Installatie K7M & V6800

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09-2025
Ik krijg binnenkort een Asus K7M en een Asus V6800 DDR videokaart. Nu is mijn vraag hoe ik deze het beste kan installeren. Welke drivers/detontatorpacks etc. Op een engelse site las ik iets over een 4-1 package. Wie kan mij vertellen wat ik moet doen ???

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13
Voor het geval dat je problemen krijgt, kan ik je aanraden om de VIO voltage van 3.45 naar 3.3 volt te zetten, dit scheelt in de hitteontwikkeling van de chipset op je mobo. Maar ik zou dit pas doen als het nodig is/je problemen krijgt.

Bij mijn oudere K7M maakt het de boel een stuk stabieler. Ik heb een GeForce.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Jag
  • Laatst online: 20:24

Jag

www.k7m.com , kan helpen misschien.
Ik gebruik zelf de AGP miniport van AMD, v4.50. En de 5.08 Detonator drivers van NVidia. Ook gebruik ik de AGP wizzard van Creative labs, maar jij zou dan powerstrip moeten gebruiken denk ik. Ik heb dus ook een K7m en een GeForce (Annihilator Pro).
Jag

Verwijderd

Die 5.08 detonators zou ik dus niet pakken, dat is zo'n beetje de instabielste detonator die ik het afgelopen jaar gezien heb (en geloof me, ik heb er veel gezien).

Pak maar de laatste offici-ele detonator van de NVidia site, de 3.68.

De 4-in-1 zou ik niet installeren, want de K7M heeft niet alleen VIA chippies maar ook van AMD.

Voor win95/98 (W2K weet ik niet):
- AMD AGP miniport 4.50
- VIA IDE Busmaster 2.1.44
- VIA IRQ Routing Driver 1.3a
- VIA PCI Bridge Patch 1.6
- VIA USB Filter 1.07

• Jag
  • Laatst online: 20:24

Jag

Ik weet het inderdaad ook nog niet helemaal met die 5.08 detonators, hij loopt toch wel verdacht vaak vast nu. En ik heb AGP weer op 1x gezet, en Side banding uit. Helpt niets.
Jag

Verwijderd

Bij mij is het nog erger. Op het moment dat ik 5.08 installeerde liep alles in 3d vast. Meteen er weer af gepleurt en een oudere teruggezet. Sindsdien doet ie het gewoon niet meer . 3d applicaties draaien 3 sec en dan wordt ik weer terug in windows geschopt. Een hoop mensen hebben deze problemen en er is dus een oplossing voor aangezien ik voor die 5.08 nooit een BSOD of vastloper had. Heb ondertussen 2 keer windoos opnieuw geinstalleerd maar dat helpt ook niet. Heb alle drivers van guillemot en Nvidia geprobeerd (guillemot Prophet SE) dertig keer direct 7.0a er opnieuw overheen gezet, agp minipoort 4.45, 4.50 en 4.61 geprobeerd. Het helpt niet. Waar is mijn stabiele systeem gebleven Niets is getweaked, behalve de athlon 550@700 @1.6v maar die stond voor de 5.08 ook al zo dus dat is het niet. SBA disabled AGP op 1 keer, alles basis. Toch denk ik dat het blijkbaar niet helemaal aan de software ligt, en misschien aan bepaalde settings in de bios ligt (km1008). Maar goed, ik herinner me niet dat ik daarin iets heb veranderd voor of na het installeren van de 5.08. Iemand een ideetje hoe ik mijn comp weer up en running krijg? Heb er nu geen zak aan, snik
Pagina: 1