Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 09:24
Ik zit met iets heel doms. Om mijn router (archer C3150) van buitenaf te kunnen benaderen heb ik remote access aangezet met poort 1895. Ik heb verder aangegeven dat er (nu nog) geen beperkingen zijn op ipadres of mac adres dus met elk apparaat moet ik de router kunnen benaderen.

Net getest met de telefoon door het publieke adres + poort nummer in te tikken en dat ging prima. Inlog pagina van de router werd zichtbaar.

Daarna heb ik op de router Dynamic DNS aangezet. Nu wilde ik met die naam + poort nummer de router benaderen en dan gebeurt er dus niets :/

Ik moet iets over het hoofd zien maar ik weet niet wat. Wie kan mij even de juiste kant op drukken?

Beste antwoord (via Miss_80 op 10-11-2017 18:32)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

C:\Users\Brahiewahiewa>nslookup tplinkdns.com. 188.207.200.113
Server:  static.kpn.net
Address:  188.207.200.113

*** No internal type for both IPv4 and IPv6 Addresses (A+AAAA) records available for tplinkdns.com.

Lijkt er op dat de service van tplink is gestopt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:09
DNS servers updaten kan tot 24 uur kosten, misschien duurt het even?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Miss_80 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 21:51:
...Daarna heb ik op de router Dynamic DNS aangezet. Nu wilde ik met die naam + poort nummer de router benaderen en dan gebeurt er dus niets :/

Ik moet iets over het hoofd zien maar ik weet niet wat. Wie kan mij even de juiste kant op drukken?
Heb je ook een dyndns account aangemaakt en je domain geregistreerd?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Nee, ik heb in dit geval een tplink dns aangemaakt. Dat kan rechtstreeks vanuit de router. Dyndns is ook een optie net als noip.

Net nog een keer geprobeerd maar weer de melding, server can not be reached. Via het ipadres werkt het nog steeds wel.

[ Voor 32% gewijzigd door Miss_80 op 10-11-2017 06:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:47

ResuCigam

BOFH

Om je router via een naam te bereiken heb je een geldige domeinnaam nodig die gekoppeld is aan je IP adres. Dit kan je meestal doen bij via een admin pagina bij je domein leverancier. En die zorgt ervoor dat de DNS servers dat aan elkaar doorgeven. Als je namelijk met je telefoon op naam verbinding wil maken dan zal die dat opvragen bij de DNS server van je telefoonprovider. Die weet in de huidige situatie nergens van.

Dynamische DNS is een service die ervoor zorgt dat als je IP adres verandert dit doorgegeven wordt aan alle DNS servers zodat je bereikbaar blijft via je domeinnaam zonder eerst handmatig je nieuwe IP te moeten invullen op de admin page van je domain leverancier. Er zijn allerlei dynamische dns providers waar je een goedkoop een subdomein kunt koppelen aan een veranderend IP adres. Dan krijg je een adres in de trent van Miss_80.dyndnsprovider.com

Bij die providers krijg je vaak een programma dat op de achtergrond draait en zodra je IP adres verandert geeft dat programma dat door aan de DNS servers van je dyndns provider. Routers hebben soms ook een optie om dit door te geven aan je dyndns provider maar dan zul je wel een account en domeinnaam moeten hebben daar.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Dit zijn de stappen die ik heb doorlopen: uitleg

het is geen rocketscience en de router geeft status 'bound' wat mij het idee geeft dat de gekozen hostnaam gewoon werkt.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XUwfE5b.jpg

UPDATE: wat er aan de hand is met de tplinkdns is mij een raadsel, maar de hostname die ik heb geregistreerd by NOIP werkt dus wel. 8)7. Voor die zal ik echter moeten betalen omdat hij anders na 30 dagen verloopt

[ Voor 28% gewijzigd door Miss_80 op 10-11-2017 08:41 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

C:\Users\Brahiewahiewa>nslookup tplinkdns.com. 188.207.200.113
Server:  static.kpn.net
Address:  188.207.200.113

*** No internal type for both IPv4 and IPv6 Addresses (A+AAAA) records available for tplinkdns.com.

Lijkt er op dat de service van tplink is gestopt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Dat verklaart een hoop |:(
Pagina: 1