Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Lizzzard
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 30-12-2017
Ik heb al een tijdje de EVGA GTX 1080 FTW in mijn hoofd. Ik heb een klein aantal problemen met mijn GPU op dit moment en ik vraag me af of ik alleen de GPU moet updaten of de GPU en de PSU.

De software die ik op dit moment gebruik is vrij simpel.

Main:
[MB] Asus Prime B250M-C
[CPU] Intel i5-6400
[GPU] Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 GAMING 6GB
[PSU] Corsair CX430
[RAM] Kingston HyperX 16 GB DDR4

Case:
Cooler Master N300

Storage:
WD Black M.2 SSD 512 GB
WD Purple 1 TB

To Buy:
[GPU] Evga GeForce GTX 1080 FTW

Mijn systeem red het nu makkelijk met deze PSU. Verschillende websites zeggen dat het meer dan genoeg is ( https://outervision.com/power-supply-calculator ). Op de website van EVGA zelf staat dat hij maximaal 215 watt gebruikt. Op de website vermeld staat dat ie zonder GPU 179 watt haalt. + 215 zou 394 watt zijn. Van verschillende mensen heb ik al gelezen dat ze er soms dik naast zitten. Daarom vraag ik het ook even.
Ik hoop dat jullie snel antwoord kunnen geven.

Groetjes,

- Lizzzard.

(Ik heb voor de rest geen water koeling, 2 fans van mn case die in gebruik zijn, en de stock cpu fan, 1 24inch monitor en een DVD-RW drive.)

[Voor 6% gewijzigd door Lizzzard op 09-11-2017 18:38]

Beste antwoord (via Lizzzard op 09-11-2017 19:58)

• Anoniem: 683497
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online
Dan gok ik dat het de pricewatch: Corsair Builder CX430 Bronze is, aangezien de andere niet echt meer te koop waren een jaar geleden? Qua vermogen is het dan in ieder geval meer dan zat wat deze voeding kan leveren (384w via 12v). Enige punt is dat Molex verloopjes erg onveilig kunnen zijn, zeker wanneer er grotere hoeveelheden stroom doorheen gaan. Aan dat verloopje zou ik persoonlijk niet beginnen. Een verloopje van 1x 6+2 naar 2x 6+2 zou al een betere optie zijn.

@PilatuS Die link is wel naar een 1080 Ti, niet een normale 1080 ;).

Edit: Als je trouwens de pricewatch: Corsair Builder CX430 of pricewatch: Corsair Builder CX430 V2 hebt, deze kunnen maar 336w leveren via de 12v, maar dit zou in principe alsnog net genoeg moeten zijn als je niet wil gaan overklokken of alle onderdelen van je systeem tegelijk maximaal gaat belasten. Al zou een nieuwe voeding in dit geval geen gek idee zijn.

[Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 683497 op 09-11-2017 18:53]

Alle reacties

• Niet online
Welke van de 4 CX430's heb je precies? En hoe oud is hij?
https://tweakers.net/pric...en/?keyword=Corsair+CX430

Het voornaamste punt is dat de kaart 2x 6+2 pins nodig heeft van de voeding, maar dat een CX430, ongeachte welke versie, er hier maar 1 van heeft. Nu kun je met verloopjes gaan werken, maar dat is verre van ideaal.

Als de voeding al 5 jaar oud ofzo is is het sowieso niet onverstandig om hem te vervangen, want anders zou je dat over 2 jaar toch moeten doen.

• Lizzzard
Hij is een jaartje oud. Bij de GPU word een adaptertje geleverd. Ik heb trouwens de normale versie van de CX430.

[Voor 27% gewijzigd door Lizzzard op 09-11-2017 18:38]

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Over het algemeen hou ik, net zoals JVRadeon al aangeeft, aan wat de kaart aan aansluitingen nodig heeft. Heeft een voeding 1x 6 pins, dan wil je daar geen kaart aan hangen die 2x 8 pins nodig heeft. Heeft een voeding 2x 6 pins dan kan je meestal zonder problemen naar 2x 8 pins toe. Heeft de voeding 1x 6 pins, dan is het toch echt tijd voor een nieuwe voeding.

[Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 09-11-2017 18:45]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Niet online
Dan gok ik dat het de pricewatch: Corsair Builder CX430 Bronze is, aangezien de andere niet echt meer te koop waren een jaar geleden? Qua vermogen is het dan in ieder geval meer dan zat wat deze voeding kan leveren (384w via 12v). Enige punt is dat Molex verloopjes erg onveilig kunnen zijn, zeker wanneer er grotere hoeveelheden stroom doorheen gaan. Aan dat verloopje zou ik persoonlijk niet beginnen. Een verloopje van 1x 6+2 naar 2x 6+2 zou al een betere optie zijn.

@PilatuS Die link is wel naar een 1080 Ti, niet een normale 1080 ;).

Edit: Als je trouwens de pricewatch: Corsair Builder CX430 of pricewatch: Corsair Builder CX430 V2 hebt, deze kunnen maar 336w leveren via de 12v, maar dit zou in principe alsnog net genoeg moeten zijn als je niet wil gaan overklokken of alle onderdelen van je systeem tegelijk maximaal gaat belasten. Al zou een nieuwe voeding in dit geval geen gek idee zijn.

[Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 683497 op 09-11-2017 18:53]

• Lizzzard
Ik had 100% een jaar geleden de CX430 gekocht (normale). Al zou ik voor een nieuwe voeding gaan kijken zou ik dat later ook nog kunnen doen.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True