Toon posts:

Tijd van het bios flashen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand ook hoe lang het duur om een bios te flashen. Dit draai op m'n andere pc nu een flash memory writer, maar ik zie geen proces balk.

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:04
Dat duurt meestal niet zo lang, zeker niet langer dan 10 minuten. Dus als je al zolang aan het wachten bent, ben je waarschijnlijk het bokje.

Engineering

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:23
Een halve minuut

Verwijderd

Nog geen 15 seconden

Verwijderd

Topicstarter
Hij is nu ongeveer 10 min bezig. Hij was al behoorlijk fuckedup dus eigenlijk maakt het niet echt veel uit. Zo af en toe moet je even wat proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt nu echt spannend. Ik hem gereboot en hij heeft helemaal geen zak gedaan.
De pc heeft een cmos checksum error. Ik heb al van allerlei dingen geprobeerd maar ik kan de instellingen in m'n bios niet opslaan (behalve de tijd). En op default wil die alleen maar van C booten.

Heeft iemand een oplossing????

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 14:23
PC -> Sloop

Verwijderd

heb je je ouwe BIOS op schijf opgeslagen? zo nee: je bent dom :7

flash die ouwe ff terug dan kan je nog eens kijken of dit wel de juiste bios-update is :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment run ik die flash writer nog een keer. Nu heb ik wel een procesbalk maar deze beweegt niet. Vervolgens krijg ik een overflow error en ik kan hem weer gewoon reboten.

Leuk hoor probeer ik ook eens een pc omzeep te helpen lukt het niet eens.

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:35
als je pc wil mollen , moet je hem niet flashen, dan moet je gewoon heel simpel met de soldeerbout over de proccesor heen. werkt heeeeeel gemakkelijk :9

Verwijderd

Topicstarter
Kan je ook met een progje die bios aanpassen? Dat flashen is nu gelukt maar er is niks veranderd. Kortom ik heb nog steeds een cmos checksum en kan dus alleen maar van C boten.

Verwijderd

dit staat op de MSI site.. misschien heb je er wat aan:

For AMI BIOS:

1 Rename the desired AMI BIOS file to AMIBOOT.ROM and save it on a floppy disk. e.g. Rename A569MS23.ROM to AMIBOOT.ROM

2 Insert this floppy disk in the floppy drive. Turn On the system and press and hold Ctrl-Home to force update. It will read the AMIBOOT.ROM file and recover the BIOS from the A drive.

3 When 4 beeps are heard you may remove the floppy disk and restart the computer.

For Award BIOS:

1 Make a bootable floopy disk

2 Copy the Award flash utility & BIOS file to the said floppy disk

3 Create an autoexec.bat with "awdfl535 biosfilename" in the content e.g. awdfl535 a619mj21.bin

4 Boot up system with the said floppy (it will take less than 2 minutes before screen comes out)

5 Re-flash the BIOS & reboot.

Ik heb net toch nog ff Award naar AMI geflashed... en zoals je ziet, ben online.. dus het werkt :)

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt logisch, maar met m'n huidige instellingen kan ik niet van A boten. Hij wil gewoonweg niet m'n instelling in m'n cmos schrijven.

Verwijderd

is je batterijtje van je mobo niet leeg :?

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik al geprobeerd. Daarnaast slaat hij z'n instellingen dan wel op maar kan ze alleen niet lang vasthouden.

Verwijderd

En de jumper van clear cmos staat die wel goed?

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Heb dat bij die MSI K7T Turbo van mij ook gehad en toen het langer als 10 Minuten duurde was ik het zat en heb op de reset knop gedrukt. En jawel hij starte nog godzijdank -> Dus zolang ie nog niet bezig is qua flashen (progresbalk bezig is) kun je volgens mij zonder probs ff resetten en opnieuw proberen. Werkte bij mij iig wel. ;)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Pagina: 1