Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Bij het proberen naam van reeds bewerkte fotos in LR te willen wijzigen via bib., worden alle foto's door elkaar geschud, gedraaid, sterren en bewerkingen verplaatst nr andere foto's. sommige fotos waren ook niet meer zichtbaar.Heb mijn backup van dag ervoor geopend maar ook daar werden foto's gewijzigd. Is dit op te lossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Lightroom classic CC en PhotoshopCC..Ik werk op een mac OS Sierra

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Foto's zijn opgeslagen op een externe harde schijf en daar staan ze nog allemaal in de juiste volgorde en in de juiste richting. Foto's die ik uit LR wegdeed zijn effectief ook weg maar ik heb natuurlijk de bewerkingen van LR niet op deze foto's. Ik heb al met een USB-stick op mijn macbook pro geprobeerd maar ook daar lukt het niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Hoe hernoem je ze dan?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon via bibliotheek, naam van foto wijzigen, en dan in het op het scherm verschenen kader , een aangepaste tekst en beginnummer intikken (bestandsnaamgeving staat vooraf al ingesteld zoals de vorige keren). Normaal worden de geselecteerde foto's dan gewijzigd van naam maar zou er niets anders mogen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Dat is wel heel vreemd, als ik het goe (op een NAS of lokaal) dan werkt het prima. Macbook Pro 13" 2017 met High Sierra en Lightroom Classic CC :)

Heb je al contact opgenomen met Adobe?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
weet niet precies welke site ik hiervoor best gebruik.Is inderdaad heel vreemd. Heb het al eens voorgehad dat alle foto's door elkaar en gedraaid waren bij het wijzigen van de naam maar toen was de backup wel ok.