Geen 'rangschikking' zichtbaar bij 'schermen' MacBookPro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Lucassen
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-03-2022
Mijn vraag:

Ik beheer een vergaderlocatie en sluit regelmatig verschillende laptops aan op onze (VGA / HDMI) beamers. We hebben alle verloopstukjes in huis en het gaat (bijna) altijd goed.

Behalve bij gasten met een MacBook Pro. De laptop vindt het scherm niet, of omgekeerd, en als ik op de Mac naar 'instellingen / beeldschermen' ga dan zie ik wel opties mbt kleur, maar geen 'rangschikking'. Op andere Mac's is die optie er wel, en dan kun je met 'dupliceren' het probleem oplossen.

Opnieuw aansluiten, laptop en/of beamer opnieuw aanzetten, niets werkt. Ook de beamer (met verloopstekkers) op een andere mini-displaypoort aansluiten helpt niet.

Wie heeft er tips?

Bij voorbaat dank, Marc Lucassen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Een 'MacBook Pro' is ruim 10 jaar aan modellen en een scala aan poorten :) Om wat voor poorten gaat het precies (mini DisplayPort, USB type-C, HDMI) en welke adapters heb je gebruikt (merk en model)?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 10:11

Chiron

Moderator Discord
Tip waar je wellicht niet aan gedacht hebt: Schaf een Apple TV aan. Laat de maccers met Airplay connecten, en dan heb je voortaan geen problemen meer met welke mac dan ook.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvdgraaff
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:54
En misschien ook goed om te weten: welk scherm gebruik je? Welke protocol gebruikt die (VGA, DVI HDMI?)

Als het tabje 'Rangschikking' niet opduikt in je system preferences, dan betekent dat, dat de Mac helemaal niet ziet dat er een extern scherm is aangesloten.
Ik heb er zelf nog nooit last mee gehad dat mijn mac niet kon verbinden met een standaard poort (VGA/DVI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 16:54
lvdgraaff schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:35:
En misschien ook goed om te weten: welk scherm gebruik je? Welke protocol gebruikt die (VGA, DVI HDMI?)

Als het tabje 'Rangschikking' niet opduikt in je system preferences, dan betekent dat, dat de Mac helemaal niet ziet dat er een extern scherm is aangesloten.
Ik heb er zelf nog nooit last mee gehad dat mijn mac niet kon verbinden met een standaard poort (VGA/DVI).
Niet perse... het kan ook zijn dat de Mac alleen dupliceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Lucassen
Je merkt het, ik ben geen (Mac)kenner. Het probleem doet zich meestal voor bij nieuwe MacBooks, waar alleen Thunderbolt 3 (?) aansluitingen op zitten, en de gasten zélf een connector meenemen, waar dan weer een HDMI-aansluiting op zit. Aangezien andere laptops het wel doen, denk ik dat het probleem zit bij het feit dat de Mac onze beamers (NEC NP18LP) niet herkent.
Daedalus schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:09:
Een 'MacBook Pro' is ruim 10 jaar aan modellen en een scala aan poorten :) Om wat voor poorten gaat het precies (mini DisplayPort, USB type-C, HDMI) en welke adapters heb je gebruikt (merk en model)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Lucassen
Chiron schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:12:
Tip waar je wellicht niet aan gedacht hebt: Schaf een Apple TV aan. Laat de maccers met Airplay connecten, en dan heb je voortaan geen problemen meer met welke mac dan ook.
Goede tip, maar Apple TV is al aanwezig en heeft zijn eigen problematiek. Omdat we in een buitengebied zitten is onze internetaansluiting momenteel nog erg oud. Meerdere Wifi-gebruikers op het netwerk leveren dan problemen op met de verbinding. Binnenkort gaan we over op glasvezel en dan gaan we deze optie zeker weer testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 14:16

henri8096

BIM is not a software!

Marc Lucassen schreef op maandag 13 november 2017 @ 09:18:
[...]
Omdat we in een buitengebied zitten is onze internetaansluiting momenteel nog erg oud. Meerdere Wifi-gebruikers op het netwerk leveren dan problemen op met de verbinding.
Dat is geen probleem van de internet verbinding zelf, maar van de router/modem.
Als je dezelfde router/modem behoudt (geen idee of je huidige geschikt is voor glasvezel), dan zal dat probleem blijven.
In het kort, de processor in je router/modem kan het allemaal niet meer aan bij teveel gebruikers.

[ Voor 9% gewijzigd door henri8096 op 13-11-2017 11:20 ]

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Pagina: 1