Hoi !
Even advies gewenst over de aankoop nieuwe desktop. Want zit met een aantal dilemma's en jullie zouden moeten helpen de knoop door te hakken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Zowel casual games als de laatste knallers. Met mijn huidig systeem is "high" of "ultra" instellingen niet meer van toepassing.
4K gamen is een logische volgende investering.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb de opportuniteit om een aankoop te doen zonder BTW voor een bedrag van 850. Dit is dus een 1000 euro BTW incluis. Alle erboven is uit eigen zak, dus "probeer" ik dat beperkt te houden. Had 1500 incl BTW in gedachten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Onderstaande lijst is mijn huidig systeem uit 2014. In principe kan ik maar een deel upgraden voor weer een paar jaar verder te kunnen om medium settings, maar heb liever een totaal nieuw speeltje.
Bij dit systeem volgende vragen:
- Is het aangeraden de voeding te hergebruiken?
- Is het een meerwaarde om mijn SSD ook te vervangen?
- Is dit systeem nog iets waarde tweedehands met case? Hoeveel?
Daarnaast heb ik volgende display: https://www.coolblue.be/nl/product/701079/lg-29um68.html
Dit is een display met Freesync. Belangrijk om mee te nemen in de keuze van onderdelen hieronder.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Had volgende 2 systemen in gedachten. Heb een gemaakt met een NVidia GPU en een met een AMD.
- Welke zouden jullie nemen, rekening houdende dat ik een FreeSync monitor heb? Is dit echt zo belangrijk om hierdoor niet voor NVidia te kiezen, die op dit moment toch de betere GPU heeft?
- Passen de onderdelen een beetje samen?
- Zou je persoonlijk voor CPU van AMD of van Intel gaan met mijn budget?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn case ligt denk ik vast. Is niet zo goedkoop, maar was verkocht toen ik hem zag.
Daarom wel voorkeur voor onderdelen die passen in de zwart/witte case (geen rode of gele videokaart).
Het oog wilt ook wat
Ga je overklokken?
In de 5 builds die ik heb nog nooit gedaan, dus de kans is klein dat ik het later ook zal doen.
Wat verwacht je van ons?
Input op de vragen die hierboven vermeld staan uiteraard
Ik neem jullie persoonlijke voorkeuren mee in beraad.
Even advies gewenst over de aankoop nieuwe desktop. Want zit met een aantal dilemma's en jullie zouden moeten helpen de knoop door te hakken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Zowel casual games als de laatste knallers. Met mijn huidig systeem is "high" of "ultra" instellingen niet meer van toepassing.
4K gamen is een logische volgende investering.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb de opportuniteit om een aankoop te doen zonder BTW voor een bedrag van 850. Dit is dus een 1000 euro BTW incluis. Alle erboven is uit eigen zak, dus "probeer" ik dat beperkt te houden. Had 1500 incl BTW in gedachten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Onderstaande lijst is mijn huidig systeem uit 2014. In principe kan ik maar een deel upgraden voor weer een paar jaar verder te kunnen om medium settings, maar heb liever een totaal nieuw speeltje.
Bij dit systeem volgende vragen:
- Is het aangeraden de voeding te hergebruiken?
- Is het een meerwaarde om mijn SSD ook te vervangen?
- Is dit systeem nog iets waarde tweedehands met case? Hoeveel?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 197,50 | € 197,50 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 79,95 | € 79,95 |
| 2 | Crucial Ballistix Tactical Tactical BLT2CP4G3D1608DT1TX0CEU | € 78,- | € 156,- |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 65,- | € 65,- |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 498,45 | |
Daarnaast heb ik volgende display: https://www.coolblue.be/nl/product/701079/lg-29um68.html
Dit is een display met Freesync. Belangrijk om mee te nemen in de keuze van onderdelen hieronder.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Had volgende 2 systemen in gedachten. Heb een gemaakt met een NVidia GPU en een met een AMD.
- Welke zouden jullie nemen, rekening houdende dat ik een FreeSync monitor heb? Is dit echt zo belangrijk om hierdoor niet voor NVidia te kiezen, die op dit moment toch de betere GPU heeft?
- Passen de onderdelen een beetje samen?
- Zou je persoonlijk voor CPU van AMD of van Intel gaan met mijn budget?
| 1 | AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler | € 224,50 | € 224,50 |
| 1 | MSI B350 Gaming Pro Carbon | € 117,25 | € 117,25 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G | € 589,- | € 589,- |
| 1 | NZXT H700i Wit/Zwart | € 199,40 | € 199,40 |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 189,90 | € 189,90 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 93,- | € 93,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.464,- | |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler | € 224,50 | € 224,50 |
| 1 | MSI B350 Gaming Pro Carbon | € 117,25 | € 117,25 |
| 1 | Gigabyte Radeon RX VEGA 56 8G | € 502,16 | € 502,16 |
| 1 | NZXT H700i Wit/Zwart | € 199,40 | € 199,40 |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 189,90 | € 189,90 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 93,- | € 93,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.377,16 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn case ligt denk ik vast. Is niet zo goedkoop, maar was verkocht toen ik hem zag.
Daarom wel voorkeur voor onderdelen die passen in de zwart/witte case (geen rode of gele videokaart).
Het oog wilt ook wat
Ga je overklokken?
In de 5 builds die ik heb nog nooit gedaan, dus de kans is klein dat ik het later ook zal doen.
Wat verwacht je van ons?
Input op de vragen die hierboven vermeld staan uiteraard
Ik neem jullie persoonlijke voorkeuren mee in beraad.