Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik vraag me af of iemand me kan helpen met deze vraag. Ik heb een oude macbook pro waar een ssd 120GB inzat bijna niet gebruikt omdat de batterij stuk is. Nu heb ik nog een andere macbook pro die onlangs waterschade opliep met een 960gb ssd. Ik wilde kijken of deze ssd schade had opgelopen. Dus probeerde de 960gb ssd te plaatsen in de oude macbook maar kwam op een opstartscherm met een vraagteken in een mapje. Ik weet niet of dit al dan niet een goed teken is?
Daarna plaatste ik de 120gb werkende ssd opnieuw in de oude macbook pro maar nu blijft hij steken op een zwart scherm. Ik weet niet wat ik kan fout hebben gedaan? 8)7

Relevante software en hardware die ik gebruik
oude macbook pro wit vermoedelijk 2009?
macbook pro 2012 8gb ram
hyper x 120gb
sandisk 960 gb ultra pro 2

Info of tips?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:48

Veritas

concedo nulli

Wit scherm met vraagteken betekent vermoedelijk dat je SATA kabel / contoller die 960gb SSD niet kan lezen. Die SSD is er te modern voor. Ik had hetzelfde probleem met mijn early 2011 mbp, heb toen de sata kabel vervangen en toen werkte het wel. Aan de andere kant kan het ook betekenen dat je SSD waterschade heeft. Maar ik denk dat het aan de kabel ligt. En dat gelijk de reden is waarom de oude schijf ook niet meer boot.
Op AliExpress koop je voor een paar euro een nieuwe kabel, is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:00
Start je oude MacBook eens in recovery mode en kijk daar eens of de schijven te lezen zijn. Zoek bij Apple desnoods hoe je in recovery mode komt.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.