Moet ik een MPEG2 kaart kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AMD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-08 09:55

AMD

Life is short. Play more

Topicstarter
Ik heb een Viper v550 16Mb TNT1 AGP videokaart. Binnenkort is ook een DVD speler in mijn bezit, maar moet ik dan ook nog een MPEG2 kaartje kopen of niet?

• The Slicer
  • Laatst online: 01-08 11:59
TNT1 heeft bagger dvd-ondersteuning. Maar wat voor cpu hebben we het hier over?

• AMD

AMD

Life is short. Play more

Topicstarter
We hebben het over een Athlon500@750MHz.
Ja ja, het is een rare combinatie, maar na hetkopenvan een Athlon, mobo, voeding en Gold Finger Device is me geld op. :(
Dus ff nie zeikuh
:)

Verwijderd

Die proc kan dat wel aan. Blijven de overige voordelen van hardware mpeg/DVD over.
http://www.cole3d.com/html/articles/dvd1.shtml

With several options in the market today for experiencing DVDs today you're naturally going to hear arguments for each side. There is no one right answer, as we are all in different situations in terms of our setup and budget. The ideal set up for PC-DVDs would be a good solid CPU (say 400mhz+ or so), a video card supporting hardware motion compensation such as the Viper II, Rage 128, or G400, a nice 19 inch or larger monitor or TV, a sound card supporting Digital speakers along with a good set of speakers. Otherwise, pair those speakers up with a good hardware decoder and monitor you'll have just as satisfying of an experience.

Pricewise, a good CPU, video card, and sound card will set you back further than a regular $60 hardware decoder which basically combines all those into one card allowing you to skimp on the other products while still offering great image quality, sound, and no dropped frames. However, obviously you get more with a good overall set up as you didn't buy them JUST for DVDs.

So it's really a matter of what you use your computer for. If you're an average user at home who only requires a 200mhz processor to browse the web and type up documents, you definitely don't want to upgrade ALL your components JUST for DVDs, while you can just get a decoder and DVD-ROM Drive and leave all your components in tact.

However, if you're a high end gamer/business user and already have all the components it takes to power up DVDs and make a real experience out of it, all you'll really need is a DVD-ROM Drive to add to your current setup.

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:32
Ik zou alleen voor de decoder gaan (dan een Hollywood + chipset) als je optimaal van je geluid wilt genieten en je een Dolby Digital/DTS versterker hebt.
En/of je moet je DVD op je TV willen zien,
*die tnt1 had toch geen tvout?*
Ik heb zelf ook een p3450@450 met decoder kaart. Geen gedonder met TV-Out en/of Geluid. Gewoonweg ideaal voor de verwende tweaker.

Verwijderd

De viper 550 TNT1 is/was er inderdaad met
TV-out! :) :+

Verwijderd

AMD: Zoals al gezegd wordt heb je een MPEG2-decoderkaart alleen nodig als je een Dolby Digital (of zelfs DTS) decoder hebt staan en als je DVD op je TV wilt kijken. (Er zit ook vaak zo'n leuk afstandsbedieningkje bij :) ) De video-outputs van DVD-decoders zijn zeer goed, iets wat je nooit zult halen met een tv-out op je videokaart. Maar mocht je nou op je computer(monitor) DVD willen gaan kijken is het niet echt nodig. Ik heb zelfs begrepen dat het er minder mooi op wordt als je met een decoder-kaart op je monitor gaat kijken (vanwege crappy doorluskabels). 't Hangt dus helemaal van de rest van je setup thuis af...

Slicer: Hoezo? Ik heb er ook een en heb er weinig op aan te merken, werkt ok...(P3-500, Pioneer DVD-303s, Cinemaster Software)

Red devil: De Viper550 komt in versie met tv-out en zonder tv-out, maar wel een bagger tv-out, lekker wazig. Sowieso moet je al geen tv-out van je videokaart voor DVD gebruiken...wordt nooit mooi.

L8rz,
Wouter

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:32
Hier heb ik niks aan toe te voegen.
Als je later wat geld (over) hebt en je wilt zonder gedonder een DVDtje zien? --> kopen die Decoder!

• AMD

AMD

Life is short. Play more

Topicstarter
Ik heb inderdaad een v550 met TV-out, maar die ga ik toch niet gebruiken. Ik heb de afmetingen van mijn TV en monitor eens vergeleken en mijn monitor heeft een groter scherm. :)
Bovendien is me TV mono :r geluid en in me PC zit een SB Live! Dus geen gekloot met decoders, draden, boxen, en TV's voor mij.
Gewoon bankie wat verschuiven, peukie, biertje en meisie bij en deze jongen gaat zich vermaken. :) :) :)

• The Slicer
  • Laatst online: 01-08 11:59
Silacoid:
Ik bedoel de hardwarematige DVD ondersteuning. Die is er bij de TNT1 niet, dus ben je volledig afhankelijk van je cpu. Maar met een Athlon@750 moet dat geen probleem zijn. Voordeel van een MPEG-kaart is wel dat je een fatsoenlijke TV-out hebt.
Pagina: 1