaarten. Die zijn op zich niet heel verkeerd, maar wel relatief duur en luidruchtig. Misschien wil je wachten op de volgende generatie VEGA kaarten in de hoop dat die wat goedkoper zijn, zowel in aanschaf en in stroomverbruik. Zul je alleen wel nog driekwart jaar op moeten wachten vrees ik.

Wil je niet wachten en is prijs/stroomverbruik geen probleem, dan zou je een VEGA 56 of VEGA 64 kaart uit kunnen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrkZnl
Thx, ik ga is kijken of dit wat voor mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14-08 17:06
Er zijn nog geen custom koelers voor vega, de enige stillle vega kaart is op het moment de Vega 64 Liquid cooled, maar die is aardig aan de prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrkZnl
Tijdje geleden, maar....
Ik heb inmiddels een iets andere set-up. Veranderingen vet gedrukt.

Computer Specifications
Case: Cooler Master Silencio 550
Power Supply: Corsair HX850i
Motherboard: MSI Z270 GAMING M5
CPU: Intel Core i7 6700 CPU @ 3.40ghz.
Memory: 32gb HyperX Predator RGB - Geheugen (4x8gb)
Hard Drive: 500gb Samsung 970 EVO plus M.2, 250gb Samsung SSD, 2TB Disk
Video Card: MSI Radeon RX 5700 Gaming X
Headphones: Astro A50
Monitor:LG Ultra wide 34UC79G-B met AMD Freesync
Mouse:Steelseries Rival
Mousepad:SteelSeries QcK XXL
Keyboard:Razer BlackWidow Ultimate Stealth

Nu denk ik dat mijn processor wel een keer aan een update toe is.
De Intel Core i7 6700 CPU komt uit een Dell XPS pc, denk ongeveer 2015 of 2016? Weet niet exact meer.

Nu weet ik niet precies wat verstandig is om te doen in combinatie met mijn huidige moederbord.

Wat zouden jullie doen? Budget is op zich geen probleem, wil het niet te gek maken maar het moet wel een serieuze stap zijn. Mocht overstappen naar AMD een goed advies zijn, dan moet ik ook mijn moederbord vervangen. Hier sta ik eventueel voor open.

Ik hoor graag een paar meningen, dan kan ik stappen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:58
Als je upgrade naar intel is je keus ook beperkt tot een 7700. Die inmiddels is bijgehaald door een 3300x van 150 euro.

Waar loop je tegenaan? Als je je cpu wil upgraden moet je sowieso nieuw geheugen + moederbord nemen. Dan zou ik richting een 3600x gaan, maar zonder budget is er weinig over te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrkZnl
€500 ~ €750 max. voor het complete plaatje.

Waarom ook nieuwe geheugen?
Pagina: 1