Bureaustoelwieltjes gangbaar maken

Pagina: 1
Acties:
  • 12.789 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-04 21:40

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Ik heb voor de kamers van mijn kinderen van marktplaats een paar betaalbare bureau's en stoelen gehaald, maar merkte dat de wielen bijna allemaal stroef gingen tot vast zaten. Er ligt nu nieuw laminaat en ik ben bang dat dit naar de knoppen gaat. Ik zou natuurlijk een partij nieuwe wielen kunnen aanschaffen, maar dat is weer 20 euro wat ik ook ergens anders aan kan besteden. Waardoor lopen die wielen vast? Stof / vuil? Op te lossen met WD40 of kruipolie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pana
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-05 15:00
Ik heb onlangs van die rollerblade style wieltjes gekocht waar ik erg blij mee ben.
Geen vuil meer tussen de wieltjes en een klein duwtje tegen de stoel zorgt ervoor dat hij gewoon blijft doorrollen tot het ander eind van de kamer, zeer vlot dus. Ook geen beschadiging voor de parket.
De look, tsja das voor iedereen anders...

https://www.amazon.co.uk/...fRID=N69ZAY272MQVB6BAHJB7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:29
al gaan opzitten? Of ook gewoon geprobeerd verder te duwen? Meestal gaan die wieltjes wel vlot als je in de stoel zelf zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:36

Reptile209

- gers -

WD40 kan je weinig schade mee aanrichten, dus zeker proberen. En je kan even kijken of er veel haren e.d. in de wieltjes zitten en of je dat er uit kunt peuteren. Voor de bescherming van je vloer kan je van die plastic burostoel-matten voor op de vloer kopen, wellicht iets goedkoper dan nieuwe wieltjes (maar niet heel veel).

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:47
Tarkin schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:07:
al gaan opzitten? Of ook gewoon geprobeerd verder te duwen? Meestal gaan die wieltjes wel vlot als je in de stoel zelf zit.
Hierop voortbordurend, het kan natuurlijk ook gewoon een feature zijn. IKEA noemt zoiets bijvoorbeeld 'veiligheidswielen' met een 'belastingsgevoelig vergrendelmechanisme'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:29
O88088 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:27:
[...]

Hierop voortbordurend, het kan natuurlijk ook gewoon een feature zijn. IKEA noemt zoiets bijvoorbeeld 'veiligheidswielen' met een 'belastingsgevoelig vergrendelmechanisme'.
Dit heb ik zelf op mijn bureaustoel. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04

Yucon

*broem*

Ook als je ze wel gangbaar krijgt gaat je laminaat er aan. Ik denk dat het door de zwenkbewegingen voor schuren zorgt.. dit is de reden dat je van die doorzichtige matten kunt krijgen.

Het heeft m'n vloer ook gesloopt. En het was echt goede kwaliteit; een heet strijkijzer dat er op viel heeft het niet beschadigd. Die stoelwieltjes wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad, wat Yucon al aangeeft, je laminaat gaat sowieso beschadigd raken als je geen vloerbeschermers gaat gebruiken. Ook al draaien de wieltjes soepel, langdurige belasting gaat impact hebben.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 18:56
Koop losse wielen. Wij hebben hier rubberen wielen speciaal voor laminaat gekocht en dat scheelt enorm. Na ruim een jaar nog geen een kras op de grond ongeacht zand of vuil. Werkt perfect, kost 20-30 per stoel. Geen 'beschermer' op de grond of zoiets, gewoon goede wielen.

[ Voor 12% gewijzigd door Tasma op 10-11-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:14
Nadeel van vloerbeschermers op laminaat en dergelijke is dat ze ook de boel slopen, voordeel is dat je het nauwelijks ziet (tot je de beschermer weg haalt)
Onder de beschermer komt vuil wat lekker gaat schuren aangezien die dingen op een gladde vloer altijd wel een beetje schuiven.
Ook bij ons wielen met rubber voor gladde ondervloeren, dat werkt stukken beter dan die beschermers en ziet er ook beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:05

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

"Rollerblade style wieltjes" . goeie oplossing, ook hier thuis gedaan. 1 nadeel, het eigenlijk net iets te soepel :P

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-05 13:22

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

ff een kickje...

Ik erger me ook dood aan de wieltjes van mijn Ikea stoel, ze zijn zo stroef! Als ik er op zit dan is het op zich wel prima. Ik vind het namelijk wel fijn dat ik niet zomaar alle kanten op vlieg als ik achter mijn bureau zit.

Echter als ik er niet op zit worden ze nog stroever en kan ik mijn stoel nauwelijks bewegen! Ik schuif 'm gewoon opzij, zo ontzettend irritant... Het is dat ik geen onderburen heb anders gingen die geheid klagen.

Zou het niet handiger en logischer zijn dat als je er niet op zit je je stoel soepel kunt verplaatsen en als je er wel op zit dat het dan wat stroever gaat? Een soort remmechanisme zeg maar. Bestaan dat soort wieltjes?

Ik heb trouwens een laminaat vloer en de stoel heeft van die speciale rubberen wieltjes, ik heb geen last van krassen oid.

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Dat heet topic-kaping en is niet gewenst op het forum. Aangezien dit topic ook al vrij oud is, gaat deze op slot.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.