Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 21:57
TL;DR:
Casus:
-TF101 geeft na een aantal jaar uit te hebben gestaan geen enkel teken van leven.
-Toetsenbord (waar ook een batterij in zit) laadt wel op van de nieuwe kabel + originele lader
-N.a.v. ge-google de tablet opengemaakt om twee vaak voorkomende en makkelijk oplosbare problemen te proberen: geen resultaat
-Zelfde ge-google geeft mij wel de indruk dat als het enkel een defecte batterij is, de tablet aan de stekker wel aan zou moeten gaan.

-Vragen / discussiepunten zijn nu:
  1. Wat zou er mis kunnen zijn met de tablet?
  2. Is het de tijd/moeite/het geld nog waard om deze tablet tot leven te roepen?
Lang verhaal:
Voorgeschiedenis
In verband met een android-app bij vrijwilligerswerk wil ik mijn TF101 weer afstoffen (ik gebruik zelf een W10-telefoon). Deze heb ik een paar jaar geleden weggelegd nadat de kabel van de lader was gebroken. In die paar jaar is het apparaat nooit aangezet, en heeft het enkel in zijn dikke beschermhoes gelegen.

Openbaring van het probleem
Dus, ik bestelde een nieuwe kabel. De originiele lader is een blok met een USB-uit. De originele kabel is een USB->40pin. Bij het uit-de-hoes halen bleek de tablet er nog puntgaaf uit te zien. Ik stak de kabel in de toetsenbord-dock, en de lader in de muur en gelukkig: het lampje van het toetsenbord ging knipperen! Na een nachtje laden bleek van het groene lampje dat het toetsenbord volledig was geladen. De tablet heeft de hele nacht in het toetsenbord gezeten, en had dus in theorie moeten mee-laden. De tablet geeft echter geen teken van leven. Ook bij het direct aansluiten van de tablet op de stekker geeft de tablet niet thuis. (ook niet bij het langdurig indrukken, zoals deze tablet wel vaker nodig had).

Pogingen om het op te lossen
Uiteraard direct begonnen met googlen. Er bleken twee vaak voorkomende problemen te zijn met TF101s die er voor zorgden dat de tablets dood lijken:
  1. Kabel van 't mobo naar het beelscherm zit er niet goed in (vaak na een val) -> oplossing: aanduwen kabel
  2. Tablet weigert batterij nog op te laden -> oplossing: kabel tussen batterij en tablet loshalen en na een minuut weer verbinden
Beide oplossingen toegepast, zonder resultaat.

Aangezien de tablets die ik op het internet tegenkom die batterijproblemen hebben wel altijd reageren op de lader, denk ik dat het hier niet alleen om een lamme accu gaat, maar dat er wellicht iets meer aan de hand is..

Daarom vraag ik me nu af, aangezien de tablet nu toch open ligt: wat zou het in hemelsnaam kunnen zijn? Zou wel leuk zijn als iemand hier een idee heeft!

Daarnaast uiteraard, afhankelijk van de eventuele ideeen: zou het de moeite waard zijn om hier tijd/moeite/geld in te steken? Ik weet dat de TF101 al oud is, maar het is toch een top apparaat dat, los van de huidige problemen, nog in top staat verkeert.

Ben benieuwd! Elke input is welkom :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:02
de accu is wrs doodverklaard door het laadcircuit.
Je hebt hem open, haal het stekkertje van de accu eens los en probeer of hij dan wel aan wil gaan met de lader en/of het toetsenbord aangesloten.

er zijn vervangings accu's te koop, maar die zijn idioot duur.

http://www.newpower99.com...-padtransformer-tf101.htm

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 21:57
Tens schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:58:
de accu is wrs doodverklaard door het laadcircuit.
Je hebt hem open, haal het stekkertje van de accu eens los en probeer of hij dan wel aan wil gaan met de lader en/of het toetsenbord aangesloten.

er zijn vervangings accu's te koop, maar die zijn idioot duur.

http://www.newpower99.com...-padtransformer-tf101.htm
Geprobeerd en nog steeds geen teken van leven. Het lijkt me niet slim om een accu te kopen als ik geen zekerheid heb dat het probleem niet ergens anders ligt.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:02
er zijn wel een aantal video's met een oplossing voor een vergelijkbaar probleem:

YouTube: Blank or no display issue on the Asus Transformer - FIX

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor