Vraag over waterkoeling water temps

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco-ruijter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-07 10:27
Ik vroeg mij af hoe warm jullie water wordt in jullie custom loop?

Als ik mijn fans op 45% zet zodat ze onhoorbaar zijn wordt het water ongeveer 41 graden na dik 2 uur gamen.

Ik heb een stock 6700k en een MSI 1080 Ti max overclocked (2067mhz).

Misschien dat ik de fans hoger moet zetten, maar als de water temps prima zijn zo dan laat ik het zo.

Anders ga ik namelijk op zoek naar andere fans, ben namelijk snel afgeleid met luidruchtige fans. (Corsair SP120 RGB led)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En wat is het issue nou precies?

41 graden is een zeer nette waarde voor een GPU/CPU onder load maar je drukt het uit in watertemperatuur. De vraag is meer wat de sensonren van de CPU & GPU als "core temp" detecteren.

Simpel gezegd (en natuurlijk, lager is soms beter) maar als je core temps onder de 60 graden blijven tijdens 4 uur keihard gamen, en je fans kunnen daarbij op 45% blijven staan, zie ik geen probleem?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:10
41 graden water temp is netjes, mijn loop met een 6950x @4.4Ghz en 2x Gigabyte AORUS Gtx1080ti met waterblok wordt max 43graden na 8 uur non stop game.

Ik gebruik 1x 480mm radiator en 1x 360mm radiator met 7x Corsair Air Series SP120 High Static Pressure
De fans staan dan op 50%

Gewoon lekker zo laten dus, je kan wel even kijken hoe warm je cpu en gpu worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco-ruijter
Bedankt jongens!

Mijn 1080 Ti wordt max 48 graden (overclocked dus)
En mijn 6700k wordt max 55 graden (die is wel gedelid)

Ik vraag het namelijk hier omdat ik op veel forums lees dat mensen auto shutdowns ingesteld hebben als de water temp de 40 bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco-ruijter
MAX3400 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 08:51:
En wat is het issue nou precies?

41 graden is een zeer nette waarde voor een GPU/CPU onder load maar je drukt het uit in watertemperatuur. De vraag is meer wat de sensonren van de CPU & GPU als "core temp" detecteren.

Simpel gezegd (en natuurlijk, lager is soms beter) maar als je core temps onder de 60 graden blijven tijdens 4 uur keihard gamen, en je fans kunnen daarbij op 45% blijven staan, zie ik geen probleem?
Alle cores cpu en gpu blijven zeker onder de 60 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-09 01:47
marco-ruijter schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 09:06:
Bedankt jongens!

Mijn 1080 Ti wordt max 48 graden (overclocked dus)
En mijn 6700k wordt max 55 graden (die is wel gedelid)

Ik vraag het namelijk hier omdat ik op veel forums lees dat mensen auto shutdowns ingesteld hebben als de water temp de 40 bereikt.
Zijn zeer goede resultaten.
Je moet je daar echt geen zorgen in maken. Je CPU en GPU temps zijn meer dan fine dus je kan op beide oren slapen.

Hoe is je omgevingstemperatuur?

Mijn watertemp zou me voor geen meter boeien moesten men cpu en gpus gewoon netjes op temperatuur blijven. Finetunen voor stilte dus!

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco-ruijter
JacobsT schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:34:
[...]

Zijn zeer goede resultaten.
Je moet je daar echt geen zorgen in maken. Je CPU en GPU temps zijn meer dan fine dus je kan op beide oren slapen.

Hoe is je omgevingstemperatuur?

Mijn watertemp zou me voor geen meter boeien moesten men cpu en gpus gewoon netjes op temperatuur blijven. Finetunen voor stilte dus!
Omgevingstemperatuur is 20-22. Maar gelukkig dan haal ik de water temperatuur sensor er weer vanaf aangezien het totaal niet boeit dus haha. Wel heb ik gewoon altijd een osd met cpu en gpu core temps.
Pagina: 1