Vlokkenvloer/trap: iemand ervaring mee?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:11
Op dit moment hebben wij in de hal een wit geschuurde vuren trap met de bekende halve maantjes maar dat ziet er inmiddels niet meer uit, deels omdat onze katten er naar hartelust aan krabben :)

Nu zijn wij op zoek naar een mooi en betaalbaar alternatief voor de maantjes. Vloerbedekking vinden wij niet mooi en is dus niet praktisch (kattten....) en die doe-het-zelf pakketten met stroken die je zelf kunt zagen of snijden zijn allemaal in houtlook en dat lijkt ons ook niet zo'n strak plan. Op de verdieping hebben wij al laminaat liggen in een lichte houtkleur en dan krijg je al twee houtsoorten die vloeken of net afwijken.

Je hebt die renovaties van upstairs maar die zijn belachelijk duur. Nu kwam ik her en der zogenaamde vlokkenvloeren tegen, onder andere op flakestrap.nl maar je hebt er zelfs doe het zelf pakketten van. Het lijkt een beetje op een granitovloer en dat op zich wel passen bij ons huis. Is iemand hier bekend mee?

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 10-11-2017 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:39
Niet bekend, maar ik zou het niet op mijn trap willen hebben. Je hebt ook een tijd die halve maantjes in traanplaat gehad. Wens de katten daar succes mee. >:)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 15:06
Wat zoek je precies? Iets antislip? Ik ken ook wel van die antislip strips die je kan infrezen of plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:50
D-e-n schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 08:50:
Op dit moment hebben wij in de hal een wit geschuurde vuren trap met de bekende halve maantjes maar dat ziet er inmiddels niet meer uit, deels omdat onze katten er naar hartelust aan krabben :)

Nu zijn wij op zoek naar een mooi en betaalbaar alternatief voor de maantjes. Vloerbedekking vinden wij niet mooi en is dus niet praktisch (kattten....) en die doe-het-zelf pakketten met stroken die je zelf kunt zagen of snijden zijn allemaal in houtlook en dat lijkt ons ook niet zo'n strak plan. Op de verdieping hebben wij al laminaat liggen in een lichte houtkleur en dan krijg je al twee houtsoorten die vloeken of net afwijken.

Je hebt die renovaties van upstairs maar die zijn belachelijk duur. Nu kwam ik her en der zogenaamde vlokkenvloeren tegen, onder andere op flakestrap.nl maar je hebt er zelfs doe het zelf pakketten van. Het lijkt een beetje op een granitovloer en dat op zich wel passen bij ons huis. Is iemand hier bekend mee?
Toevallig hebben wij hetzelfde probleem thuis en kwam ik de vlokken ook tegen :)

Ik heb bij https://topverfbox.nl stalen opgevraagd. Deze zien er wel goed uit. Ik ben alleen nog zoekende naar ervaringen met zowel het doe-het-zelven as de houdbaarheid. Hoe ziet het na een aantal jaar uit? Ook wat er mogelijk is als de kleur niet meer bevalt.

Ik heb met topverfbox contact gehad en gaven de volgende vragen op mijn antwoorden:
De levensduur van de vlokken is nagenoeg oneindig. Deze zijn gemaakt van polyurethaan en door en door gekleurd. Daarom zijn ze ook slijtvast. Deze vlokken worden al enige tijd toegepast in de industrie en bijvoorbeeld op perrons in Noorwegen.

Mocht u de vlokken toch willen verwijderen dan zullen deze weggeschuurd moeten worden. Maar u kunt er ook met een verflaag overheen schilderen als u een andere kleur zou willen. Dan blijft de structuur en anti-slipwerking wel (redelijk) in tact.
Maar goed ervaringen uit het veld zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:54

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Die vlokken, is dat vergelijkbaar met zo'n verf voor een garagevloer?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@loeberce
Antislip is wenselijk ja. Voor mijn vriendin is een "veilige" trap erg belangrijk dus ik twijfel of alleen een strip dan voldoet.

We gaan ook nog eens informeren bij enkele vloerenleveranciers of ze een trap kunnen bekleden met marmoleum of andersoortig zeil.

@jbcyber
Grappig dat je er ook naar op zoek was :) Het moeilijk kunnen verwijderen lijkt me wel een dingetje. Maar ja, zolang het mooi blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:50
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:30:
Die vlokken, is dat vergelijkbaar met zo'n verf voor een garagevloer?
Niet bepaald.

Je brengt eerst een laag verf aan die als lijm dient voor de vlokken. Deze vlokken rol je vast in deze verf. Daarna werk je het af met een soort blanke lak als afwerklaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

In feite is het gewoon verf. Verven stelt niet zoveel voor. In 1 dag een trap verven en ook een fatsoenlijke laagdikte krijgen klinkt wel heel erg positief.

Maar bij een trap gaat het werk in het voorwerk zitten , de ondergrond moet in ieder geval goed ontvet zijn en om het optisch strak te krijgen kan ook heel veel werk zijn..

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
D-e-n schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:32:
@loeberce
Antislip is wenselijk ja. Voor mijn vriendin is een "veilige" trap erg belangrijk dus ik twijfel of alleen een strip dan voldoet.

We gaan ook nog eens informeren bij enkele vloerenleveranciers of ze een trap kunnen bekleden met marmoleum of andersoortig zeil.

@jbcyber
Grappig dat je er ook naar op zoek was :) Het moeilijk kunnen verwijderen lijkt me wel een dingetje. Maar ja, zolang het mooi blijft
Zeil is veel te glad voor een trap. Dat moet je niet willen. Bij hardhouten trappen heb je vaak 1 of 2 ingefreesde rubberen strips. Die geven meer grip dan tapijt of wat dan ook.

Je hebt zelfs glow in the dark varianten. :+
https://www.antislipstrip...en/antislip-strip-normaal
Alleen ergens nog een frees vandaan halen, het freesje zelf bij het DHZ pakket en de kosten vallen me wel mee.

[ Voor 13% gewijzigd door Señor Sjon op 10-11-2017 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Señor Sjon schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:24:
[...]
Je hebt zelfs glow in the dark varianten. :+
Zeg het niet tegen mijn wederhelft want die gruwt van alles met led en licht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Overdag installeren. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:38

Theo

moederbord

Voor antislip kan ik onderstaande mat aanraden, deze kun je per strekkende meter kopen om er zelf brede stroken van te snijden en op je trap te plakken

https://www.hornbach.nl/s...eter/8594895/artikel.html

Ik had een paar jaar geleden hetzelfde probleem; ik wilde geen vloerbedekking op mijn houten trap en heb de trap geschilderd. Maar zelfs met een trapcoating was deze nogal glad. Mijn trap is nogal steil waardoor het op sokken gewoon bijna gevaarlijk was om de trap af te gaan. Nadat we beide een paar keer naar beneden waren gevallen gegleden ben ik ook gaan kijken hoe de trap minder glad kon worden. Traprenovatie zou het op kunnen lossen, maar dit was niet te betalen. De standaard strips waren niet stroef en stevig genoeg. Uiteindelijk heb ik een stuk van die antislip mat gehaald en heb ik stroken van 6 centimeter op de trap geplakt. Dit werkt tot op heden echt super.

Het heeft mij toen uiteindelijk iets van 20 euro gekost, plus een uur om het te plaatsen (en veel uren om hierop uit te komen)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:51

macnerd

No Apples please :-)

jbcyber schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:29:
[...]

Toevallig hebben wij hetzelfde probleem thuis en kwam ik de vlokken ook tegen :)

Ik heb bij https://topverfbox.nl stalen opgevraagd. Deze zien er wel goed uit. Ik ben alleen nog zoekende naar ervaringen met zowel het doe-het-zelven as de houdbaarheid. Hoe ziet het na een aantal jaar uit? Ook wat er mogelijk is als de kleur niet meer bevalt.

Ik heb met topverfbox contact gehad en gaven de volgende vragen op mijn antwoorden:

[...]

Maar goed ervaringen uit het veld zijn welkom!
Ik zoek ook nog iets voor mijn trap, dacht eerst aan halve maantjes voor anti-slip, maar dit ziet er ook wel aardig uit!

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je hebt ook van die zelfklevende, schuurpapierachtige strips voor op trappen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:32
Señor Sjon schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:07:
Je hebt ook van die zelfklevende, schuurpapierachtige strips voor op trappen. :)
Hebben wij ook!
Zolder trap (open) wit gelakt en beplakt met deze strips. De katten blijven er vanaf en als je het netjes doet staat het nog strak ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:17
Frontysco schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:15:
[...]

Hebben wij ook!
Zolder trap (open) wit gelakt en beplakt met deze strips. De katten blijven er vanaf en als je het netjes doet staat het nog strak ook!
Heb altijd het idee dat je na een jaar of 2 je strips en je sokken versleten hebt, of valt dat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 15:03 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Aardappel schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:59:
[...]

Heb altijd het idee dat je na een jaar of 2 je strips en je sokken versleten hebt, of valt dat mee?
Dan nog kosten die dingen vrijwel niks en na twee jaar is het ook wel tijd voor nieuwe sokken. 3 euro voor 5 meter bij Ikea: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60098895/ Met 3 rolletjes heb je wel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:17
Señor Sjon schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:10:
[...]

Dan nog kosten die dingen vrijwel niks en na twee jaar is het ook wel tijd voor nieuwe sokken. 3 euro voor 5 meter bij Ikea: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60098895/ Met 3 rolletjes heb je wel genoeg.
Hmm ja, liever 1x goed dan om de 2 jaar moeten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-05 09:45
Ik heb zelf met mijn frees een sleuf in de trap gefreesd en rubberen anti-slipstrips er in gestoken. Dat geeft een veel aangenamer gevoel dan van die plakdingen, ziet er beter uit en kan gemakkelijk gekuist worden. Als ik het mij goed herinner was dit een middag werk.

Afbeeldingslocatie: https://h5y6gg-ch3301.files.1drv.com/y4mikxH8SyDV9DCyxEPmqsqTjaPTSLtfNnmc-1H_bpvvXTVARZkZnLzQw3t2OPSLHx4_1ectHD5APOc-QeeCIWx5oFR0jkAGuSpZ11_9mwP6uUnT8iCEoAr3mJG5bujz0R7JRFFa1FL4nlQdh9g6-Y7-HWSd9b6B6C9Z-CRsWaSeFSh0XL2TogD9mrC5Id_yNNUoepng2QH7j8nHwxmpGyV8g?width=371&height=660&cropmode=none

[ Voor 5% gewijzigd door Horla op 10-11-2017 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:32
Het zit er nu 1,5 jaar op een oogt nog als nieuw.

Sokken slijten niet, ik zie ook niet waarom dat nodig is, je stapt van de trap :-)
Aardappel schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:59:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Frontysco schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 17:20:
Het zit er nu 1,5 jaar op een oogt nog als nieuw.

Sokken slijten niet, ik zie ook niet waarom dat nodig is, je stapt van de trap :-)
[...]
Wij hebben die ook in de portiektrap. Ben er zelf niet heel blij mee. Als je de trap dweilt, blijft de dweil altijd plakken.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1