Toon posts:

ARC van LG

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een LG tv gekocht met ARC, maar ik heb een Parasonic home cinema set,
Blijkbaar (achteraf nadat ik een dure tv kocht :( ) werkt de ARC van LG alleen met LG.

Hoe kan ik dit omzeilen?

Mvg,
Bart Assendelft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-10 17:00
Ik denk dat je dat niet goed hebt, mijn LG TV (en die van vele andere) werken prima met andere apparaten die ARC ondersteunen. Denk aan receivers van Denon, Onkyo etc. etc. en ook de all-in-one setjes dan bijv. Samsung/LG etc.

Check dus je ARC settings op je TV en op je home cinema set.

ps. welke tv en home cinema set heb je precies? zonder de type nummers kunnen we natuurlijk niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ps. welke tv en home cinema set heb je precies? zonder de type nummers kunnen we natuurlijk niets.
Nee snap ik, ik ben op werk en weet alleen m'n TV (LG49UH850V) en een Parasonic home cinema set.

-------
Ik heb gister met de instellingen zitten spelen, en op internet gezocht waar alles op moet staan, ik krijg geen geluid.

mvg,
Bart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-10 17:21
In welke HDMI poort heb je de kabel zitten? meestal ondersteund 1 poort maar ARC.
Dit staat vaak ook bij de poort aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Equazor_ schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:14:
In welke HDMI poort heb je de kabel zitten? meestal ondersteund 1 poort maar ARC.
Dit staat vaak ook bij de poort aangegeven.
Allebei ARC in dit geval is dat HDMI2 en de parasonic heeft een eigen ARC poort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zonder extra details is dit natuurlijk koffiedik kijken. Hoe oud is die panasonic? Als ie oud is kan het goed zijn dat ie ARC (nog) niet fatsoenlijk ondersteunt. Dus daarvan hebben we echt merk en type nodig, evenals hoe je ze aangesloten hebt (poorten dus) en welke instellingen je hebt nagelopen op die panasonic en op de LG.

Bij mijn LG TV moet je ARC iig apart aanzetten (externe speakers). Staat me bij dat bij LG mogelijk ook Simplink aan moet staan om ARC te kunnen krijgen, maar dat weet ik niet zeker.

Maar vanaf je werk af debuggen is niet echt handig, dus ik denk dat je even verder moet kijken als je thuis bent. En dan beginnen met nalopen hoe je ARC exact aanzet op de LG, en ook op de Panasonic. En dus zoals gezegd hier het typ[e van die Panasonic neerzetten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom hier vanmiddag / vanavond wel op terug als ik alle gegevens bij de hand hebt.

Excuus jongens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Laatst online: 17-10 17:00
Volgens mij moet je elders nog een optie aanzetten. Volgens mij iets van lg simplink, ik had dit namelijk ook dat arc niet direct werkt totdat die optie is aangepast.

Dit zit volgens mij niet in het geluid menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost !!!!

Smartlink moet aanstaan!

Bedankt voor jullie hulp!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch