Bumper reparatie, ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:13
'morgen :)

Gisteravond onderweg naar huis heb ik een kat aangereden. Voor dat de moraalridders en dierenliefhebbers aan komen stormen: ik ben bij de eerste kruising afgeslagen en gestopt om te zien of hij/zij vast zat ergens onder de auto. Schade aan de voorbumper geconstateerd. Ik heb daarna de auto gedraaid en 2 maal langs de plek gereden of ik de kat nog ergens kon zien maar dat was niet het geval.

De verkeerssituatie ter plekke laat het niet toe om in het donker in de berm te zoeken naar wat waarschijnlijk toch een zwerfkat was.

De schade is klein, maar ik wil het wel gefixed hebben.

Ik heb eerst naar een 2e hands of nieuwe bumper gekeken, tot iemand mij er op wees dat bumper reparatie ook een mogelijkheid is. Carglass bied onder andere bumper reparatie aan, en zo nog een aantal bedrijfjes, heeft iemand hier ervaring mee? Aanraders of afraders?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xmc96RGelJRZNlbeWuUHWczT/full.jpg

Het punt waar de schade zit is hier omcirkeld. Het is een extra lipje dat links en rechts vastzit aan de rest van de bumper. Rechts is deze dus volledig afgebroken. Hij hangt niet door ofzo, hij is gewoon doorgebroken.

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 10-11-2017 09:49 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je hebt vast een close-up van die schade. Want ik zie voornamelijk #000000 en #000200 qua kleuren en dan is het lastig beoordelen of dit een "spot reparatie" wordt of dat er daadwerkelijk materiaal besteld & gespoten & gemonteerd moet gaan worden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• FastFred
Ik heb nog geen close-up foto gemaakt. Dit was gewoon een oude foto van m'n auto die ik nog had.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Maar in Groenlo zit ten meerdere FOCWA-schadebedrijven? Ik snap dat je nu misschien al op werk bent/was maar mogelijk dat je even kan kijken of je vanmiddag/morgen terecht kan voor een inschatting?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• FastFred
Ik wilde vanmiddag dus eigenlijk ff naar een schadehersteller rijden om te zien wat dit gaat kosten. Heb eerst maar even autoverzekering aangesproken om te zien of die iets kunnen betekenen (WA casco), ik wacht nog op antwoord. Als zij zeggen 'jammer maar helaas' dan ga ik alsnog ff zien wat het me gaat kosten. Auto moet gewoon netjes zijn.

Detail foto's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lsZSQ2AlZOWiWU7gK9LqVzTx/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RI0CfV8Xs8jnyVOhx4eU4k1q/full.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door FastFred op 10-11-2017 14:38 ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:03
Ik zie voornamelijk druppels, maar het gaat denk ik om de breuk?

Je bent in principe vanaf WA+ gedekt voor aanrijdingen met loslopend 'wild' zonder dat dit ten koste van je no-claim gaat. Check je polis even van je verzekering.

[ Voor 8% gewijzigd door Señor Sjon op 10-11-2017 14:44 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• FastFred
@Señor Sjon Een auto mag nat worden, dus ja, het gaat om die breuk :? De beschermplaat die onder de motor hangt is aan deze zijde ook los gekomen.

Ik heb via Whatsapp contact gelegd met de verzekering, ff afwachten wat die zeggen.

[ Voor 19% gewijzigd door FastFred op 10-11-2017 14:53 ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:03
Ik heb ooit eens duiven aan hun einde gebracht, dat kreeg ik gewoon vergoed van de verzekering, maar daar was de schade minimaal (gril in wat bij jou een spleet is) was kapot.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• FastFred
Nou, WA casco denkt de schade aan de bumper inderdaad, zonder no-claim of schadevrije jaren. Ik zit alleen vast aan het schade bedrijf, kies ik toch een ander schadebedrijf: 500 euro eigen risico.

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 10-11-2017 16:48 ]

• kendo
  • Niet online
Dan is er toch geen probleem?

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• FastFred
@Verwijderd Klopt, maar aangezien ik de eigenaar van de kat niet ken ging ik er eigenlijk vanuit dat de verzekering moeilijk zou gaan doen. Maar met WA Casco als je de eigenaar van het dier niet kent, gaat het blijkbaar gewoon de boeken in als 'aangereden wild' en dat wordt gewoon vergoed.

Vanmiddag bij de schadehersteller langs om de schade te beoordelen en een afspraak te maken voor reparatie.

Gisteravond had ik er bijna een wilde haas onder zitten :X Stond net op tijd op de rem. Die auto van mij is een moordmachine, die kat is nummer 4 al. Eerder al een duif, een mus en een konijn, zonder schade, nu die kat en gister bijna een haas

Dit was de mus, anderhalf jaar geleden, na 2 dagen zag ik 'm pas zitten :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qNS3HWls9hbhyctzPWPfh2ls/medium.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door FastFred op 14-11-2017 13:00 ]

• Knul
  • Laatst online: 18:29
Heb je nog mazzel, ik had een keer een kat gekopt op de snelweg en had iets meer schade:

- Voorbumper
- Radiator
- Airco condensator
- 2x ventilator
- Wielkuip

En nog wat ander klein grut. Ik was destijds alleen WA verzekerd, dus kreeg niets terug. Ga je nu niet achteruit in schadevrije jaren?

• FastFred
@Knul Op de snelweg ligt de snelheid ook wel iets hoger dan de 50km/h ofzo waarmee ik die kat geraakt heb.

Nope, geen no-claim, geen schadevrije jaren in mindering. Mag ook wel, rij al dik 5 jaar schadevrij, dan kan dit er wel een keertje af.
Pagina: 1